montana memphis of mini san diego/remo of ferplast Beta/ keuze gemaakt

Gestart door Diaantje, 4 juni 2009, 21:55:35

« vorige - volgende »

Diaantje

Ik heb 2 valkjes die niet samen in 1 kooi kunnen.
De ene zit nu in een hele grote kooi en de andere in een te kleine kooi.
Ik wil nu dus 2 dezelfde kooien voor ze kopen.
Het moet niet te veel ruimte in nemen want mijn vriend wil de kooien ook graag op een plek naast elkaar.
Nu dus de vraag aan jullie welke je zou nemen...

De Memphis I of II is ong 80 euro en de mini san diego/remo is 149 euro. Is een behoorlijk prijsverschil.

hieronder de memphis. afmeting I  45x56x81  II 66x 45x78

de san remo 45x66x45 maar incl onderstel totaal hoog 155 en heeft verticale tralies voor

En dan de san diego zelfde afmetingen als de san remo, heeft horizontale tralies voor

Ook is er dan nog de Ferplast beta 45x70x 82,5 en zonder onderstel kost ong 100 euro.

Help me aub met een juiste keuze te maken want ik kan er echt niet uit kiezen.

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

jeroenn

hallo,

ik zou de san remo of de san diego nemen.
ik hbe de memphis zelf gehad ik vind het een heel onhandige kooi.
ik hou er zelf nu de jonge valkjes in om tam te maken.
maar voor valkparkieten vind ik hem ook te klein.
owja horizontaal  of verticaal maakt niks uit hoor ze klimmen bij bijde heel goed.
miss moet je hier is kijken http://www.dierenvilla.nl/nl/papegaaien-2/papegaaienkooien-36/papegaaienkooien-1/

hier heb ik mijn papegaaien kooi ook gekocht en ze zijn ook niet zo duur.

Kimm

hoi diana,

ik heb zelf 2 kooien, de san remo.
ze bevallen mij prima en ook klimmen ze als de beste in deze kooien.
ze blijven heel erg goed. de kwaliteit is super, dus het geld ook waard. maar ik kan niet in jouw portemonee kijken ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Diaantje

Hoi

Thanxs voor jullie reactie.
Het enige nadeel als ik de san remo of diego neem dat ik er dan maar 1 valkje in doe en ik 2 van die kooien moet hebben en das best prijzig... :-\

Maar kwa aangezicht zijn dit wel de mooiste kooien....lastig, ik kan echt geen keuze maken. :-\

Kimm,
is de kooi makkelijk schoon te maken?
Dat is voor mij nl ook heel belangrijk aangezien ik last van mijn rug heb, heb ik erg moeite om de kooi goed schoon te maken.
Voor mij zou het handig zijn als ik ze in de douche kan afspoelen, dat kan geloof ik wel he?
Jij hebt per kooi toch 2 valkjes erin?

Dagboek Tjippy en Yuki

Kimm

hoi diana,

het schoonmaken gaat wel goed, maar ik moet eerlijk zeggen dat als je de kooi gaat schoonmaken, je het bovenstel er af moet tillen en die is zwaar!
verder maak ik alles ook schoon onder de douche. de bakken enzo. dit gaat perfect.
ik heb inderdaad in elke kooi 2 valkjes.
ik vind dus het enige nadeel, dat het bovenstel zwaar is. die moet je echt vanuit je knieen laten zakken.

liefs kim

Diaantje

hhhmmm...ja das wellastig asl ie zwaar is....
Maar als iemand anders de kooi in de douche kan zetten( is bij mij 1 verdieping hoger) dan moet het wel ukken denk ik....hoop ik....

Ik maak de kooi nu te weinig schoon( de houtjes doe ik wel elke week hoor) en voel me daar niet prettig bij,maar dat komt gewoon omdat ik het zo moeilijk kan en het me zoveel moeite kost...

Inmiddels hebben we ook een andere auto gekocht en de kooi waar Tjippy nu in zit past daar dus niet in... dus als we op vakantie gaan hebben we ook een probleem....

Wat ik zou kunnen doen is de san remo bestellen, en dan toch nog een keer proberen samen in 1 kooi(is natuurlijk eenhele nieuwe en op een andere plek)
en dan als het echt niet gaat kanik altijd nog een andere erbij kopen...

Een van jou valkjes was toch net zo als Tjippy?
Hoe en wat heb je gedaan dat ie nu toch samen met een ander valkje in 1 kooi zit?

Dagboek Tjippy en Yuki

Kimm

de kooi zelf sleep ik niet steeds mee naar de douche. deze maak ik schoon met doekjes.
de bakken doe ik wel onder de douche. dit is erg makkelijk.

happy was zo. happy is een tijdje bij manon geweest te logeren. toen happy terug kwam, ging het perfect samen met bemmie. toen konden ze wel samen in 1 kooi ;)

liefs kim

Diaantje

hhhmmm wel typisch dat Happy er nu geen last meer van heeft...
misschien meot ik Tjippy ook maar eens bij Manon brengen,hahaha... ;D ;D
Maar hij heeft al met meerder valkjes gezeten en hij blijft het toch doen,maar dat zal wellicht komen omdat ze dan in zijn omgeving zijn... :-\
Hij vindt het buiten de kooi wel prima met meerdere valkjes, alleen erin niet.... ::)

Daarom denk ik om toch eerst 1 kooi te kopen....misschien dat een andere kooi en andere plek in de kamer toch wel helpt...

Alleen bij 2 kooien tegelijk krijg ik een kadobon van 25 euro...
Maar goed ik heb de san remo ergens zien staan voor 145 euro, en voor de huidige kooi van Tjippy krijg ik ook nog een aardig bedrag....

Dagboek Tjippy en Yuki

Bello

hoi hoi

wij hebben de volgende kooi

Daar zitten 4 valkjes in, prima om schoon te maken, weinig buk werk ;)

Het is de San Diego 85 x 48 160 cm

Als broedkooi hebben we de volgende kooi, dan zit er 1 koppeltje in.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Diaantje

hoi dorothe,

Ja ziet er prachtig uit!
Het zijn eigenlijk de mooiste kooien ben ik wel achter....
Ik geloof dat ik ook voor de san remo of san diego ga hoor.
Alleen nog even mijn vriend lief aankijken ;)

Bedankt voor je foto's, erg fijn om een "echte" foto te zien....

Dagboek Tjippy en Yuki

Diaantje

hoi,

Ik heb mijn vriend mee genomen en die vond de San Remo het mooiste.
Ze zitten er nu samen in. en tot nog toe gaat het goed.

Dagboek Tjippy en Yuki

Kimm