21 mei 2025, 16:00:14

kroelgedrag

Gestart door pipje123, 26 juni 2009, 15:10:24

« vorige - volgende »

pipje123

Hallo

mijn valkparkiet is inmiddels supertam geworden (in anderhalve week jaja!) maar hij eet nogsteeds niet uit mijn hand, opzich vind ik dat niet zo'n super probleem maar het zou wel leuk zijn als die dat wel deed maar dat is mijn vraag niet!

Als mijn valkparkiet op mn schouder zit gaat die een soort van piepend/hoge toon geluid maken en wilt die dat ik hem kroel..
als ik dat doe en ophoud tikt die soms hard met zn snavel op mijn wang en gaat die weer met zijn kopje omlaag..

Is dit bazig gedrag of normaal?

Vince

Dat klinkt precies als ons valkje!

Hij is nu 10 weken oud en maakt precies van die hoge geluidjes en wil dan dat ik hem over zn koppie aai, als ik dan stop pikt/tikt hij ook tegen mn handen.

Wat en waarom ze dat doen? Ik heb helaas ook geen idee haha.

Die van ons is ook erg tam maar wil nog niks uit de hand eten. Misschien komt dat nog :) We hebben hem pas 3 weken.

Always look..

De valkparkiet wil graag dat je verder gaat met kroelen, ja het is een beetje bazig gedrag en je zou het eventueel kunnen afleren door geen aandacht te geven als de valk er om vraagd.
Maar echt nodig is het niet hij vraagd immers om een beetje positive aandacht.

succes met de valk!

gr sanne en de Jongens

Kirsten

Hoi,

Ik denk niet dat dit dominant gedrag is, zeker niet op die leeftijd al. Wel vermoed ik dat het een soort 'bedel'gedrag is wat ze bij de ouders doen als ze eten willen. Gaat bij dat piepende geluid ook de kuif naar achteren en een beetje met het kopje op en neer?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Landiej

Dat geluidje is inderdaad gewoon om een kroel vragen! Deden ze hier ook toen ze nog klein waren. Met de kop naar voren en piepen, vooral als je hand in de buurt is. Erg schattig ;D

Het pikken/tikken is inderdaad om even te laten weten dat je nog niet klaar bent ;) Op zich kan het geen kwaad, zolang je valkje je geen pijn doet.

pipje123

ja !
als hij dat hoge geluid maakt gaat vaak zijn kuif naar achteren (niet altijd) en gaat die ook soms met zijn hoofdje heen en weer..

Creatura

Mijn valkje van vier en een halve maand (zeer waarschijnlijk een popje) doet ook iets vergelijkbaars. Zij bijt regelmatig op een nijdige manier in mijn vingers (niet hard, maar wel duidelijk nijdig) als ik haar niet op de juiste manier kroel.  Mijn (waarschijnlijke) mannetje van twee en een halve maand doet dat niet. Ik noem het maar typisch " divagedrag" :p Zolang ze niet doorbijt vind ik het goed.

**Brennetje**

Citaat van: pipje123 op  5 juli 2009, 18:43:14
ja !
als hij dat hoge geluid maakt gaat vaak zijn kuif naar achteren (niet altijd) en gaat die ook soms met zijn hoofdje heen en weer..

Hahaha Ja dat doet de mijne ook al :-D..
Vind het wel grappig..
Gr Brenda.