4 mei 2025, 23:16:03

probleem:valkjes in de zomer

Gestart door moosie, 23 mei 2010, 13:55:56

« vorige - volgende »

moosie

Hallo,

Ik zit met een probleem.Ik heb nu sinds 2 jaar een popje binnen,en een paar maanden geleden is daar een man bij gekomen.En we hebben buiten een voliere.
Nu gaat het prima tussen de pop en de man binnen,ze vliegen elke dag een paar uur rond binnen. Ze zijn allebei tam.Maar nu de zomer eraan komt,kunnen ze eigenlijk niet meer rondvliegen overdag,want ik wil wel graag de achterdeur open houden en in de tuin zitten.Nu dacht ik ik zet de kooi buiten,bij de grote voliere,maar dat gaat even goed,en daarna gaan ze allebei schreeuwen,vooral als ik even wegga.Nu schreeuwen ze de laatste tijd ook vaker als ik even naar boven ga of wegga,want ze willen eigenlijk gewoon de hele dag vliegen.Maar dat geschreeuw gaat echt op je zenuwen werken naar verloop van tijd.Haal je ze erweer uit,dan zijn ze stil...ze zijn echt slim,aandacht trekken en dan kunnen ze vanzelf uit de kooi..nou niet dus als het warm is buiten.Ik durf ze ook niet in de voliere te zetten buiten,want dan zijn ze straks helemaal niet meer tam,en daar gaan ze misschien ook schreeuwen als ze je even niet zien,wat natuurlijk ook niet fijn is voor de buurt,als je rustig in de tuin zit.Ik wordt er echt moedeloos van,ik vraag me af of iemand misschien een idee heeft..ik weet ook niet of er nog anderen zijn die met hetzelfde probleem zitten?
Ik hoop op reacties,want ik zie het niet meer zitten zo :'(

groetjes,angela

moosie

Jammer dat ik geen reacties krijg hierop..misschien moet ik ze anders toch maar wegdoen,met pijn in mijn hart.. :'(

patty_dordtse valkjes

hoi,

vind beetje raar omdat je geen reactie krijg dan maar weg doet...

allereerst ze moeten ook wennen om buiten te zijn en jah als ze een vogel voorbij zien vliegen boven hun kooi zou ik ook gaan roepen.maar loop van de tijd gaat dat echt wel over.

je haalde ze uit de kooi als ze gingen schreeuwen dus dan krijgen ze hun zin.
je moet het juist andersom doen en niet hun zin  ;D

buiten in de voliere gaan met zijn 2tjes zal heus wel goed gaan en als ze binnen een uurtje of 2 ook fluiten zullen ze dat ook buiten doen...

hier zaten ze ook binnen en ik heb ook gewoon tamme en die vlogen ook gewoon heel de dag door het huis heen alleen savonds terug hun verblijf in.
nu zitten ze alle in de buitenvoliere en ze zijn nog steeds tam want jah je zal ze toch elke dag eten moeten geven toch...

ik zou gewoon even hier gaan zoeken voor dat gaan schreeuwen wat je daar nog meer tegen kan doen...

succes

sommige mensen die zullen dit mss niet gezien hebben en ook te druk om te reageren
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

moosie

Hoi,

Ik doe ze heus niet zomaar weg hoor,maar ik had het er even heel moeilijk mee en als je dan geen reactie krijgt..dus was ik beetje teleurgesteld,is dat zo vreemd dan?
maar goed,ik ga eens kijken wat ik nu verder ga doen.

Bedankt voor je reactie

patty_dordtse valkjes

hoi,

ik snap je reactie wel maar jammer dat je het zo zei of neerzette...

maar zoals ik je al vertelde de mijne zijn nog steeds tam ook al zitten ze in de buitenvoliere  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website