27 april 2024, 19:08:32

Valkje "ontam"maken...

Gestart door Anita67, 19 juni 2009, 10:04:38

« vorige - volgende »

Anita67

Hallo allemaal,

Eigenlijk hoort deze vraag hier niet thuis maar het i zo dat wij vorige week een valkje hebben gekocht die tam was.
Ze hoefde voor mij niet tam te zijn maar wel een popje en het liefst gepareld. Nou dat was ze maar ze vind er in de voliere niets aan en bemoeid zich niet met de anderen.
De andere valkjes vinden haar ook maar een rare vogel zo aan de reacties te zien.
Dus ze zat maar zielig op ene tak te wezen.
We hebben haar maar naar binnen gehaald en ik een kooi gedaan die ik nog had. Ze staat nu op de kamer van mijn zoon en hij vind dat wel leuk en ze mag ook uit de kooi als mijn zoon op zijn kamer zit,maar voor hoe lang...
Ik wil haar liever ook niet wegdoen het is wel een lieverdje. he wat lastig he?

We hebben al eens eerder een tamme valk overgenomen van iemand door omstandigheden en dat ging meteen goed in de voliere. je gunt zo'n beestje ook gezelschap van eigen soort.

Dus mijn vraag is nu...
Kan ik haar ook aan de voliere en de anderen laten wennen op een andere manier?
Anders moet ik een nieuw tehuis voor haar gaan zoeken maar wat is goed? Ze heeft graag de hele dag mensen om haar heen en we hebben honden en katten dus in de huiskamer kan gewoonweg niet. :(

Alvast bedankt!

Karin

Gewoon in de volière zetten. Ze wordt vanzelf weer wild als je verder geen aandacht meer aan haar schenkt. Ze heeft maar kort bij de andere gezeten, ze moet even wennen denk ik. We zonde van een tam valkje  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Yvon

Hoi hoi

Wij hebben in de buitenvoliere 2 super tamme valkjes.  :D
1 Is een eigenkweek valkje die al een echte kroelerd was toen ze nog maar net uit het blok was,zonder extra aandacht of pap.  :D
Ze zit nu al bijna 1 jaar in de voliere en is nu nog ontzettende lieve kroelerd.  :D
2de Valkje is wel een zelf gepapt valkje en zit nog niet zo lang in de voliere.
Toen ze nog maar net in de voliere zaten vonden ze het ook maar niks.
Ik geef ze nu gewoon tijdens het eten en drinken geven wat extra aandacht,daarna gaan ze hun gangetje wel.  :D
Het kroelen kan je afbouwen door in het begin 1 dagje over te slaan dan weer 2 daagjes enz enz.
De kans is groot dat je valkje wel gewoon tam blijft maar zich ook kan gaan vermaken met de andere valkjes en speeltjes in de voliere.
Ik denk ook dat je valkje gewoon even moet wennen.
Bij de 1 gaat het gewoon wat sneller als bij de ander.  :)

Groetjessss Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anita67

Bedankt voor jullie reacties!

Oh we vinden het zo vervelend voor haar! Hahaha.
Dat komt ook omdat ik in mijn tienerjaren zelf een tam valkje had en dit roept weer leuke herinneringen op!
Je gaat snel wennen aan zo'n gezellig beestje.
Het is een heel makkelijk vogeltje dus ja inderdaad zonde om haar in de voliere te doen.
Ze zag er zo verloren uit. En we moesten haar echt in het nachthok doen voor de nacht. Ze ging de andere vogels niet na. . In de ochtend ging ze ook niet zelf weer naar buiten. Eten moest je bij haar zetten anders at ze niet.
Nu is ze helemaal happy zo op de slaapkamer van mijn zoon.
Binnenkort gaan we met vakantie en hoe moet het dan? Misschien kan mijn zus op haar passen maar dan "verhuisd"ze weer.
Misschien toch maar in de voliere....

Groetjes!!