is mijn vogel raar,of zijn die andere dat allemaal?

Gestart door juudensteef, 30 juni 2009, 00:55:53

« vorige - volgende »

juudensteef

hallo,

ons vogeltje Fred doet een beetje gek.
al vanaf het moment dat hij is aan komen waaien trouwens.
een lijstje:

voetballen en tegelijk praten tegen een golfbal op de bodem van de volière.
praten tegen alles wat wit is, vooral sokken.
preten tegen eten, behalve als ik het in mijn mond aanbied, dan eet hij het wel gewoon op.
het geluid maken die valkjes maken tijdens het paren,terwijl hij onder(!!) een bel zit en hier schijnbaar van geniet.

hij loopt ook als enige vogel die wij vaak hebben gehad vaak op de grond.
wel levendig en onderzoekend (lees slopend), dit deed hij ook al toen hij in onze binnen volière zat, als hij los in de kamer was, en nu dus ook in hun gloednieuwe buiten villa.

verder zitten onze vogeltjes de laatste dagen wat bol.
dit kan zijn dat ze dit altijd al hebben gedaan, alleen valt mij dit nu extra op omdat 1 van onze vogeltjes net is overleden en ik dit forum aan het uitpluizen ben geweest waaraan.
we weten waaraan, maar ik kom het nergens op dit forum tegen.
volgens de dierenarts die hem heeft geopereerd had ze haar anus eruit geperst.
heel gewoon voor net bevallen schapen, maar hij had het nog nooit gezien bij een vogel.
dit ook omdat ze geen eitje bij haar had,en deze ook niet net gelegd had.

we hebben haar een mooie begrafenis gegeven, de operatie en de antibiotica mochten niet baten.

zij zat echter niet bol zover ik mij kan herinneren.

kan het zijn dat ze van het warme weer van de laatste dagen ook wat bol zitten?
het lijkt dan net of ze zitten te "knikkebollen".
even later zijn ze weer wat actiever.
echt superactief zijn ze 2 keer op een dag, in de ochtend een keer en in de avond een keer.

ze zijn buiten nog niet supergewend, ze zitten nu een week of 2 in hun nieuwe buiten verblijf.
komen in het nachthok met allerlei speeltjes, gierst en eten
en een knabbelstok, maar dat duurt niet echt lang.
slapen doen ze buiten, evenals eten.
ze hebben het gierst nog niet aangeraakt...
is ook wel raar...

hebben ze nog iets meer tijd nodig?

groetjes Stefan.

Rianne

Hoi Stefan,

misschien dat je meer over de verwonding van je valkje vind als je zoekt op 'cloaca prolaps' of gewoon 'prolaps'.
Het weer kan zeker invloed hebben op de activiteit van je vogels. 's Ochtends en 's avonds is het wat koeler en doen ze wat meer.
Het wennen aan een nieuw verblijf heeft soms wat tijd nodig, en ook de warmte zal er aan bijdragen dat ze nog niet zo ondernemend zijn. :)