24 april 2024, 09:50:26

Kan iemand mij misschien helpen????

Gestart door Gajes2009, 12 juli 2009, 15:03:58

« vorige - volgende »

Gajes2009

Hallo Iedereen..

Ik heb sinds woensdag een valkparkiet uit de dierenwinkel van ong. een half jaar oud. Het is een mannetje (Gajes haha)  :D
Nu heb ik op internet gelezen hoe je hem tam kan maken enzo. Ik steek heel veel energie in hem sinds hij hier is. Me vriend en ik praten tegen hem. Ik heb al met me hand in de kooi gezeten met trostgierst. Sinds vandaag at hij ervan. Verder loopt hij de hele tijd rondjes om me hand heen. Ik raak hem af en toe wel aan maar kan hem nog niet pakken. Als ik dan wer weg loop gaat ie hele tijd fluiten en zenuwachtig heen en weer huppelen in zn kooi onderin. Weet iemand misschien wat hij daarmee doet. Hij kan het soms egt uren volhouden. Wil hemn zo graag beethouden  :-[ :) Hoop dat iemand misschien tips of advies heeft..

Groetjes wendy en Gajes ;)
Gajes2009

Kimm

hoi wendy,

ten eerste is het nog maar heel erg kort dat jij gajes hebt.
hiervoor moet je veel meer tijd gaan uittrekken. dat kan bij sommige valkjes er lang duren.
als hij heen en weer dribbelt als jij wegloopt, dan wil hij toch aandacht of hij wil de kooi uit. hier moet je niet op reageren.
hoe je nu bezig bent met hem , is goed.
blijf zo doorgaan en blijf je hand in de kooi steken. gajes moet jouw vertrouwen gaan winnen en zogauw dat is gebeurd heb je al veel gewonnen. geduld is heel erg belangrijk bij valkjes. voordat jij hem kan pakken, moet je eerst zorgen dat hij op je hand, vinger gaat stappen. dit doe je al goed door met het trosgierst te werken. als jij niet meer bang is, dan druk je je vinger tegen zijn borstje aan en op een gegeven moment stapt hij op. forseer niks meid, dan komt het echt wel goed! succes :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gajes2009

oke dank je wel!!
Heb hem net uit de kooi gehaald hij is hele tijd aant vliegen en als we in debuurt komen vliegt hij weg maar hij loop wel gewoon langs als we stil zitten. Ook zat hij net in me gordijnen vast toen moest ik hem eruit halen toen beet hij me !!! Dat was niet zo'n pretje.. Maar ga veel aandacht aan hem geven en afwachten .. geduld hebben dus hhaah

gr wendy
Gajes2009

Anke

Hoi,
Inderdaad is geduld hier het codewoord.
Ik denk dat je beter ook nog even kan wachten met hem uit de kooi halen, als je hem weer moet vangen om in de kooi te gaan.

Telkens als je hem pakt (terwijl hij dat niet wil) brokkelt er weer wat vertrouwen af.
Zoals Kimm al zei: niks forceren en het rustig aan doen.
Dan heb je straks een een lief en tam valkje :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes