19 april 2024, 22:27:12

verbeteren tamheid 3 valkjes

Gestart door Loes, 20 juli 2009, 12:05:24

« vorige - volgende »

Loes

hallo iedereen!

ik heb 3 valkjes, sjappie man 3 jaar oud, pipo pop 2 jaar oud en loesje man 1 jaar oud. ze zijn redelijk tam, maar ik vind dat het nog beter kan.

sjappie bijt soms en gaat moeilijk de kooi in, hij vliegt dan het hele huis door en gaat niet uit eigen beweging zijn kooi in.

pipo is heel lief, bijt bijna niet (niet hard in ieder geval) en stapt op wanneer ik dat wil.

loesje bijt veel en krijg ik niet in de kooi en wil niet gekroelt worden (bij zijn vorige eigenaar wilde hij dat wel)

ook poepen ze alle3 door het hele huis, ik had begrepen via dit forum dat valkparkieten niet zindelijk gemaakt kunnen worden. maar nu heb ik gelezen/gehoord op birdtricks.com dat dat wel degelijk kan. maar daar moet je 50 dollar betalen voor een dvd met traintechnieken. ook zou ik willen dat ze naar mij toe komen als ik ze roep. ik heb gehoord dat je dat kan doen met clickertraining, maar hier op de site kan ik geen clicker kopen. heeft iemand er nog 1 liggen of weet iemand waar ik dit kan kopen? en wie heeft er tips voor het tammer en liever maken van mijn valkjes?

groetjes loes

Roxy

Hoi Loes,

Valkjes kun je niet zindelijk maken. Dus die dvd is geldverspilling, zou ik niet doen.
Een clicker kan je bij een dierenwinkel of tuincentrum (dierenafdeling) kopen, Ze liggen/hangen dan bij de hondenaccesoires.
Voor het tammer maken van je valkjes kun je kijken naar het stappenplan hier op de site. En je hebt heel veel geduld nodig.
Maar niet alle valkjes vinden het leuk om gekroeld te worden.
Ik heb twee tamme en twee niet tamme valkjes en vaak zijn de 2 tamme het moeilijkst in de kooi te krijgen ;D.

Groetjes Roxy