(¯`◕‿◕´¯)Dordtse valkjes (¯`◕‿◕´¯)Popjes gezocht

Gestart door Dordse valkjes_patty, 7 juli 2009, 14:39:07

« vorige - volgende »

Caroline

De 2 mankepootjes weet je zeker dat dit door een ongelukje komt??

Konden ze niet al eerder niet goed lopen??

Jongen kunnen namelijk ook mank worden door een kalktekort.

Als er geen verbetering optreed zou ik ermee naar een vogelarts toe gaan en daar niet te lang mee wachten, misschien kan er nog wel wat aan gedaan worden want is het bijv. een kalktekort, hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans op volledig herstel en dan zit je straks met 2 gehandicapte jongen.  :-\

Sterkte ermee ....
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Citaat van: lynette op  4 augustus 2010, 18:49:34
Hoi Hoi,

Wat een fijn nieuws dat je uitslag negatief is. En jammer dat je je verder niet echt lekker voelt. Ik hoop ook dat het snel beter word.

Ik heb ook pigmentvlekjes en die zijn ook door de zon donkerder geworden  :(

Mooie foto's weer :D

Groetjes  :-*


hoi,

deze pigmentjes zitten onder zijn broek  ;D
maar we zien eht wel hoe en wat het zit in de familei van manliefs zijn kant...

groetjes


Citaat van: Caroline op  4 augustus 2010, 20:22:20
De 2 mankepootjes weet je zeker dat dit door een ongelukje komt??

Konden ze niet al eerder niet goed lopen??

Jongen kunnen namelijk ook mank worden door een kalktekort.

Als er geen verbetering optreed zou ik ermee naar een vogelarts toe gaan en daar niet te lang mee wachten, misschien kan er nog wel wat aan gedaan worden want is het bijv. een kalktekort, hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans op volledig herstel en dan zit je straks met 2 gehandicapte jongen.  :-\

Sterkte ermee ....


Hoi,

ik heb gisteren gekeken naar hun grip en daar zat wel verbetering in.ze zijn gewoon verkeerd geland ook.het was ook hun eerste vliegstunteling  :-\
Ze hebben naar mijn idee geen kalk te kort want er hangt van alles in de voliere en alle vitamines krijgen ze binnen d8t ik zo wel...

ze hebben hiervoor niet mank gelopen dus denk niet dat het kalktekort is  :-[

ik zal vandaag weer kijken naar de vorderingen van de voetjes...

iedergeval bedankt voor het meedenken.
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Kalktekort kunnen ze ook krijgen al hangt de hele kooi vol met kalk, mineralen en vitamine, zo vertelde Dr. Feld met ooit.

- Het jong kan een aangeboren iets hebben dat het calcium niet voldoende tot zich neemt.

- 1 van de ouders hoeft het niet goed op te nemen en door te geven

- combinatie van beide ouders kunnen ervoor zorgen dat ze al vanaf het ei een calciumtekort hebben

- misschien nemen of krijgen ze wel voldoende calcium, maar niet voldoende vitamine D. Er is namelijk vitamine D nodig om calcium in het lichaam op te laten nemen

Dus .... het is geen aanval op jouw verzorging.  ;)

Elk jong, hoe goed nog verzorgt kan een kalktekort hebben en doe je hier snel wat aan kan het vergroeïngen krijgen en voor de rest van zijn leventje gehandicapt blijven.

Een jong wat uit het blok komt en dagenlang mank loopt en problemen heeft met zijn pootjes is niet goed.

Zeker als beide nestgenootjes hetzelfde hebben zou ik me zorgen maken en er niet te lang mee wachten om een vogelarts te consulteren en zeker niet nog langer aan kijken.

Sterkte ermee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Zoals ik in mijn vorige berichtjes al schreef is dat ik ze op de grond had gezet bij het voer.
de andere waren aan het eten en ik had ze er even uitgehaald en bij ze neergezet om het blok schoon te maken.

Ze zijn toen gaan vliegstunten nadat ze enorm geschrokken waren en kwamen beide ongelukkig terecht. ::)


Heb net weer gekeken en de ene loopt gewoon bijna normaal en heeft gewoon weer goede grip hij klemt zijn pootje om me vingers helemaal heen... :)

de andere is ook meer vooruit gegaan loopt nog iets mank maar niet zoals het geweest was.
Het is vandaag pas dag 3  :-[ want het was soçhtends gebeurd nadat ik de blokken had gedaan.

ik hou het iedergeval vandaag in de gaten of er bij de andere nog meer vooruit gang is.

ik kon iedergeval zo weer langs komen als het niet vooruitgang boekte... ;D



groetjes  :-[
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Heb je geen foto's of een filmpje van hun pootjes en hoe ze lopen, misschien herkent hier op het forum iemand er iets aan en kun je zo geholpen worden, als je liever niet naar een dierenarts wilt gaan.

En nog even terug te komen op een on gelukkige landing bij het uitvliegen. Elke jong maaakt een mega ongelukkige sprong de eerste dagen als het uit het blok is, dit gaat eigenlijk altijd goed. Het lijkt me dan ook vreemd dat ze bij jou gelijk allebei een kn euzing of iets dergelijk hebben. Bij een kneuzing zie je namelijk een verdikking, rode/paarse huid en het voelt warm aan, dit alles heb jij niet kunnen constateren, ik denk dus echt dat er meer aan de hand is ....

