Wat is dit? en is het schadelijk voor mijn valkjes ?

Gestart door Peggy, 7 juli 2009, 12:23:59

« vorige - volgende »

Peggy

ik was vanmorgen bezig ,de voliere weer schoon te houden en daar hoort ook het zeven vh zand bij en nu vond ik deze ;









Ze bewegen niet..lijken op larfjes of kleine coconnetjes  :-\  bevinden zich onder het zand en tussen de stenen. Weet iemand wat het is en/of ze schadelijk zijn voor valkjes.
Ik houd mijn voliere zo goed als ik kan schoon maar ja ongedierte blijf je helaas houden.  Ik vond ook een made  :-\  bah bah...maar ja mss zijn ze wel gezond voor de vogels of zeg ik nou iets heel raars.
De donkerbruine larfachtige dingen heb ik trouwens wel zo veel mogelijk verwijderd maar ja wrsl zitten er nog wel enkele..

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

jeroenn

hoi peggy,

het zijn inderdaad cocons maar niet van larven  maar van maden.
ligd er misschien iets buiten terotten?
ze zijn al aardig ver heen dus jekan straks vliegen verwachten.

groetjes jeroen

Peggy

Bedankt alvast voor je reactie Jeroen...
had niet gedacht dat dit cocons v maden waren  :-\  omdat ik deze nooit zie rondom de kliko die zomers helaas vol zit met maden en vliegen...op de rand vd kliko liggen in eerste instantie hele kleine witte larfjes,echt inimini,  op een hoopje en even later worden dit de grotere witte maden...ik zal nog eens goed kijken in de kliko.

Bij de voliere ligt er niks te rotten voor zover ik weet want die houd ik echt schoon...ik zeef het zand om de dag,ooit iedere dag maar ze liggen niet op het zand maar eronder en tussen de groefjes vd stenen..

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

jeroenn

hoi peggy,

geen dank hoor ik herken ze nu wel ik vis best veel met vrienden en vergeet soms de maden weg te gooien en dan krijg je dat :(

Mara

Hoi PEggy

Je kunt je voliere nog zo goed schoonmaken je kunt niet altijd ongedierte voorkomen hoor. Jammer dat je geen kwartels hebt, die hadden de maden al opgegeten voordat ze coconnetjes waren geworden. Hier gaan ze achter alles aan waarvan ze maar denken dat het eetbaar is.

Maar volgens mij kan het voor de valkjes weinig kwaad.

Groetjes

Mara

mariejj

Het kunnen ook cocons van blinde bijen zijn,,  die hebben wij ook in de koeienstal.   Deze larven leven in stilstaand water (of mestkelders maar die zal je wel niet hebben  ;D)  en komen eruit om te verpoppen,,   ;)

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

coolsille2


Dierenfreackske

 Hoi, al hou je je voiliere nog zo proper...ongediertje kan je nooit echt vermijden denk ik, ik heb hier ook al veel gehad hoor! Hopelijk zijn ze nu weg , brrr. succes alvast hoor! Grtjs Ann