28 maart 2024, 23:45:42

*De Dordtse valkenkopjes..*

Gestart door **Kromsnaveltje**, 1 juli 2009, 14:32:45

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Leuke foto's hoor , en mooie valkjes heb je.

**Kromsnaveltje**

Hier komen ze ;D Het zijn er inmiddels al 5, misschien nog wel meer, want de popjes blijven er echt heel vast op zitten ;D ;D

Dit zijn Woezel en Pip :D

Dit zijn 9 van de 13 jonge grasparkietjes, inmiddels zijn er al 7 uitgevlogen ;)

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Wat een mooie kleine pluizige donsjes !!  ;D
Ook je kietjes zien er leuk en lief uit.  :)

Maarre....... gebruik jij niks in de blokken als nestmateriaal ??
De meeste van ons gebruiken een laag zaagsel in de blokken.
Dat is makkelijk schoonhouden en schijnt ook spreidpootjes te kunnen voorkomen.

Ben benieuwd hoeveel donsjes je hebt.  :)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

**Kromsnaveltje**

Had er eerst niets in maar heb er nu houtsprokkeltjes in gelegd, volgende keer zal ik wel ff zaagsel gaan halen  ;D

*Manon*

Hoi hoi Jolanda,

Leuk dat je een dagboekje bent begonnen en het gaat goed met de leg zeg!!
Ik ga je zeker hier volgen...  :D :D

Leuke grasparkieten heb je ook, ik liep vanmiddag met mijn dochter in de dierentuin, was ook een mega voliere met allemaal grasjes, zaten er ook een paar uit het blok te koekeloeren, vloog ie uit, kwam de volgende er al aan en hup... ook eruit... zo leuk om te zien.

Groetjes Manon

**Kromsnaveltje**

Hebben we hier ook, er zit er nu nog maar 1 in het blok(meer in het gaatje :D) elke dag zie je dat lijfje er verder uitkomen, alles onderzoeken, en op een dag vliegt ie uit ;D

Dit zijn ze dan, de inmiddels al 5 jongen van Kiki en Kuif, 2 hebben het er jammer genoeg niet overleefd, allebei net uit het eitje.. Maar goed, als het echt al groot is vind ik het erger, en het gaat al heel goed hierzo, met eitjes enzo, dus dit hoort er dan ook bij :'( Het jongste valkje is al 1 week, dus gelukkig een grotere overlevingskans. Wat me opvalt is trouwens dat Kiki en Kuif eigenlijk niet veel meer op ze liggen, alleen 's nachts en heel soms overdag.. Is dat niet erg?? Opzich krijgen ze natuurlijk wel warmte van elkaar. Ze worden trouwens ook overvoed, wat een kropjes!!  ;) Verder ga ik van de week het nestblok schoonmaken, het is echt een bende met die poep, maar vind ze nu nog heel klein eigenlijk :-X

carco

Hoi

Het is heel normaal hoor dat de ouders er nu zoveel af zijn. Wat je zelf al zei houden ze elkaar ook al goed warm.
Het blok kan je ook best al verschonen  ;)

Ik zie dat er ook een albino tussen ligt? Gaaf hoor: ze zien er goed uit.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




**Kromsnaveltje**

Ze hebben nu al weer veel meer veertjes, het gele donsje word geloof ik geel-grijs gepareld, hoe noem je dat?::) En ook een albinootje idd, en de rest wordt denk ik grijs, (met witte parels) want die andere 3 hebben allemaal grijze veertjes :D

**Kromsnaveltje**

Ik ga met mijn dagboekje stoppen, het gaat super goed hoor met de valkjes maar ik zit op best veel forums en ik heb liever een forum waar ik ook over mijn grasjes én Binkie(BB) kan praten. Verder vind ik het een super leuk forum en ik wens iedereen nog heel veel plezier toe met zijn valkjes. Ik vergeet trouwens steeds op dit forum te kijken en er word ook niet meer in mijn dagboekje gekeken dus ;)