Je moet je niet steeds zo aangevallen voelen, dat maakt het voor mij en andere moeilijk om je hier adviezen en tips te geven, we bedoelen het goed. Maar bij alles wat we zeggen denk je dat we commentaar geven wat niet het geval is.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: patty_dordtse valkjes op  4 augustus 2010, 16:19:09

Met de 2 mankjes gaat het nog niet echt beters ::)
de pootjes zijn niet rood of dik of warm als anders...
ze staan er het liefst niet op dus strompelen ze door het blok.
heb ze even in de voliere op de grond gezet maar waggelend lopen ze weg en ze ontzien beide hun pootje 1 meer dan de ander  ::)
ik heb ook gekeken of ze grip hebben dus om me vingers beet te pakken.
dat lukt nu wel aardig te gaan maar nog niet helemaal rondom.


wat kan ik het beste doen  ??? hun uit het blok halen en apart gaan zetten of laten zitten?

hoor graag jullie reactie's[/color]


Ik reageerde naar aanleiding van dit berichtje van je wat je gisterenmiddag rond 16.00 uur schreef, je vroeg om advies, die gaf ik je!!

Ga ermee naar een vogelarts, dit is NIET goed.  :-\

Tevens vroeg ik je om een foto en filmpje om je nog beter advies te geven.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar

Caroline, ik ben op dit moment al druk heen en weer aan t mailen met Patricia ;) Dus ze is er echt mee bezig :) ;) Zal ze zo/strkas wel meer over vertellen :)

Caroline

Er worden reacties gevraagd door Patricia zelf, die geef ik.  ::)

Maar zoals altijd voelt Patricia zich aangevallen terwijl alleen maar neutige tips worden gegeven. Dit is helemaal niet nodig. Ik beschuldig haar nergens van, denk alleen mee.  :-[

Een (compleet) nestje waarvan beide jongen eenmaal uit het nest niet goed kunnen lopen, of erger zoals Patricia zelf schrijft, helemaal niet kunnen lopen, niet op de voetjes willen staan en maar wat rondstrompelen, dit is zorgwekkend ....

Maar goed.

Ik bemoei me er verder wel niet mee ....  :-\

Maak me alleen maar zorgen,  dit zijn jongen van "mijn" Zero ....

DIi trouwens nog vééééél te jong was, misschien speelt dit ook wel mee. ??? Hij was net 6 maanden toen hij het geelwang popje bevruchte ....
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes








Ik heb net de dierenklinikiek weer gebeld waar ik dus met jiva en july langs was geweest.
toen ik daar de 1ste keer kwam hebben ze het nagekeken op wondjes en alles.ze haden toen ook niet de grip die ze nu wel hebben op de foto.

net heb iedergeval het verhaal uitgelegt hoe het zit en staat en doet...
ik heb advies ook meegekregen extra kalk even te geven en als het na het weekend geen verbetering is dan maandag weer terug  te komen bij hun.

Iedergeval weer bedankt  :-[

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Larissa

hey meid

gelukkig is de uitslag van jou goed, hoop dat het met de vlekjes van Joey ook mee gaat vallen.

Zelf heeft mijn meisje een pigment vlek op het been en ik zelf ook deze zijn in de winter heel licht bruin maar door de zon verkleuren ze naar donker. Ik hoop dat dit ook zoiets is bij jou zoontje s6

Gelukkig lijkt het wat beter te gaan met de pootjes van je stuntel jongen.

Groetjes Larissa

Paula

Als ik het mij goed herinner, was het niet de bedoeling van Patricia dat Zero al jongen zou 'produceren'. En zeker niet met deze pop die al een partner heeft.  :-\
Het is wel mijn ervaring dat als vogels dit absoluut willen, je ze met de beste wil van de wereld niet tegen kunt houden. Of je zou de mannetjes en vrouwtjes van elkaar gescheiden moeten houden, tot je vindt dat ze zover zijn.

Op de foto zien de pootjes er goed uit. Met de controle bij de VA en de extra kalk, zal het vast in orde komen.
Veel succes met de kleintjes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Caroline

Citaat van: Paula op  5 augustus 2010, 12:53:32
Als ik het mij goed herinner, was het niet de bedoeling van Patricia dat Zero al jongen zou 'produceren'. En zeker niet met deze pop die al een partner heeft.  :-\




Nee Paula, deze pop heeft geen partner, ze staat al maanden op Marktplaats omdat Patricia geen passende partner kan vinden.  ;)

En Patricia heeft in het begin van het voorjaar van div. mensen het advies gekregen om GEEN blokken op te hangen i.v.m. meedere veel te jonge mannen.  ::)

Maar daar gaat het nu niet om ....  :)

Het gaat om de jongen die mank lopen .... deze zijn dus nu ineens bij een dierenkliniek geweest.

Nou prima, hopelijk slaat de extra kalk aan.

Wat heb je voor kalk mee gekregen, Patricia??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Esther*

Hoi,

Mooi dat het met iets simpels op te lossen is!
Hopelijk is daarna dan ook klaar.

gr Esther