8 mei 2025, 08:30:16

Bestaan er vogelhotels?

Gestart door Kelly Stark, 13 februari 2004, 14:46:12

« vorige - volgende »

Kelly Stark

Hoi iedereen,

In september willen Dave en ik graag 14 dagen op reis. Omdat wij altijd naar een camping gaan, is het eigenlijk onmogelijk om de dieren mee te nemen. We willen dit jaar een staancaravan in het zuiden van Frankrijk huren, en om dan de dieren mee te nemen...

Luca zou toch niet kunnen losvliegen, caravan is zo klein. En het is veel te warm in zo'n kleine ruimte. Hen buiten laten staan (voortent of zo) wil ik niet, is trouwens ook veel te warm en ze kunnen hen gewoon stelen als ze willen :-(

Toen we Luca nog niet hadden, had mijn vader (Treesjes vorige eigenaar) voorgesteld om 2 weken op hem te passen. Maar Luca, daar wil hij ook wel op passen, die moet eruit he. Die heeft haar dagelijkse vluchten nodig.

En 1) mijn vader heeft 2 grote schuiframen in de woonkamer en hij is het niet gewoon om een tamme vogel te hebben en ik heb dus schrik dat hij haar per ongeluk laat ontsnappen...

2) stel dat hij Luca 2 weken in haar kooi laat. Is ze dan nog wel tam als ik terug ben?

Iemand anders voor de vogels vinden we niet of vertrouwen we niet. Bestaat er zoiets als een vogelhotel? Liefst eentje op weg naar het zuiden van Frankrijk... Ik wil niet eerst naar Noord Nederland rijden om dan naar Zuid Frankrijk te vertrekken, dat is iets te veel van het goede :-)

Groetjes en alvast bedankt voor de tips
Kelly
Kelly

Paul

Hoi Kelly,

Als je je valkje naar een vogelhotel doet kan je hem ook net zo goed bij je vader neerzetten.
In een vogelhotel laten ze ook de vogels niet losvliegen hoor daar blijven ze ook in hun kooi.
Maar meenemen zou voor je valkje ook niks zijn het is daar veelt te warm in de caravan :-(
Het mooiste zou zijn als je een adresje van een bekende vind die voor je valkje wil zorgen in de vakantie.

Groetjes, Paul

Kelly Stark

Hoi Paul,

Goh, ik kan het inderdaad dan beter oplossen door hen naar mijn vader te brengen. Alleen is het zo dat ik Treesje indertijd bij hem heb weggehaald omdat hij hem in het washok en de garage zette  :-[ En ook al zegt hij dat hij dat niet zou doen met deze twee, ik zou mij constant afvragen of hij het toch niet achter mijn rug doet tijdens mijn vakantie... En dan is het niet echt vakantie he, als ik mij constant zorgen maak.

Groetjes Kelly

PS: Weet jij iemand in de buurt van Kapellen bij Antwerpen?
Kelly

Paul

Hoi Kelly,

In Kapellen bij antwerpen weet ik helaas niemand :-(
In Nederland zijn er wel zat van het forum die je zouden willen helpen dat weet ik zeker.
Je mag ze ook altijd hier brengen maar dat is een uurtje rijden vanaf Antwerpen.
Misschien dat iemand anders van het forum dit leest en dichter bij je in de buurt woont.Ik Ken wel iemand in Antwerpen die ook een valkje van mij heeft misschien dat die je zou kunnen helpen ik wil het anders wel voor je vragen als je dat wat lijkt.
In een Vogelhotel ben je trouwens wel wat geld kwijt denk ik en dan staan ze ook gewoon in hun kooi te staan alleen geven ze ze voer en maken ze de kooi af en toe schoon verder niks.

Groetjes, Paul

Mandy

Hoi Kelly,

Ik weet dat je bij mij in de buurt woont en je zou ze naar mij kunnen brengen, maar wij gaan zelf ook in september op vakantie en daarnaast zouden ze dan in de volière gaan bij de rest, dat kan dan, want dan is het kweekseizoen toch weer voorbij, maar ik weet niet of je dat wel zou willen, want ze zijn natuurlijk een huiskamerleven gewend.
Maar verder zou ik het ook niet weten. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hello

ik zou hem ook wel willen opvangen, maar ik heb echt geen plaats meer. en binnen mogen er bij ons geen vogels. en anders zou ie in de buitenvoliere moeten, maar dan wordt ie er zeker niet tammer op. dus mss toch maar je vader.

SDC:D

Kelly Stark

Hoi iedereen,

Heel erg bedankt voor jullie reacties :) Goh Mandy dat is waar, jij woont zooooo dicht... Spijtig dat je wegbent he :D Maar ja, 't is zoals Stijn zegt, de buitenvolière... Ik weet niet wat het geeft als ze dan terugkomen en hier binnen moeten zitten... En Treesje die is dan momenteel alleen Luca gewend (alez ja, gewend ::) ). Dus die zou tureluut worden denk ik :-/

Woon je in Nederland Paul? Want als je in België zou wonen en maar een uurtje weg (richting mijn vakantiebestemming dan) dan zou het wel tof zijn. Maar eerst naar boven rijden om dan terug naar beneden te rijden doen we liever niet. Maar toch bedankt voor het aanbod hoor.

Die kennis van jou, zit die ook op het forum? Want ik doe ze natuurlijk niet graag naar een 'onbekende' en jullie zijn hier allemaal en ik lees jullie berichten dus jullie zijn 'bekender' he.

Groetjes en alvast bedankt hoor iedereen.
Kelly
Kelly

Lin

Hebben we nu nog steeds op dit forum een plaats waar je een oproep kan doen als je opvang zoekt of aanbiedt?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kelly Stark

Geen idee... Was dat er ooit? Weet iemand dit inderdaad?
Want als het er ooit was en het is er niet meer, dan denk ik dat het waarschijnlijk geen succes was of zo ::) Anders zou het er nog zijn niet?

In ieder geval, als het er is, laat het mij weten  :)

Groetjes Kelly
Kelly

carco

Hoi Kelly
Jij woont in Antwerpen schrijf jij, dit is niet zo heel ver van Dordrecht: ik heb mijn 3 valken die erg tam zijn ook binnen zitten, dus wat mij betreft( het zijn er 2 begreep ik?) breng je ze met kooi en al hierheen, ik woon in Dordrecht. Als je geen andere oplossing ziet doe dat gerust.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Valerie

Hoi Kelly,

wij hebben 2 valkparkieten en die zitten binnen hoor, hier geen buitenkooien.  Wij wonen in Oostrozebeke, dat is dicht bij Waregem en Kortrijk en dus eigenlijk op weg naar Frankrijk, niet?

Als je geen oplossing hebt voor de vogels, die mogen hier ook komen logeren hoor.

Laat anders maar iets weten,

daag,

Valerie, Tintin en Kuifje

Kelly Stark

Hoi Valerie en Caroline,

Jullie zijn al heeeel erg bedankt voor het aanbod.  :) Ik zal het er eens met Dave over hebben en laat jullie zeker iets weten. Zijn jullie in september thuis?

Groetjes Kelly, Treesje en Luca
Kelly

carco

Hoi Kelly
Ja, wij zijn in september gewoon thuis hoor, dan zijn de scholen hier alweer begonnen en wij gaan in juli al op vakantie: wij laten de valken altijd thuis staan en de buren passen op, en op de rest van de beesten.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Valerie

Hoi,

ja hoor, wij zijn thuis in september. Wij gaan met verlof in augustus.

Daag,

Valerie, Kuifje en Tintin