28 maart 2024, 16:01:43

Dani's vriendjes

Gestart door Punker 2009, 17 augustus 2009, 21:45:45

« vorige - volgende »

Punker 2009

17 augustus 2009, 21:45:45 Last Edit: 17 augustus 2009, 22:12:33 by Punker 2009
Hallo,

Hier is mijn dagboekje en wil mijn lieve valkjes voorstellen.
Dit is Punker mijn eerste valkje.



en dit is haar vriendin Purdy



Groetjes

Danielle, Punker en Purdy

Punker 2009

Ook heb ik nog 4 grasparkietjes.

Spike


Pixel


Snow


en Blue


groetjes

Danielle

Dierenfreackske

Hoi hoi ..wat fijn dat je een dagboekje begint....enne...ik zeg het , het is verslavend hoor, valkjes ...ik had er twee jaar geleden ook 2 en nu rond de 30 ....gelukkig niet binnen, of een paar tijdelijk..ik had vroeger ook 6 grasjes, mooi he en lief!Alleen plaagden ze mijn valkjes te veel toen ze een nestje wilden,dus heb ik toen besloten ze te herplaatsen, je groene lijkt op mijn Sperrow geweest. Supermooi valkje heb je, mooie foto's heb je gemaakt ook! Grtjs. Ann



Punker 2009

@ Ann, Dank je wel. Kan me heel goed voorstellen dat het verslavend is/wordt. Ik woon op een 2 kamer appartement dus kan helaas niet veel meer uitbreiden ;) De grasjes zitten apart in een andere kooi dus daar hebben de valkjes gelukkig geen last van...


Dit is de kooi waar Punker en Purdy in verblijven op dit moment. Voor de toekomst wil ik eigenlijk toch wel een kleine kamervoliere voor hun hebben. ::) Maar tot die tijd volstaat deze kooi prima. De foto is al wat ouder nog voordat Punker er in kwam te wonen. Nu hangen er veel meer speeltjes en andere zitstokken.



Dit is een leuke foto van Punker die het heerlijk vindt om gekroeld te worden. :-*



Een foto van Purdy maken is vaak een lastig punt bij haar.
Ze vind het leuker om op de camera te springen alleen krijg je daar geen mooie foto's van. Dus dan maar een van achter de tralies vandaan. ;)



Groetjes

Dani

Paauwtje

Leuk hoor nog een dagboekje :).
Ik ga proberen ook deze te volgen.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Punker 2009

Hallo,

Foto's lukten gisteravond niet echt. Hing zeker iets in de lucht ofzo. Punker was de hele avond aan het schreeuwen. In ieder geval heb ik haar geen aandacht gegeven maar het was af en toe oorverdovend. Zelfs Purdy heeft haar een knauw gegeven. Pas toen het donker werd werd ze stil..... eindelijk toen maar gekroeld met ze.

Hier nog een paar foto's






Groetjes

Dani

Dierenfreackske

Hoi , haha , ze zijn soms zo eigenwijs he! Kan me voorstellend dat het niet fijn was...maar goed gereageerd hoor! Geen aandacht en pas als ze rustig is kroelen, hihi! Veel plezier nog met ze , het zijn mooie valkjes ! Grtjs. Ann



Punker 2009

Vandaag voor het eerst de vogels met water nat gesproeid. Voor het schoonmaken van de kooi en toebehoren, anders wordt het een hele knoeiboel. Punker blijkt dus er helemaal niet van te houden. Die wist niet waar ze het zoeken moest. Maar Purdy werd is er helemaal gek op. Ze ging in allemaal rare houdingen staan! ;D erg leuk om te zien, en kon mijn lachen niet in houden...
Punker schreeuwt nog steeds de oren van mijn hoofd :-\ en bijt eerst en daarna mag ik pas kroelen. Wist niet dat ze zoooo hard kon bijten ::) maar niet reageren is de goede reactie zoals ik gelezen heb hier op het forum! Hopelijk gaat dit snel over!  :) Vanmorgen vroeg vond ik ook een behoorlijk aantal kleine grijze veertjes, misschien gaat ze wel in de rui en is dat de reden waarom ze zich zo gedraagt, of is ze in de pubertijd aangezien ze eind februari geboren is. Any way ze blijft nog altijd een super leuk valkje!! Ondanks dat mijn oren suizen. Purdy is op dit moment de liefste en rustigste haar mag ik nog meteen kroelen! Maar met Punker komt het wel goed. Heb alle vertrouwen en genoeg pleisters in huis ;)

Groetjes

Dani en vriendjes

Lin

Hey,

Meteen maar even kijken hoe alles hier gaat. Ik zie al een bekende Ann, die heeft nl ook twee valkjes van dezelfde ouders. :D Gaat het samen een beetje goed met Punker?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Hoi Dani

Wat leuk dat jij ook een boekje bent begonnen en wat mooie valkjes en grasjes heb je.

Deze foto sprong er voor mij heel erg uit.


Omdat ik zelf ook een grasparkiet heb die een bepaalde schijn/ glans over zich heeft als het licht er op een bepaalde manier op valt. Heb dat nog niet zo vaak gezien bij grasjes.

Groetjes

Mara

Punker 2009

Gisteravond eindelijk een douche doorbraak gehad met Punker.
Ze is super in de rui en ziet er op dit moment niet uit. Ze is een grijze witmasker en het witmasker begint nu echt wit te worden. Eerst was het maar een witte waas. Alleen zie je op dit moment veel pennetjes. Ziet er wel grappig uit. Ze wordt wel mooi als alle veertjes weer gegroeid zijn.
Maar goed de douche doorbraak was er dan eindelijk. Ze is niet zo'n held dus het duurde even voordat ze doorkreeg dat het toch wel erg lekker is. Ze duwde Purdy gewoon van de stok af om het meeste water op te vangen. Ben benieuwd wanneer Purdy in de rui komt. Wel jammer dat het niet op hetzelfde moment is. Blijf aan het stofzuigen vooral wanneer ze gaan fladderen in de kooi.

Met de grasjes gaat het erg goed. Heb er duidelijk 1 koppeltje tussen zitten. Dus hierbij ff een foto.

Ze zijn zo lief. Hopelijk houden ze het vol want wil volgend jaar wel proberen een nestje voor hun te creƫren. Maar eerst even goed voorbereiden en inlezen.