6 mei 2025, 19:27:11

Ei voer en zaad mengen?

Gestart door DeesDoos, 9 december 2003, 23:18:46

« vorige - volgende »

DeesDoos

hai allemaal,

ik heb in m'n kooi 2 bakjes hangen, ik moet er nog 1 bij kopen maar misschien ook 2 ik wil het het liefst bij 3 bakjes houden omdat die bakjes die erin hangen wel handig zijn (werken met zo'n schuif roostertje aan de buiten kant van de kooi en de bakjes zelf zijn half rond..) ik had in m'n gedachten om het eivoer en het gewone voer te mengen in 1 bakje en dan bakje 2 vullen met grit en maagkiezel (dit is al gemengd in de zak) en dan het derde bakje voor het water.. hoor dus graag van jullie of ik het eivoer en het gewone voer kan mengen zodat ik de drie openingen voor voerbakjes kan gebruiken zonder er nog een bakje aan de tralies in de kooi te hangen :)

groetjes Dees

Paul

Hoi Dees,

Het eivoer wat ik heb moet je rul maken met water ik weet niet of dat met dat eivoer van jou ook moet?
Als je het dan mengt word het echt een zooitje en de zaadjes worden dan heel snel zacht.
Ik zou het in dat geval in een appart bakje doen maar beter is het grit in een klein bakje in de kooi hangen dan kan je water, zaad en eivoer makkelijk vervangen dat grit hoeft maar af en toe.

Groetjes, Paul

DeesDoos

er staat hier:

peut être humidifiée par quelques gouttes d'eau ou des greines germées.

d'eau is volgens mij wel iets water maar wat er precies staat mag joost weten  :-/

Groetjes Dees

Paul

Hoi Dees,

Ik spreek helemaal geen woord frans maar ik zou ervan maken dat je het licht moet bevochtigen met bronwater maar er zullen vast mensen op het forum zijn die frans spreken :-)

Groetjes, Paul

Theetje

Hoi Desire en Paul,

Zoals ik al op de vraag van Ilona antwoordde willen ze bij mij het eivoer apart niet hebben. Rare beestjes hoor die van mij!
Ik meng het dus wel door het voer heen, maar ik doe er ook weer niet al te veel water door heen. Het gaat bij mij dan ook niet echt plakken. Als ik de bakjes leeg zijn ze mooi droog en schoon. Maar ik denk dat Paul wel gelijk heeft, maar de mijne zijn weer eigenwijs he!

Groetjes

Theetje

liekje

hey dees...

Ik spreek dan wel niet veel frans maar wel een beetje... ik denk dat ik je welkan helpen.
peut etre humidifidee betekend: een beetje vochtig maken.
goute d'eau betekend: met water, dan moet het laatste deel zijn het gemalen eivoeder...
Dan krijg je dus: maak het gemalen eivoeder een beetje vochtig met water.

Dan zou ik het dus maar niet mengen mits je het niet te nat maakt dan kan het dus wel.

Groetjes en suc6 liekje