28 maart 2024, 15:38:16

*De Dordtse valkenkopjes..*

Gestart door **Kromsnaveltje**, 1 juli 2009, 14:32:45

« vorige - volgende »

**Kromsnaveltje**

Welkom in het dagboekje van mijn 6 valkparkietjes Kiki, Kuif, Puk, Max, Pip en Parel.


Dit is Kiki, een schattig lutino popje. Ze houd van kroelen, spelen, eten, en ligt nu op 8 (onbevruchte) eitjes. Ze is een zusje van Kuif, en (in tegenstelling tot Kuif) een waar fotomodel. Al ziet ze een camera, dan zit ze ervoor ;D Ze is geboren op 21 juni 2008


Rechts zit Kuifje, ook een lief lutino popje. Ze houd iets minder van kroelen als Kiki, maar is ook tam. Samen met Kiki ligt ze op hun eitjes, Parel komt er ook soms bij kijken. Kuifje houd meer van bijten als kroelen, maar verder is het een topmeissie ;D Ze is geboren op 23 juni 2008.


Dit zijn Puk en Max, het was eigenlijk niet de bedoeling dat zij kwamen  ;) Ik heb ze gekregen van mijn buurvrouw, doordat Max haar steeds aanviel. Toen ze bij mij in de voliere zaten heb ik langzaam aan hem weer tam gekregen, en ook Puk was tam. Nu zitten ze in het binnenhok van de voliere doordat toen Puk en Max eitjes kregen ze steeds andere vogels aanvielen. Nieuwschierige Parel was het grootste slachtoffer. Ze zijn nu paps en mams van 2 schattige kindjes: Lilo en Stitch.  ;) Als de jongen groot zijn hoop ik dat ze wel weer terug kunnen in de voliere.


Dit is Pareltje, een gepareld mannetje. Hij is geboren op 21 augustus 2008. Parel is niet echt tam, maar ook niet bang ;)


En dit is Pip, een gepareld vrouwtje. Ze is geboren op 8 oktober en is halftam. Ze komt weleens op je hoofd op schouder zitten.

Ze zitten in een voliere met 4 grasparkieten(en 13 jongen waarvan er 2 blijven ;)), 2 loodbekjes (met 3 jongen) 5 kanaries(met 6 jongen), 2 gouldamadines, 2 diamantduifjes en 2 kwarteltjes.



Saar

Welkom op het forum :D
Leuk om te lezen dat jij een gemengde voliere hebt. Bij mij zit ook vanalles door elkaar heen :D Waar lijken de loodbekjes een beetje op qua karakter? Ik heb namelijk ook japanse meeuwen en zebravinkjes.. :)
Groetjes Saar :-*

Mara

Hoi hoi

Welkom op dit gezellige forum. Wat leuk dat je ook een gemengde voliere hebt, ik heb ook vanalles door elkaar. Hier zijn de grasparkieten het kleinste en de rosella's het grootste.

Mag ik vragen wat loodbekjes zijn?

Groetjes

Mara

Sjet

Welkom hoor !
wat leuk dat je   een dagboekje bent begonnen .
ik wens je hier heel veel succes hoor  kom  geregeld even in je dagboekje lezen .

groetjes   Georgette

*Yvon

Hoi hoi

Leuk !!  ;D
Nog meer dortenaren.  :D
Jouw valkjes zijn dus ook allemaal zo goed als tam.  :)

Leuk .......ik ga je volgen hier in het boekje.  :D

Groetjesssss Yvon van de Dordtse verenpakjes.   ;)

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

**Kromsnaveltje**

Bedankt voor jullie welkom. Loodbekjes zijn best klein, ong evengroot als japanse meeuwtjes ;D
Ik heb trouwens zilverbekjes  :-X
Dit is een zilverbekje :D
En Georgette, je bent welkom hoor ;D

**Kromsnaveltje**

Haha, ik dacht hoe zal ik het noemen, dus ik dacht, dit is nogal toepasselijk he!! ;D

*Yvon



Goed bedacht hoor.   ;D ;D ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kimm

mooie foto';s hoor en welkom hier  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

**Kromsnaveltje**

Wat ik gisteren toch heb meegemaakt :o
Het was zo mega heet, dus had ik de deur van het binnenhok (waar Puk en Max zitten) even opengedaan. Om 4 uur wandelde ik er nog ff langs zat die kleine valk van 3 weken in de opening!! Want een monstertje was dat nog zeg :D

**Kromsnaveltje**

Jaaahoooooeeeee!!!  ;D ;D ;D Kiki en Kuifje hebben ook twee jongen, goed he ;D ;D Ik kon het echt ff niet geloven ::)

*Yvon



Gefeliciteeeeeeeerd met de donsjes !!  ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dafrinja

Hoi Kromsnaveltje

Welkom hier op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe dagboekje.
Je hebt erg mooie valkjes hoor, en ik lees dat je van alles en nog wat hebt in je voliere. Supergaaf hoor! Ik hoop dat we daarvan wat kunnen zien in komende foto's?.. ??? ;) ;D Daar ben ik en velen met mij erg dol op, die foto's.  ;D ;D

Groetjes!!!

Dafrinja

ps hoe heet je echt eigenlijk?

**Kromsnaveltje**

Ik heet Jolanda, maar goed, ik had ergens gelezen dat je foto's van andere dieren liever niet in je valken dagboekje kon zetten ofzo?? :o Maar Kiki en Kuif hebben inmiddels al 4 jongen, 1 geel donsje en 3 witte  ;D

B87

Leuke valkjes hoor! ;D Owwww waar zijn de foto's van de jongen?? ;)


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10