28 maart 2024, 16:33:04

luchtvochtigheid te hoog

Gestart door *Manon*, 26 juni 2009, 21:09:55

« vorige - volgende »

*Manon*

Hallo,

Even een vraagje...
Ik heb een eitje liggen die net gisteren is gelegd, dus ik weet niet of ie bevrucht is of niet, maar om het hele proces wel een goede kans van slagen te geven, mits bevrucht  ;), wil ik zorgen voor goede omstandigheden.
Nu kom ik er vanavond achter, dat de luchtvochtigheid in het valkenkamertje veel te hoog is.... moet de luchtvochtigheid bij eitjes en broeden 50-55% zijn, hier is de luchtvochtigheid, 76%  :o
Hoe krijg ik dit omlaag?

Groetjes Manon

Karin

luchtontvochtiger, maar ja, da's een duur grapje  ::) Je zou ook vochtvreters kunnen proberen, maar pas op met de vogels, want het is troep  :-X
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Hoi Karin,

Dank je voor je antwoord, ik weet niet waarom de luchtvochtigheid zo hoog is hier, kan zijn dat het door het weer komt, dus ik wil het even in de gaten houden hoe het gaat met de luchtvochtigheid... of dat altijd zo is of tijdelijk!

Mocht het nu altijd zo zijn dan kan ik eens uitkijken naar zo'n luchtontvochtiger.
Die vochtvreters.... dat zijn van die korreltjes als ik me niet vergis? Zal straks eens kijken of ik dat kan vinden in de winkel en ja.... uitkijken met de vogels  ;)

Karin

Ja, dat zijn die korrels. Sommige huizen zijn altijd vochtig. Mijn broer heeft altijd zo'n apparaat aan staan omdat de hele familie astma heeft  ::) te veel vocht is dan ook niet goed. In mijn huiskamer is de luchtvochtigheid nu 65 % en dat terwijl ik 2 aquariums heb staan  ;) Ik vind 76 % dus wel een beetje hoog....
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

monica

Hoi Manon,

Heb je de mogelijkheid om extra te ventileren?
Je kan eventueel ook een afzuiger plaatsen, voor een kleinere kamer zou een 250 kuubje moeten volstaan, en die zijn ook eventueel tweedehands goed betaalbaar.
Buiten is de rv momenteel ook hoog hoor ;)
Tegen de avond loopt die dan nog verder op.
Voor even is dat niet zo erg, in de natuur varieerd dit ook.

Groetjes Monica.

*Manon*

Ik had juist het idee dat nu het buiten zo benauwd is, ik nog meer vocht binnen haal als ik ventileer op het kamertje waar ze staan..
We hebben een oude boerderij dusja.. ik denk vocht genoeg hier... stond er nooit zo bij stil, maar nu ik dus een hydrometer heb staan, schrik ik er toch wel van.

Zo'n afzuiger is inderdaad wel een idee, ik ga er eens naar kijken.  ;D ;D ;D