28 maart 2024, 22:11:33

vraag eivoer

Gestart door mieke, 21 mei 2009, 13:38:55

« vorige - volgende »

Rianne

Zolang hij aankomt hoef je je nog geen zorgen te maken over evt toevoegingen aan het voer. :)
De A19 die Karin bedoelt is natuurlijk niet zomaar een pap met druivesuiker erdoorheen, de samenstelling zal wel wat anders zijn. Zo hoef je niet perse energie te halen uit druivensuiker, ook bijv koolhydraten, eiwitten en proteinen dragen daaraan bij.

mieke

Hoi Rianne

Dan zal ik het zo maar laten met het papje zo lang hij goed bijkomt en dat is zo doe ik er niets bij . Hoe weet ik wanneer ik eten en water in zijn kooitje mag zetten ,moet ik verder gaan op zijn leeftijd of op zijn gewicht of merk ik dat aan hem wanneer hij er klaar voor is.


groetjes mieke,yazhi :)

Karin

CitaatHoi Karin

Vanaf welke leeftijd mogen ze dat dan hebben pellets B14, wij hebben wel gelluk hier is een dierenwinkel die wel alles heeft dus kan daar halen wat ik nodig heb ,maar doet die A19 dan niet hetzelfde als druivensuiker of zit dat toch anders? sorry dat ik dat vraag maar ik ken daar dus niets van alles dat ik weet heb ik hier gelezen en van de goede raad van iedereen.Ik heb nu ook een beertje bij yazhi liggen en dat helpt wel heel goed hij blijft ook al goed rechtop zitten beter als ervoor,hij weegt nu ook al 40gr dus hij komt goed bij.Vandaag zijn we eens weg geweest met het goede weer en omdat die kleine toch optijd moet eten heb ik hem gewoon meegenomen in een leuke tas had alles bij wat nodig was en thermometer in de tas zodat ik kon zien dat het niet te warm zou worden (de tas was wel open  )het is heel goed gegaan klinkt mischien wel raar allemaal maar kon hem niet alleen laten zo lang he.
Hij is zo schattig

groetjes mieke,yazhi


De B14 geef ik als ze rond de 4 - 4 1/2 week zijn in een schaaltje, gemengt met wat zaadjes en eivoer. Ik doe het dus niet door de pap heen, alleen als ik denk dat een valkje te weinig voedingsstoffen binnen krijgt. Ook vanaf ca. 4 1/2 week leeftijd.

Nee, de high energy is eigelijk speciaal voor vogelsoorten die heel veel energie nodig hebben om te groeien ( bepaalde papegaaisoorten ), maar wordt ook gebruikt voor andere soorten die bijvoorbeeld slecht groeien of erg ziek zijn geweest. Als je valkje geen groeistoornis heeft kun je ook gewoon de 21 geven.

Fijn dat het pluche beestje helpt  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mieke

Hallo

Hier een foto van yazhi hij is nog wel te klein maar is wel een mooi lief valkje tot nu toe alles goed begint ook al met eivoer te pakken , als hij/zij op tafel zit komt ze vlug bij mij gekropen ,hoop dat alles goed blijft gaan.

Bedankt aan ieder die goede raad heeft gegeven.

Groetjes mieke,yazhi



mieke


Hallo iedereen

Hieronder een foto van yazhi hoe hij of zij nu is ,zij/hij eet nu alleen (heeft wel langer geduurd dan normaal) vliegt vrolijk rond en maakt het heel goed nu. ok is nog wel wat klein maar zal dat ook nog wel inhalen .dankzij de goede raad en veel tips van jullie is het gelukt ,is nu twee maanden 60gr(maar komt nog elke dag beetje bij) ik ben heel gelukkig dat ze het gehaald heeft is echt een lief valkje . Ondertussen heb ik twee koppeltjes met elk vier kleintjes van bijna 1 maand en die doen het heel goed allemaal.

Groetjes aan iedereen
mieke,yazhi ;)




Karin

Wat fijn dat alles goed is gegaan ! Het is een mooi valkje geworden hoor  :-* Dat heb je goed gedaan....
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves