20 mei 2025, 15:31:57

Mee naar buiten

Gestart door De valkenier, 10 december 2003, 18:27:57

« vorige - volgende »

De valkenier

Hallo,
Ik zou dolgraag mijn valkparkiet in de zomer eens mee naar buiten nemen Zonder hem te kortwieken.
Ik heb gehoord dat er speciale tuigjes bestaan voor valkparkieten maar ik denk dat een valkje zich niet goed voelt in zo'n tuigje.
Bestaat er niets voor rond zijn pootje ofzo?
Of kan ik het niet zelf maken?
Alvast bedankt!

Marianne

10 december 2003, 18:32:42 #1 Last Edit: 10 december 2003, 18:33:04 by Marianne
Hallo,

Er bestaan tuigjes voor je valkje, maar er is  vorige zomer een valkje uit ontsnapt en alsnog weggevlogen.
Iets aan het ppotje dat NOOIT doen, als het valkje dan schrikt en weg vliegt kan er iets naars gebeuren met het pootje.

Valkje neem je het beste mee naar buiten gewoon in een kooi, veilig op allerlei manieren.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

De valkenier

Ok
Beter niet doen dus misschien
Bedankt

Paul

Hoi Valkenier,

Om het pootje inderdaad niks maken hoor zoals Marianne al zei.
Dat breekt of kan zwaar gekneusd worden als ie probeerd weg te vliegen.
Een tuigje kan wel dat heb ik binnen ook geprobeerd maar die van mij waar ik het mee probeerde werd helemaal panisch dus heb ik het maar niet verder geprobeerd.
Het probleem met die tuigjes is de bevestiging, daar zitten metalen ogen aan en dat is veels te grof gemaakt.
In Amerika verkopen ze een soort luierpakjes daar gaat je hele valkje in en daar kan je ook een lijntje aan maken dat zit wel iets beter en daar kan ie nooit uit ontsnappen.
http://www.birddiaper.com/
Als je een heel tam valkje hebt wat dat geen probleem vind zou dat wel kunnen misschien.

Groetjes, Paul

pona

:D :D :D :D

Sorry hoor Paul,
Ik heb toch wel even moeten grinniken toen ik las
Birddiaper. Wat ze allemaal niet verzinnen tegenwoordig.
Maar ik denk wel dat je je vogel zo snel mogelijk er aan zal moeten wennen. Als je kijkt hoe een kat reageert op een halsbandje als ze dat niet gewend zijn. Dan is je vogeltje volgens mij snel dood, als ie zich probeerd te bevrijden uit een voor hem benauwde situatie, dan zou ie zich snel kunnen verstrikken in het eventuele koordje. Ik vind het zelf heel griezelig en zou het niet gauw uitproberen. Tevens zit je als je er mee naar  buiten gaat dat ze op de tocht kunnen zitten en dat is toch niet echt goed voor ze. Dus ieder voor zich.

groetjes Ilona
grtjs Ilona

Paul

Hoi Ilona,

Ik was het ook niet van plan hoor maar er staan foto's bij waar de valkjes niet echt blij kijken met dat pakje aan.
Sommige zien er dan wel weer vrolijk uit.
het is in elk geval wel een koddig gezicht om ze zo te zien.
Maar in Amerika kan wat dat betyreft echt alles he.

Groetjes, Paul