23 april 2024, 10:59:43

Vleugelpennen onder staart

Gestart door aakab, 12 juli 2009, 21:44:09

« vorige - volgende »

aakab

Ik heb vorige week een nieuwe valkparkiet gekocht. Zelf heb ik er 10 in een voliere en heb ik er dus wel wat ervaring mee. Deze zit voorlopig nog binnen om hem iets tammer te krijgen. Nu is mij opgevallen dat zijn rechtervleugel hangt. De pennen zitten dan onder zijn staart. Als hij een nachtje heeft geslapen ziet het er in de ochtend gewoon goedu it, echter als je met hem beetje speelt en hij vliegt rond dan gaat het steeds meer hangen. Hij ondervindt er bij het vliegen geen last van, en je merkt ook niet dat hij pijn heeft (ook niet als ik zijn vleugel vastpak enz.)

Het is nog een jonkie, dus is zowieso enorm onhandig met sommige dingen (lopen tegen de tralies, mnoet hij gewoon nog even leren).

Wat zou het kunnen zijn? Gebroken?

Kimm

hoi,

ik zou hem sowieso even laten nakijken door een vogelarts. lijkt mij niet onverstandig.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

aakab

Met alle respect, maar de DA's in de omgeving weten over het algemeen minder over vogels dan dat ik dat weet (en dat is al weinig). Ik hoop toch dat hier iemand, die mogelijk het zelfde heeft gezien, iets over kan zeggen.


Ik heb hem vandaag vrij lang in de kooi laten zitten. Was helemaal niks aan de hand. Hij heeft daarna 15 minuten mogen rondvliegen en toen zag je weer dat hij ging hangen. Is het misschien gewoon een spier die niet goed ontwikkeld is?

Kimm

hoi,

ik ben geen dierenarts of vogelarts. dit blijft gissen wat het is.
ook ik ben van mening dat dierenartsen weinig van vogels weten en daarom gaan wij hier op het forum ook naar vogelartsen toe.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010