20 april 2024, 00:26:44

hoe omschrijf ik deze mutatie

Gestart door Trudy A., 22 juni 2009, 13:23:36

« vorige - volgende »

Trudy A.

Hallo allemaal,

Ik kreeg zaterdag een nieuwe valkje van ca 3 weken.
Eerste indruk , was een Lutino.
aangezien ik nogal last had met goed zien,zag ik pas later op een gemaakte foto ,dat die parels had, een geparelde lutino dus.
maar ik ontdekte ook achter op de nek,2 zwarte veertjes
Bont??
Evengoed ,hoe omschrijf ik de mutatie.
alvast bedankt
trudy

Caroline

Wat voor kleur ogen heeft het valkje??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Trudy stuurde mij de foto's per mail.
Daar zat deze ook bij



Volgens mij heeft het valkje rode oogjes?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Het valkje MOET wel rode ogen hebben, het is namelijk een opaline lutino.  ;)

Alleen een lutino kan zo'n gele pareltjes hebben, een clearpied (bonte met zwarte ogen) kan wat geler zijn maar zal nooit zo'n duidelijke pareltjes hebben.  ;)

Het is een prachtig valkje.

Erg jong bij de ouders weg, is dit om een bepaalde reden, Trudy, of is dit een bewuste keuze om een handopfokje met 3 weken bij de ouders weg te halen.

Het ziet er goed uit.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Trudy A.

Citaat van: Caroline op 22 juni 2009, 14:20:59
Wat voor kleur ogen heeft het valkje??



Hallo Carolien, het valkje heeft rode ogen.
gr.

Trudy A.

Citaat van: Caroline op 22 juni 2009, 15:31:55
Het valkje MOET wel rode ogen hebben, het is namelijk een opaline lutino.  ;)

Alleen een lutino kan zo'n gele pareltjes hebben, een clearpied (bonte met zwarte ogen) kan wat geler zijn maar zal nooit zo'n duidelijke pareltjes hebben.  ;)

Het is een prachtig valkje.

Erg jong bij de ouders weg, is dit om een bepaalde reden,

Trudy, of is dit een bewuste keuze om een handopfokje met 3 weken bij de ouders weg te halen.

Het ziet er goed uit.  :D


Hallo Carolien , deze en nog een paar andere uit versch. nestjes werden al gepapt, de is volgens hun van ca 31 mei
Ik heb hem kado gekregen van een vriendin,maar zelf heb ik er ook al wat rondvliegen in de voliere

Ik dacht ook dat het een Lutino opaline was, maar het heeft echt 3 zwarte veertjes op de rug .
of kan dat verwaarloosd worden??
gr en vast bedankt
trudy

Caroline

De 3 zwarte veertjes zullen dan kleine foutjes zijn.  ;)

Het is een prachtig valkje, ik hoop dat je hem met pap tot een mooie grote valk krijgt.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Trudy A.

Citaat van: Caroline op 22 juni 2009, 18:15:32
De 3 zwarte veertjes zullen dan kleine foutjes zijn.  ;)

Het is een prachtig valkje, ik hoop dat je hem met pap tot een mooie grote valk krijgt.  :D

Groetjes van Caroline



Hallo Caroline,
Dat zal vast wel gaan lukken.
nog bedankt voor je reakties ,ik zal het af en toe epileren de zwarte veertjes .(geintjuh) het zijn trouwens 2 veertjes , (tik foutje v mij) ,  heel veel succes . gr trudy

Rianne

Het zou apart zijn als een lutino zwarte veertjes zou hebben :) Ben dus benieuwd of ze zo donker blijven :)

Trudy A.

Citaat van: Rianne op 22 juni 2009, 20:10:45
Het zou apart zijn als een lutino zwarte veertjes zou hebben :) Ben dus benieuwd of ze zo donker blijven :)


Hallo Rianne ,
Dat denk ik ook ,zeker in combinatie met de lichtgevende pareltjes .
Maar eingelijk zou het dan geen Lutino mogen heten,vind je ook niet???
gr, trudy

Rianne

Jammer dat je verder niks van de ouders weet. Maar iets van bronze of pale fallow (icm bont) zie ik hier niet in, daarvoor zijn de veren te wit.

Trudy A.

Citaat van: Rianne op 22 juni 2009, 20:49:49
Jammer dat je verder niks van de ouders weet. Maar iets van bronze of pale fallow (icm bont) zie ik hier niet in, daarvoor zijn de veren te wit.


Ik heb daarnet eenmail gekregen ,, zie text"
de moeder van jou jong is een bont geparelde valk
en de vader    split  gepareld en lutino
teminste dat denken wij

ik denk dat ik binnenkort  langs ga, in de hoop dat ik de ouders te zien krijg.
bronze of pale fallow ,had ik hier zeker niet in verwacht,
dat zou wel heel mooi zijn.
gr.

gr

Ik denk dat ik binnenkort maar,s langs ga,in de hoop dat ik de moeder en als die er is ,de vader te zien krijg.

Zyra

ik dacht juist een extreme bont en dan misschien toch iets van fallow ivm de rode ogen? de kleur van de veren is nog niet duidelijk te zien op de foto's daar ze bij neplicht gemaakt zijn.. misschien kun je foto's maken in het daglicht zonder flits? ik heb namelijk nog nooit fouten gezien met donkere pennen ;)

•=Bonnie=•

Opaline lutino met een kleurfout. Net als de door mij gekweekte albino van 2 jaar geleden die 1 donkere opaline veer had. Na de rui nooit meer terug gezien.


De veer zat uiteraard half verborgen onder de anderen en is  voor de foto meer in beeld getrokken.


Het is geen clear pied, dan zou je de parels namelijk niet zien, die bevinden zich uitsluitend in het bonte deel, niet in het geel (of in het wit bij witmasker) van een bonte. Fallow, bronze of pale is het volgens mij ook niet.

Trudy A.

Citaat van: •=Bonnie=• op 22 juni 2009, 23:33:33
Opaline lutino met een kleurfout. Net als de door mij gekweekte albino van 2 jaar geleden die 1 donkere opaline veer had. Na de rui nooit meer terug gezien.


De veer zat uiteraard half verborgen onder de anderen en is  voor de foto meer in beeld getrokken.


Het is geen clear pied, dan zou je de parels namelijk niet zien, die bevinden zich uitsluitend in het bonte deel, niet in het geel (of in het wit bij witmasker) van een bonte. Fallow, bronze of pale is het volgens mij ook niet.


Wel heel mooi de albino,
ik heb wat niewe foto,s gemaakt van de kleine victoria,bij daglicht
dit keer hoefde ik niet de veertjes opzij te doen,om de zwarte veertjes te kunnen zien, ze kwamen er parmantig doorheen.
het verenpak groeit wel erg hard dicht.
en de kleuren van haar zijn in het echt veel geler ,lichtgevend bijna.
trudy