6 juni 2024, 22:09:22

Mannetje zit achter bezet popje aan

Gestart door ManjaV, 19 juli 2009, 08:48:05

« vorige - volgende »

ManjaV

Dag dag

Ik zit met een dilemma.
Ik heb een koppeltje, Sunny en Dreamy. Zijn al een aantal jaar bijelkaar.
Een ander mannetje, Shai, zit al sinds jaar en dag achter Dreamy aan. Tot voor kort ging dit goed, maar de laatste tijd is hij behoorlijk broeds. Hij verjaagt andere valkjes in de voliere en bijt ze.  :-\ Sunny pikt het ook niet meer en zit achter Shai aan en ook buiten de kooi vechten ze (in de lucht  ??? )
Wat moet ik nu doen?

Als ik Shai apart zet, gaat hij heen en weer rennen in de kooi omdat hij naar Dreamy toe wil.
Als ik Shai met Dreamy apart zet, gaan Sunny en Dreamy naar elkaar roepen.
Als ik Shai met een ander popje, Sweety, apart zet, heeft dit geen effect.
Als ik Sunny met Sweety apart zet (want Sunny zat laatst ook bovenop Sweety) gaat Dreamy naar Sunny roepen.
Terwijl ze het ook weer geen probleem lijkt te vinden dat Shai de hele tijd naast haar zit in de voliere.  ???

Wie heeft de ultieme tip?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Sjeufke

Je schrijft: "Als ik Shai en Sweety apart zet heeft dit geen effect."
Wat bedoel je hiermee? Want dit lijkt mij nog de beste optie.
Ik had een man die elk popje, best of onbezet, interessan vond en probeerde te bekoren. Onlangs werd een van de onbezette popjes broeds en ging op zijn avances in. Nu hebben ze samen een nest.
Soms heeft het dus wat tijd nodig eer ze elkaar vinden. Misschien kun je de 'natuur' een handje helpen door die 2 bij elkaar te zetten?  ;)

Groetjes en succes,
Karin


ManjaV

Hoi Karin,

Nou, wat ik er eigenlijk mee bedoel, is dat als ik Shai en Sweety apart zet (zoals ik net heb gedaan) Shai de hele tijd op de grond heen en weer aan het rennen is omdat hij naar Dreamy wil.  :-\
Ik had er zelfs aan gedacht om Shai en Sweety dan maar een blok te geven, maar Sweety is eigenlijk nog te jong met haar zeven maanden.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Sjeufke

Hoi Mandy,

Tja, dat is natuurlijk wel sneu voor hem. Maar als Sunny en Dreamy echt een koppel zijn is het uiteindelijk ook alleen maar frustrerend voor Shai.
Sweety is inderdaad nog erg jong. Wat gebeurt er als je ze in een andere kamet zet (als dat gaat tenminste)?

Groetjes, Karin

ManjaV

Hoi Karin,

Nou, dat gaat niet echt.
Maar vandaag zat Sunny ineens weer bovenop Sweety. Dus ik denk dat zij misschien een koppeltje kunnen worden, dan kunnen Dreamy en Shai ook als een koppeltje verder en dan is het probleem opgelost.
Hoop ik tenminste.
Voorlopig zitten ze weer bijelkaar in de voliere, maar onder toezicht!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Sjeufke

Dat zou wel leuk zijn, als die 2 ook een koppel zouden worden!  :-*
Ik hoop dat daarmee de rust in je volière terugkeert.

Groetjes, Karin