13 mei 2025, 20:06:36

Niet wéér hé !!!

Gestart door Lique, 9 december 2003, 20:11:57

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Gisteren tijdens het eten en drinken verschonen merkte Peter op dat Yellow niet helemaal lekker zou zijn.
Vanmiddag heb ik de vogels weer van schoon water en eten voorzien en ik merkte op, dat een bont geparelde valk niet lekker was.
Het is dus niet Yellow.

Ze staat erg wankel op haar poten, laat 1 vleugel hangen, terwijl deze niet gebroken lijkt te zijn.
Het borstbeen steekt helemaal uit:

Kortom het gaat niet goed met haar.
Deze valk zou voor Cobie zijn, maar ik denk niet, dat het nog door kan gaan.
Ik hoop dat ze er weer bovenop komt, maar als ze moet sterven, hoop ik dat het snel gebeurt voor haar. Om haar een lange lijdensweg te besparen.

Ze zit in een klein kooitje, onder de warmtelamp in de schuur.

Groetjes Lique

DeesDoos

agos wat zielig, heb je geen idee wat het zou kunnen wezen? ik wens jullie in ieder geval sterkte met d'r en hopen dat ze er weer bovenop komt...

groetjes dees

Paul

Hoi Lique,

Wat rot dat er nou weer eentje ziek is net nu die papagaaienziekte uitgeroeid is.
Zou dit daar nog een nasleep van kunnen zijn want ze hebben natuurlijk wel een klap gehad :-(
In elk geval hoop ik dat ie er weer snel bovenop komt.
Sterkte en beterschap.

Groetjes, Paul

Peter

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reactie's.
Paul, deze valk is later binnengekomen, maar het is haar eerste winter. Dus wie weet is de kou haar te veel geworden.

Groeten,
Peter

Sander

Hello

Wat jammer! Hopelijk is de kou de oorzaak! Maar je weet maar nooit.

groetjes
sander

Suzanne

Hoi Lique en Peter,

Wat vervelend voor jullie  >:(, weer een valkje ziek, net dat je van de papegaaienziekte af bent. Maar misschien is het idd de kou. Veel sterkte in ieder geval.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Theetje

Hoi Lique,

He wat rot nou voor jullie zeg!
'T ging net allemaal weer zo lekker!

Ik hoop dat het valkje steerk genoeg zal zijn om er weer bovenop te komen.

Sterkte ermee

Groetjes

Theetje

Lique

Hoi allemaal,

Het valkje heeft gegeten.
Dat is al heel wat.
Ik denk dat het echt door de kou komt bij haar, want onder de warmtelamp gaat het wel redelijk met haar.
Het is een pop van dit jaar, dus heeft nog niet echt kou meegemaakt.
Ze heeft erg dunne ontlasting.
Hopelijk komt ze er bovenop.

groetjes lique

Theetje

Hoi Lique,

Fijn dat ze reageert op de warmtelamp. Verder kun je eigenlijk alleen maar afwachten en dat is natuurlijk het rotte ervan!

Ik weet in ieder geval zeker dat ze in goede handjes is bij jullie, dus ze moet het gewoon gaan redden

Sterkte

Theetje

Stijn dc

hello

komt ze van binnen? als het haar eerste winter buiten is dan zou ik haar maar binnen houden of onder een lamp of zo. ik had vorige winter een popje van roodruggen en die is ook doodgevroren terwijl roodruggen goed tegen de kou kunenn normaal.

SDC:D

Lique

jeetje mina.

vanmiddag was ik de zieke bonte aan het verzorgen, en zie ik de nieuwste albino overgeven.
ze ziet er ook ziekjes uit, dus huppakee, ook onder de warmtelamp.
ze hebben beide medicatie rechtstreeks in de snavel gekregen.
Hopelijk gaat het snel beter.

Paul

Hoi Lique,

Het is jullie ook niet gegund he de tweede al weer ziek :-(
Hopenlijk knappen ze snel op en blijft het hierbij.
Hoe gaat het met de eerste zieke die was al weer wat aan het opknappen begreep ik?
Beterschap met de zieke valkjes.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Lique,

Inderdaad: "Niet weer he!!"

Ik hoop dat de valkjes er weer snel bovenop komen.
Heel veel sterkte met ze.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Fiona

Heej Lique,

hoe gaat het nu met ze? Al wat beter??
Sterkte in ieder geval!

Mandy

Hé gedver, ik lees het net allemaal, wat ontzettend naar zeg, bah, denk je net eindelijk van alle ellende af te zijn krijg je dit weer. Nou ik hoop dat allemaal meevalt en ze snel opknappen, sterkte hoor!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl