28 maart 2024, 21:27:40

valkparkiet in bad

Gestart door 55jasmijn55, 29 juni 2009, 21:31:06

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Ik zou wel oppassen met de temperatuurverschillen.
Van warme badkamer ineens naar de koudere woonkamer.  ::)
Probeer je valkje dan wel een beetje te drogen.  ;)
1 of 2x per week badderen,douchen,besproeien lijkt me toch wel genoeg.  ;)

Groetjessssss en veel badder plezier !!  ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

**Brennetje**

hoi hoi..

Ja strax met de winter helemaal  ;)..
Als we klaar zijn met douchen zet ik me valkjes gelijk op een handdoek en dep ze zoveel mogelijk droog..
En dan doe ik mezelf pas afdrogen en aankleden etcetc..
Dus als ik de badkamer uitkom zijn me valkjes al wel wat opgedroogd  ;) ;D..
Vind zelf 1 keer per week ook genoeg  ;)..

Gr Brenda.

pacotjuh

hey,

ik ben nieuw hier,

ik heb mijn geparelde valkparkiet ( paco) nu ongeveer 2.5 maanden.
hij doucht altijd samen met mij, maar hij wilt bijna nooit, nog maar 1 keer ging hij er echt vanzelf onder, maar van de plantenspuit  houd hij al helemaal niet, dan vliegt ie meteen weg, en badderen heeft hij geen interesse voor...

Kimm

hoi

welkom hier,
je kan proberen om je valkje op een stok of iets dergelijks te zetten in de douche. en dan wat zachte straaltjes op hem te sproeien. meestal gaan ze dan na een paar minuten met hun vleugels wijd zitten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

pacotjuh

ow oke
bedankt ik zal het eens proberen  ;D


Kaatje

Hier zijn ze vanmorgen ook weer onder de douche geweest. Zondag is douchedag voor de valkjes hier  :D

Paco vindt het heerlijk en zet gelijk heel zijn verenpak open en gaat helemaal op zijn kop hangen.

Vicky gaat vaak gelijk mee met Paco en zit er meer bij van: het is dat het moet en zet dus niks open. Zo ook met Nienah en Xena, Rick pakt de meiden dus gewoon en spreid dan zelf de vleugels om ze vervolgens "nat" te maken.

Ik haal ze één voor één op met de handoek en dep ze dan lekker droog. In de winter staat de kachel aan, boven de kachel is de speelplek met het spiraal, de ringen en de schommel en zo zitten ze dan lekker warm.

Daar gaan ze dan lekker zitten poetsen. Ondanks dat de meiden het niet leuk vinden, weten ze dat het wel goed voor ze is. Ze houden hier ook niet van de plantenspuit  :D

Groetjes, Karin

pacotjuh

heey,

leuk nog een paco!! ;D :D

Kaatje

 :D :D :D

En wat voor een Paco  ;)



Maar wat is jouw Paco ook een ontzettend mooi valkje, en ja ... leuk nog een Paco  ;D

pacotjuh

wouw die is ook mooi!!
en schattig ;D :P

kuifje10

Onze valk gaat soms wel elke dag mee onder douche, vindt hij heerlijk. Het liefst boven op je hoofd onder de volle straal. Soms keren we de vogel op zijn rug (in de hand natuurlijk) en dan de volle laag op zijn buik en onderkant vleugels. Da's pas douchen vindt de valk zelf. Na het douchen vindt onze valk het helemaal het einde om met een zacht warm briesje van de fohn droog geblazen te worden. Doe ik niet altijd, want het duurt best lang voor de vogel weer goed droog is. Maar zoals je ziet aan de reacties er is van alles mogelijk. Gaandeweg het vogelleven merk je vanzelf wat de vogel leuk of niet leuk vind. Onze valk probeert ook om te badderen in een van onze soepkommen gevuld met soep, dat is niet zo;n succes. Afgelopen zondag is het hem dan toch gelukt om in de tomatensoep te badderen, ik kan je zeggen. Het ziet er niet uit!! Een lutino valk gebadderd in tomatensoep. Er was een superlange douchebeurt voor nodig om de vogel weer enigszins toonbaar te maken.

Groetjes Ellen

pacotjuh

tja, dat zal die van mij nog lang niet doen in de soepkom :-X ;D, soms heel voorzichtig durft ie net een beetje onder de douche, maar dat is ook bijna nooit  ::)