9 mei 2025, 01:23:17

Jong gaat steeds terug het blok in

Gestart door el, 21 juni 2009, 18:57:28

« vorige - volgende »

el

Hallo

Hierbij heb ik weer eens een vraagje,moeder voedt alleen de jonge daar het mannetje overleden is,dit gaat eigelijk heel goed,maar nu komt het,het oudste jong vloog afgelopen week uit maar hij gaat telkens weer terug in het blok,waarom doet hij dat.
Ook zijn de andere jonge niet erg vlug met uitvliegen zijn gewoon al groot,zes weken.

Wie kan hier een antwoordt op geven .
Alvast bedankt.

Els

Rianne

Je kunt ze wat stimuleren door het blok open te zetten. 6 weken is idd vrij laat maar niet ongebruikelijk.
Je kunt ze ook zelf op de bodem zetten en het blok weghalen en kijken hoe dat gaat.

el

Bedankt voor je advies,ga ze inderdaad er uit halen en het dan vervolgens in de gaten houden.

Kelly

Ik zou me er niet te veel zorgen over maken.  I
k heb op het moment ook 2 jongen waarvan de oudste steeds weer in de nestblok kroop. 
Waarom hij of zij dit doet weet ik niet.  In begin dacht ik dat het uit jaloezie was als de ouders het andere jong gingen voeren dat nog in de nestblok zat maar toen het andere jong ook uitgevlogen was deed hij/zij het nog.  Ik heb de nestblok er uit gehaald.
Nu beweegt hij of zij al goed door de kooi en begint al zelfstandig zaadjes te pikken.  Hij of zij is nu ook bijna 6 weken oud.

Groetjes Kelly

Kyra, Falko, Chico, Luna