28 maart 2024, 19:49:24

tam blijven

Gestart door mieke_06, 19 juni 2009, 23:18:32

« vorige - volgende »

mieke_06

hallo,

zoals sommige van jullie weten ben ik pas verhuisd naar de flat van mijn vriend.
nu had ik de vogels eerst altijd binnen en kwamen ze er elke dag uit.

maar nu zitten ze in de kamervoliere op het balkon :-\ ik had zelf liever gezien dat ze binnen zitten maar mijn vriend wil dat niet hebben (vind dat ze te veel lawaai maken wat overigens wel meevalt en te veel rotzooi oke daar heeft hij gelijk in)
maar ik kan ze er nu niet uithalen want ze laten zich niet in de kooi oppakken.

nu ben ik erg bang dat over ongeveer een jaar (dan gaan we naar een eengezinswoning en komen ze in een mooie buitenvoliere) ze helemaal niet meer tam zijn.
met name Simba en Rocky vind ik dat heel erg.
die heb ik namelijk al vanaf dat ze 7 weken waren en nog gepapt.

wat kan ik hieraan doen? nu zitten ze nog op een nestje maar straks ???

in het begin had ik er nog wel moed in maar nu niet meer.

groetjes, Mieke

*Yvon

Hoi hoi

Kan je ze helemaal niet meer naar binnen halen ?
Als dat het geval is ben ik ook bang dat ze niet tam zullen blijven.  :-\

Hoe zit het dan eigenlijk met het ontsnappingsgevaar tijdens het eten en drinken geven ??

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

mieke_06

ja dan moet ik ze vangen en dan lekker binnen zitten dat doe ik nu dus.
ze zijn nog niet ontsnapt ik haal de bakjes uit de kooi doe dan snel de kooi dicht.

ik moet zien uit te vinden om een soort van sluis zien te maken waar ik ook in kan zitten maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet klaarspelen.

groetjes, Mieke

Bello

Jammer dat je valkjes niet binnen mogen.

Ja je had de valkjes al, dus kan je vriend het gewoon niet even aankijken hoe het binnen gaat. Asl je 2x per dag bij de kooi stofzuigd is er toch niks aan de hand.

Ze zijn nl. gewend er iedere dag uit te mogen en kunnen dus ook nog flink gaan zitten kwijnen.

Hou het wel in de gaten met het voer en water verwisselen, ze grijpen iedere kans om te kunnen ontsnappen.....

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel