14 mei 2025, 19:36:17

Help , bloed aan de staart!!

Gestart door S Bakker, 23 juli 2009, 14:20:29

« vorige - volgende »

S Bakker

Vanmorgen toen ik naar de voliere liep zag ik dat een van mijn poppen helemaal onder het bloed zat aan de achterkant en op haar kop. Toen ik haar er uit pakte zag ik dat er aan de achterkant van haar lijfje onder de veren 2 bobbels zaten en die waren open en daar zaten allemaal korsten aan en pus. Ik denk dat die 2 bobbels(weet niet hoe ik het moet omschrijven) misschien normaal staartveren bevatten ??? Of zie ik dat verkeert? Het zit echt aan haar lijfje vast en het is helemaal het laatste stukje van haar lijf. Maar goed, ik heb haar even eruit gehaald en het goed schoongemaakt en ontsmet met een dettol oplossing en haar toen afgespoeld. Toen het bloeden gestelpt en er een paar druppel tea tree olie op gedaan . Dit is anti sceptisch. Weet iemand wat dit nou kan zijn? En of het weer goed komt? Ze zit nl momenteel op eieren en ik hoop dat ze daar mee door kan gaan...
Groetjes Sasja ??? ???
Groetjes Sasja

S Bakker

Na nog eens goed gekeken te hebben denk ik dus dat het idd komt doordat de pennen er uit zijn en dat dus die bobbels zijn waar bloed  aan zat het deel is waar de pennen in zitten. Daaronder zaten ook een paar pennen los en die kon ik er zo uit halen. Ik wilde graag nog even weten hoe lang het duurt voor ze weer mooie veren heeft want zo'n kale kont is ook niet alles  :-[. Groetjes Sasja
Groetjes Sasja

Anke

Hoi,
Bloed en pus bij het uiteinde van de vleugelpennen is niet normaal hoor.
Ik weet niet wat het zou kunnen zijn, maar misschien is het handig om even met een VA contact op te nemen.

De pennen groeien na de rui weer aan :)
Succes met het nestje!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

S Bakker

Nadat ik het gisteren goed heb schoongemaakt heb ik het goed in de gaten gehouden en nu ziet het er een stuk rustiger uit. Ze is ook gewoon heel levendig en eet goed en broed ook weer. Ik houd het goed in gaten en anders bel ik idd even met een arts.
Groetjes Sasja