Karma punten (UPDATE: Nu weer uitgeschakeld)

Gestart door Peter, 22 juni 2009, 21:18:28

« vorige - volgende »

Peter

22 juni 2009, 21:18:28 Last Edit: 28 juni 2009, 21:28:20 by Peter
Vanaf nu kunnen leden karma punten toegewezen krijgen, een ieder die meer dan 150 berichten heeft gepost kan karma punten uitdelen.

Hierbij geldt hoe meer punten iemand heeft hoe meer zijn of haar bijdragen worden gewaardeerd.

Het doel is dus wel om op basis van kwaliteit van antwoorden punten toe te kennen.

Mocht het systeem niet werken wordt het binnenkort weer uitgeschakeld het gaat hierbij nu dus om een proef.

Caroline

LEuk!!!!

Ik heb jou een punt gegeven omdat je weer een hoop dingetje veranderd hebt deze week.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Peter,
Leuk idee dit :)
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Peter

Citaat van: Caroline op 22 juni 2009, 21:53:34
LEuk!!!!

Ik heb jou een punt gegeven omdat je weer een hoop dingetje veranderd hebt deze week. :D

Groetjes van Caroline

Dankje :)

Peter

Citaat van: Anke op 22 juni 2009, 22:00:22
Hoi Peter,
Leuk idee dit :)
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Groetjes Anke

Ik hoop positief, mocht het de negatieve kant opgaan dan zetten we de optie weer uit :) Je zult waarschijnlijk vooral zien dat de aktievere posters meerdere punten zullen krijgen.

mieke_06

maar ik zag ook al iemand staan met -1 punt betekend dat iemand het dan verkeerd doet ofzo?

groetjes, Mieke

Peter

Hoi Mieke,

Iedereen die meer dan 150 berichten heeft gepost kan karma punten geven. Waarschijnlijk vond iemand met 150+ bericht de persoon in kwestie een minder goed antwoord geven.

Doel van karma is dus om iemand objectief op basis van de bericht te beoordelen en niet of iemand aardig of onaardig is.

Groetjes,
Peter

*Manon*

Hallo Peter,

Ik heb niet zo heel veel verstand van computers en ben al lang blij dat ik weet hoe ik hier berichten kan plaatsen en foto's erbij...  ;D ;D ;D

Hoe kan ik iemand een punt geven eigenlijk?

Groetjes Manon

*Esther*

Wel opvallend dat iedereen? met 1+ ook 1- heeft staan.
Hoe geef je de punten?

Hopelijk blijft iedereen objectief, zo'n systeem kan snel neigen naar vriendjes politiek. ;)

Esther

carco

Dat idee had ik ook al,dat dit wel eens een soort van wedstrijd kon worden en dat zou ik erg jammer vinden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Raymond

Citaat van: *Esther* op 23 juni 2009, 09:25:03
Wel opvallend dat iedereen? met 1+ ook 1- heeft staan.
Hoe geef je de punten?

Hopelijk blijft iedereen objectief, zo'n systeem kan snel neigen naar vriendjes politiek. ;)

Esther



Het is een duidelijk systeem vind ik.
Iedereen heeft die 1+ 1- staan. Dmv erop te klikken geef je dus iemand een punt erbij of eraf. Direct wordt er bij zijn karma 1 af getrokken of 1 bijgevoegd.

Peter een simpel maar hopelijk effectief systeem. Tevens een goede keuze om alleen mensen met 150+ berichten deze optie te geven. Hierdoor voorkom je dat mensen alleen joinen om punten te geven. Ik denk dat je hiermee inderdaad alleen de 'ervaren' forum posters bereikt en zij weten wie wat kan en is e.d.

Mooi ideetje!


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Karin

23 juni 2009, 19:13:41 #11 Last Edit: 23 juni 2009, 19:19:49 by Karin
Citaat
Hopelijk blijft iedereen objectief, zo'n systeem kan snel neigen naar vriendjes politiek.

Esther


Eh, als ik heel eerlijk ben ben ik het hier mee eens  ;D ;D ;D Ik denk meer dat dit gebruikt wordt als een soort "die vind ik aardig" puntentelling, en niet van "die bijdrage wordt gewaardeerd".
Ik drukte overigens per ongeluk bij iemand die ik helemaal niet ken op +1 ( af en toe heb ik een spastische muisvinger  ;D ;D ;D ). Toen ik weer op -1 wilde klikken ging ik er vanuit dat die persoon weer op 0 kwam, maar dat was niet het geval. Die kwam op -1 te staan. Dat vond ik niet zo eerlijk, dus heb ik weer op +1 geklikt en nu staat die persoon op 1  ???
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

B87

Ik ben benieuwd hoe dit zal lopen! Ben idd ook bang voor vriendjespolitiek! Is het niet handig om iedereen een PB te sturen over dit nieuwtje?
Ik dacht namelijk nu: huh? wat is dat? En was aan het drukken op + en - om te kijken wat er gebeurde!




Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

•=Bonnie=•

Okay, dit bedoelde Caroline in mijn dagboekje :)

Kan je eigenlijk zien wie je een karma punt heeft gegeven of afgenomen heeft?

Caroline

Volgens mij niet .... mij is er eentje afgenomen  ::) ik had er vanmiddag meer.  :P

Dat betekend dat iemand mijn bijdrage niet gewaardeerd heeft .... volgens de regels.  ;)

Op zich is het wel grappig maar .... ben eerlijk gezegd ook wel een beetje bang voor vriendjespolitiek.  ::)

We zullen zien.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.