Voorkomen dat Joep zich richt op 1 persoon

Gestart door Sorella, 19 juni 2009, 08:24:00

« vorige - volgende »

Sorella

Hoi

Heb jullie gedragstopic door gelezen en er zijn toch nog aardig wat mensen die last hebben van een valk die gaat schreeuwen.
Onze vorige valk was gefixeerd op 1 van onze vorige katten wat ideaal was aangezien de kat bijna altijd binnen was, nu kan ik niet verwachten dat Joep zijn eigen gaat fixeren op een van onze andere katten (stiekum hoop ik van wel want was een erg leuk gezicht, de vorige was een mannetje) maar misschien op mijn man of zoon of mij.
Joep hebben we nu 4 weken en het gaat lekker met het tam maken ( hij was 9 weken toen we hem kochten bij anke)
Als we thuis komen of beneden komen zeggen we alleen hoi Joep en meer niet, als hij in zijn kooi begint te piepen/ zacht krijsen om aandacht negeren we het.
Ik haal hem altijd uit zijn kooi maar of mijn man of onze zoon zet hem weer terug.
Hij komt bij ons alledrie zitten maar als ik even de kamer uit ben wordt hij ietwat zenuwachtig zegt mijn man.
Zijn er nog meer tips die kunnen voorkomen dat hij zijn eigen gaat fixeren op 1 van ons ?
Jammer genoeg weten we nog niet of het een mannetje of een pop is. Is het beter om er een valk bij te zetten voordat hij ons als zijn/haar partner ziet of gewoon wachten tot dat Joep een half jaar is in de hoop dat we dan beter kunnen zien of het een man of een pop is.
Als we er een valk bij zetten dan 1 die ouder of jonger is dan hem ?

dalia

hallo sorella
ik denk dat je het moeilijk kan voorkomen.
ik heb zelf ook een valk die echt heel erg gericht is op mij.
soms hoor je wel eens dat valkjes maar 1 baas hebben.
dat kan ,dat hoef niet natuurlijk.
ikzelf vind het dus niet erg,vind het wel een eer haha  ;)

wat betreft nog een valk erbij nemen ben ik altijd een voorstander van.
met zn 2en is natuurlijk altijd veel leuker.
als je hem/haar dan lekker jong neemt ook,dan kan je ze beiden lekker tam houden.
ik zou eerst die je nu hebt goed tam zien te krijgen en dan evt een 2e erbij nemen.

dan kan je daarna ook alle tijd aan de 2e geven.
mijn ervaring is dan ook als je 1e valkje lekker tam is,dat de 2e hem vaak na gaat doen.
dus komt de 1e valk bij je zitten,doet de 2e dat vaak ook.
dat is wel weer heel leuk.

verder denk ik ook dat je wat geduld moet hebben.
je hebt het valkje nog erg kort.
ik denk dat het allemaal goed komt.
wat een man of pop betreft is aan jou wat jij wilt,
wil je een koppel,of gewoon voor het plezier valkjes.

dan denk ik dat het niet zoveel uitmaakt.
anders kan je op de 1e altijd nog een dna test doen,en dan weet je of het een man of pop is.
groet dalia :D