28 maart 2024, 11:54:04

handtammaken

Gestart door han-uu, 18 juli 2009, 19:01:43

« vorige - volgende »

han-uu

Hallo Iedereen,

Ik heb 2 valkparkieten gekocht vanuit de dierenwinkel toen ze een +/- 7 weken waren, en dat is nu 5 weken geleden (dus ze zijn nu ongeveer 13 weken).

Ze zijn nog steeds schichterig voor me en bang als ik mijn hand in de kooi stop om lekkers op te hangen. Ze reageren ook nog niet op de namen die ik hun heb gegeven.

Is dit normaal? En hoe kan ik het toch goed laten lopen om ze handtam te maken (naast de stapen die ik al gelezen had)?

Want ik wil ze tuurlijk ook gewoon los kunnen laten zonder dat ik ze een paar uur later (zacht handig tuurlijk) moet vangen om ze weer in hun kooi neer te zetten.

Groet Han

Kimm

hoi,

heb je ze al meegenomen naar de wc? dat kan je nog gaan doen. verder ontzettend veel tijd erin steken en bij de kooi gaan zitten en met ze praten. de naam gaan ze wel herkennen, dat komt wel.
geduld is een schone zaak met het tam maken. dat kan lang duren en nu heb je 2 tegelijk die je tam moet gaan maken, dus ik zou er 1 voor 1 ermee aan het werk gaan.
geef het echt veel meer tijd.
succes!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sorella

19 juli 2009, 07:31:05 #2 Last Edit: 20 juli 2009, 12:48:48 by Sorella
Heb je niet een (slaap)kamer over waar je de ander neer kan zetten om mee te werken ?
Ik had onze Joep een maand toen er een tweede bij kwam, hij was tam genoeg d8 ik, in de kooi ging het prima maar buiten de kooi stak Joep toen zijn middelste teen naar ons uit toen Bowie erbij kwam.
Op aanraden van iemand hier op het forum heb ik Bowie naar boven gedaan en dat helpt echt.
Nu zit Joep boven want langer als een week op een slaapkamer wou ik Bowie niet aandoen (tis toch veel stiller als beneden, ondanks dat er een radio aan staat en er regelmatig gekeken wordt is het toch niet hetzelfde als dat ze beneden zijn) Nu zit Bowie dus beneden en na een week gaat hij naar boven zodat ze weer aan elkaar kunnen wennen.
De ruimte is veel kleiner met weinig landingsplaatsen dus kunnen ze kiezen of op de kooi landen of op mij :) en dan weer naar beneden toe met zijn tweeen als het boven allemaal goed gaat.
En anders kan je doen wat kimm zegt en een voor een met ze werken als je de ruimte niet hebt.

P.s. Joep zit nu weer bij bowie want hij verkommerde boven in zijn uppie terwijl er genoeg aandacht was, maar beneden is toch meer afleiding dus hou je valkje goed in de gaten als je ze apart zet.