7 mei 2025, 03:57:31

vliegen

Gestart door Helene, 10 februari 2004, 00:56:09

« vorige - volgende »

Helene

hoi hoi,
ik heb sinds kort een valkparkiet. Ongeveer 11 weken nu, handtam, harstikke lief. Hij is geknipt, maar toch lukt het hem om een aardig eind weg te fladderen. Het is dus niet echt vliegen, hij fladdert weg en komt dan ergens terecht waar hij niet verder kan. Fladdert dus ok overal op af en tegenaan. Ik hou mijn hart vast ieder keer!
Een vriendin van me heeft ook een valkje die geknipt is en die kan nog geen halve meter wegfladderen.
Dat de mijne wel zo'n eind weg kan komen, kan dat liggen aan de leeftijd? Dat hij nog jong en dus erg licht is? of is hij dan niet goed geknipt?

Groetjes Helene

Paul

Hoi Helene,

Je kan een valkje op verschillende manieren kortwieken en daar zit heel veel verschil en voor wat ze daarna nog kunnen.
Als je echt alle veren kort wegknipt zal ie meteen neerstorten maar laat je een aantal pennen intakt kan ie nog wel iets alleen niet stijgen normaal gesproken.
Dus die van je vriendin zal gewoon minder veren over hebben.

Groetjes, Paul

Helene

Bedankt voor je reactie. Ik laat hem maar zo, anders houdt ie geen veer meer over. Is ook geen zicht. Ik heb al wel gemerkt dat ie persé op m'n schouder wil. Dus even alleen op zijn kooi zitten zit er nog niet in. Vliegt acuut mijn kant op, maar landt dan een halve meter verder ergens tussen m'n planten enzo!   :o  
Ik heb hem nog een hoop te leren!

Groetjes Hélène