18 april 2024, 04:10:07

nageltje 'haakt'

Gestart door Gerdaaaa, 12 september 2009, 15:15:59

« vorige - volgende »

Gerdaaaa

Hoi,


Moos blijft haken als ze bij me zit. Aan 1 van haar nageltjes zit blijkbaar een haakje ofzo, waardoor dit gebeurt.

Nu wil ik het nageltje (weet niet precies welke maar van haar linker pootje) wat vijlen.. maar, daarvoor moet je goed vastgehouden worden.

Nu ben ik bang, omdat ze nog niet compleet tam is, dat door haar zo beet te pakken ze weer angstig wordt voor handen.

Wat is wijsheid?
Het te vijlen?
Te knippen?
Door de VA te laten doen of zelf doen?

Kimm

hoi gerda,

ik zou moos inwikkelen in een handdoekje en dan de pootjes eronder uit. dan heel voorzichtig dat stukje proberen te vijlen. misschien is het nl zo gebeurd en hoef je niet naar de va toe te gaan.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

14 september 2009, 22:40:59 #2 Last Edit: 27 september 2009, 20:42:34 by Sanna
Hoi Gerda,

Ik zou er niet te veel mee rommelen hoor, zeker niet omdat ze nog niet volledig tam is. Daar kun je een hoop mee kapot maken en dan ben je zo weer een paar weken achterop. Ik zou zeggen, niet te dunne stoffen dragen. In een spijkerbroek bijvoorbeeld blijven ze niet gauw haken. Een van mijn valkjes blijft ook gauw in dunne kleding haken, of van die hele fijne wol enzo. Ik doe er ook verder niks aan. Als ik haar nagels ga bijvijlen haat ze me voor altijd ;D ;D.

Groetjes, Sanna

Creatura

Maar moeten bij jullie valkjes de nageltjes dan nooit geknipt worden?
Bij mijn popje heb ik laatst echt twee nageltjes moeten knippen. Mijn vriend hield haar vast en ik heb zo snel mogelijk de nageltjes met een nagelknippertje geknipt. Ze schreeuwde wel een beetje, maar toen het klaar was kwam ze gewoon weer op onze handen zitten en ze leek niet boos ofzo.

Bij mijn mannetje is het een ander verhaal. Die is veel heftiger als hij boos is en bijt dan ook echt hard.
Daarbij heeft hij ook nog eens bijna zwarte nageltjes, dus ik kan het adertje ook niet zien lopen. Toch maar naar de VA dan? Of zijn er bepaalde stokken die echt goed werken tegen snel groeiende nageltjes?

Hermien

Hier heb ik nog nooit nagels geknipt. Ze hebben een pediperchstok waar ze lekker zelf hun nagels aan kunnen vijlen. Bij mij blijven ze ook wel eens een heel enkel keertje haken. Zijn nog nooit ongelukken mee gebeurd. Ik zou het dus ook maar lekker zo laten, hoor.

Creatura

Ha Hermien,

Een pedi perch stok, daar heb ik even op gegoogled ;D
Een soort betonnen dikke stok waar hun nagels op slijten. Goed idee, ik ga es kijken bij de lokale dierenwinkel :D

Creatura

Nou, ik heb een pedi perch gekocht; een mooie paarse.

Hij heeft ook een hele leuke vorm en precies de goede lengte voor iets anders, hahaha ;D ::) :censuur Ik had hem gekocht en legde hem even neer bij de persoon waar ik op visite was, en die dacht eerst dat het wat anders was...LOL ;D

Maar ik ben benieuwd of de nageltjes van mijn valkjes goed zullen slijten nu :)