28 maart 2024, 14:41:29

Mijn valk eet gras

Gestart door Yent'l, 29 oktober 2002, 13:05:03

« vorige - volgende »

Yent'l

29 oktober 2002, 13:05:03 Last Edit: 30 oktober 2002, 00:11:57 by Angelique
 Hoi, als ik mijn valken had buitengezet (in de zomer), gingen ze als bezetenen op het gras af. Ze waren er precies verzot op. Mogen ze eigenlijk wel gras eten?
  

Saskia

Ja hoor,ze mogen gras eten.misschien is het leuk om af en toe wat kattegras te geven of wat zaadjes uit het voer te laten ontkiemen.Let er wel op dat het niet bespoten is of vlak langs de weg groeit want dat is niet goed.

Diana

Valkparkieten zijn helemaal dol op gras en het kan ook geen kwaad! Ik geef m'n valkparkieten in de zomer ook zonnebloemen, daar krijgen ze een heel lief geel snaveltje van! Moet je ook maar eens proberen  :)

Saskia

wat bedoel je met zonnebloemen?weet je mischien of ze ook de bloemen van paardebloemen mogen eten.Dat vraag ik me al een tijdje af.Wat ze ook erg lekker vinden zijn rozebottels en de bladeren ervan.

Willem

Klinkt misschien een beetje raar, maar jullie bedoelen toch gewoon gras uit bijvoorbeeld de tuin ofzo?? :-/ Had echt geen idee dat ze dat lekker vonden.......maar ga het zeker een keer proberen!!

Groetjes Willem......

Peter

Hoi,

Wij geven ook af en toe gras aan onze valkjes. Dit planten we zelf dan in een oud bami bakkie zodat we zeker weten dat het gras schoon is. Verder eten valkparkieten die in een buitenvoliere zitten ook vaak gras, dit groeit vaak gewoon op de bodem van de voliere.

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Willem,
Wat je ook kan doen is een bakje aarde nemen en daar dezelfde zaadjes die je valkjes eten in zaaien.
Daar komt ook van alles uitgroeien en ze zijn daar ook dol op.
Je weet dan ook zeker dat het niet bespoten is zoals peter in het vorige bericht al vertelde.
Probeer het maar eens en zaad heb je altijd in huis dus hoef je geen graszaad speciaal te kopen.

Groetjes,  Paul

Peter

Hoi,

Wij zagen bij een dierenspeciaalzaak ook bakjes voor kattegras staan. Dit zijn bakje gevuld met aarde en graszaad. Het bakje is 20 bij 15 centimeter. Dus gras genoeg voor valkjes. De prijs was iets van 1,50 euro.

Goedkoper is nl. zelf doen maar dit ook wel makkelijk.

Groetjes,
Peter

Willem

Hoi Peter en Paul,

Dank je voor jullie antwoord!!

Ik ga nu dus echt proberen om zelf iets te kweken, echt leuk!!
Mijn valkje eet wel spinazie blaadjes, vind ze ook lekker en is mooi om te zien!! :) :) :)

Groetjes, Willem...

Diana

Ik bedoelde helemaal geen zonnebloemen bij mij  :-/ maar paardebloemen (ben een beetje in de war)  ;) haha

groetjes Diana!!

Peter

Hoi allemaal,

Het gras staat bij ons erg hoog, alle valkjes hebben al wat gras gehad en Yuppie ons konijn natuurlijk ook :)

Groetjes,
Peter