19 april 2024, 02:53:56

schreeuwende valk

Gestart door Natalie, 29 oktober 2002, 19:43:29

« vorige - volgende »

Natalie

+++++++Mijn valkje (van ongeveer twaalf) weken heeft ontzettend de neiging om te gaan gillen als ik wel thuis ben, en hij mij niet ziet. Als ik op het toilet, onder de douche of in de keuken ben dat gilt hij de hele buurt bijelkaar. Als ik nu gewoon het huis uitga dat gilt hij niet. Ik vind dit buitengewoon vreemd, en ik wilde graag weten of hier meer mensen ervaring mee hebben. Ik dacht dat hij gezelschap nodig had dus daarom heb ik een paar dagen een tamme grasparkiet (geen valk, om twee schreeuwerds te voorkomen) bij hem in de kooi gezet, maar dit was ook niets want de grasparkiet was duidelijk de baas en hij pikte de valk, waardoor die zich nog minder op zijn gemak voelde. Wat kan ik eraan doen?

V_Valkie

29 oktober 2002, 20:01:38 #1 Last Edit: 29 oktober 2002, 20:47:47 by V_Valkie
In dit forum bij "gedrag"  is al eens een bericht gezet.Moet je maar eens kijken.Mischien vind je daar wel genoeg informatie.

Natalie

Nou, daar staat eigenlijk verder geen relevante informatie, dus vandaar dat ik het berichtje zelf nog eens geplaatst had.

marjon

Hallo!!

Remi, ons vrouwtje, deed dit ook toen zij nog alleen in de kooi zat. Nu hebben wij er een mannetje bij gekocht en dat heeft echt super geholpen! Wat ik in het begin nog wel eens deed, was haar even een half uurtje los laten als ik thuis kwam, zodat ze haar energie even kwijt kon. Daarna kon ik lekker mijn eigen dingen doen, om aan het eind van de dag te genieten van een heerlijk rustige valkparkiet.

Groetjes,
Marjon

Natalie

Ik had ook het idee om er een tweede valk bij te nemen. Over anderhalve week kan ik hem/haar ophalen. Ik hoop dat het lukt, en dat de nieuwe het schreeuwen niet gaat nadoen! Ik zal het wel zien. Bedankt voor je advies, Marjon!

Paul

Hoi Natalie,
Dat schreeuwen doen ze in de natuur ook omdat ze roepen naar een partner.
Als ie erg hard schreeuwt heb je waarschijnlijk een mannelijk exemplaar  :)
Als je er een popje bij zou zetten heb je kans dat dat schreeuwen grotendeels voorbij is omdat ie gezelschap heeft.
Ik heb er zelf ook meerdere en echt erg schreeuwen hebben ze nooit gedaan.
ik heb een koppeltje bij elkaar zitten en als je het vrouwtje uit de kooi haalt en je loopt er de kamer mee uit schreeuwt het mannetje als een gek net als bij jou.
kom je terug de kamer in en hij ziet haar dan is ie meteen stil.
Grote kans dat het schreeuwen dus minder wordt als je er een vrouwtje bij zet alleen heb je wel kans dat ze iets minder tam worden als dat je ze alleen hebt maar voor je vogel is gezelschap van een andere vogen wel veel beter.
Laat horen hoe het afloopt als je je nieuwe valkje hebt.

groetjes,  Paul

Natalie

Hallo Paul,

Dat schreeuwen wat mijn valkje doet klinkt heel anders dan wanneer twee valken naar elkaar roepen. Het is een heel schel hoog gegil. Zoiets als een vuurpijl, je trommelvliezen knallen er bijna van. Ik hoop inderdaad dat het over gaat (of minder wordt) wanneer er een tweede bij zit. Ik laat het nog wel horen!