2 mei 2025, 02:28:21

Stoppen met kweken

Gestart door kuiserke, 9 juli 2009, 11:05:47

« vorige - volgende »

kuiserke

Hallo, ik zou willen stoppen met kweken...ik heb juist gezien dat er weer een koppel aan het broeden gegaan is ,mag ik dat broeden onderbreken ze hebben nu 2 eieiren. Van de andere heb ik al vele eieren weggenomen. Ik wil mijn blokken nu niet wegnemen anders gaat er daar herrie van komen met de anderen. Wat zou ik het beste doen? Ze allemaal wegnemen of die ene nog laten broeden en de blokken laten hangen? Tis maar dat de anderen niet toelaten om hun eieren weg te nemen...
alvast bedankt Anita - kuiserke

Karin

Waarom heb je blokken hangen als je niet meer wilt kweken ? Als je wilt stoppen moet je de blokken meteen weghalen zodra de jongen uitvliegen. Omdat ze al aan het broeden zijn zou ik de eitjes laten liggen, of ze moeten echt net gelegt zijn. Dan alle eitjes weghalen en meteen alle blokken weghalen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kuiserke

Hallo Karin,
Ik heb mijn bklokken opgehangen om te kweken ...Ze hebben 2 rondes gedaan daarom zou ik stoppen, ik heb altijd gehoord dat valkparkieten maar 2 rondes mogen doen... of heb ik het mis? Er zat nog een kleintje in het blok, en ik heb over de andere blok overgeken. Bedankt voor je raad ik ga de andere blokken controleren en steeds de eieren weghalen. Tot deze gedaan hebben met broeden.
knufs Anita

Rianne

Ik zou een voor een de lege blokken weghalen, en het ene jong op de grond zetten als deze al in de veren zit. Niet steeds de eieren weghalen, dan blijven ze steeds nieuwe leggen.

kuiserke

Bedankt Rianne, gaaan ze dan het ander blok niet aanvallen ....er is nog een koppel aan het broeden...ik was te laat voor de eieren en zo te zien deoen ze dat samen met een ander koppel...raar he. Ik ga dus de andere blokken weghalen.