20 mei 2025, 00:28:47

vallen???

Gestart door natievang, 14 juli 2009, 11:51:12

« vorige - volgende »

natievang

Het valkje van mijn moeder heeft een raar probleem, wie kan mij en lollypop (de valk) er mee helpen.

Wij hebben haar erg jong van een kweker gekregen, en ze was vreselijk kort gewiekt. Ze kwam niet eens omhoog van de tafel als je haar neerzette.

Nu kan ze iets fladderen, maar vanuit een javaboom komt ze een meter ver.

Nu valt ze steeds bij het landen en heeft al vele veren gebroken!

Staart veren, en de lange veren die elkaar kruisen bij de vleugels. Daar is ze er nu ook een van kwijt en verliest nu ook nog steeds haar evenwicht!

Is dit normaal dat ze bij het minste of geringste haar veren breekt? En bloeden dat het dan doet!

Kan iemand ons helpen?

Kimm

hoi,

doordat zij zo vreselijk kortgewiekt is, beschermen de veren elkaar niet en breken ze af.
het vallen kan ook een gekneusde borstbeen opleveren.

ik heb het gehad met mijn happy, elke keer brak het af en hij kon niet vliegen.
ik ben naar een vogelarts gegaan die happy onder narcose heeft gebracht. zij heeft alle stompies( veren) eruit getrokken.
daardoor groeien de veren in 6 weken weer allemaal aan met stevigheid. wel mocht happy eerst niet meer vliegen.
elke keer als happy neerstorte op de grond raakte dat zijn borstbeen, waardoor hij ook nog eens pijn had.
nu heeft hij weer hele mooie veren en vliegt weer als een piloot.

ik hoop dat je er iets aan hebt.
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

natievang

Ze komt nu wel bijna in de rui, is het wat om dat af te wachten?

Vind het zo'n eng idee, onder narcose. :-[

Kimm

je kan dat afwachten, maar dan moet je haar niet meer laten vliegen. zo krijgen de veren de kans om te groeien en niet meer te beschadigen. met alle gevolgen vandien.
ja ik vond de narcose ook eng hoor, het is maar heel kort maar toch risicovol. ik moest wat in dit geval en ik heb er geen spijt van.

groetjes kim

natievang

In haar geval is het niet eens vliegen, ze valt als een baksteen naar beneden!

Geen gezicht hoor!

Mijn valkje Spetter gaat als een straaljager het hele huis door, en ze schelen ongeveer 2/3 weken!

Als Lolly zich poetst vliegen de veren in de rondte!!

Dan eerst maar even proberen haar niet te laten "vliegen"

Als iemand nog andere tips heeft hoor ik het graag!

Kimm

inderdaad, ze mag niet meer vallen. dat is erg sneu.
succes en ik hoop dat het helemaal goedkomt.

groetjes kim