Valkparkiet verplaatsen (tijdens feestje)

Gestart door Manon, 19 juni 2009, 12:29:57

« vorige - volgende »

Manon

Morgenavond heb ik een feestje hier in huis. De 1e keer sinds ik een valkparkietje heb. Aangezien het aardig druk wordt zouden dan continu mensen langs de kooi lopen.

Ik denk dat ik het beste mijn valkje die avond op een andere kamer kan zetten. Wat vinden jullie?

Nog tips hoe ik het voor hem zo prettig mogelijk kan maken op die andere kamer? Juist donker houden, of ligt aan en een radio aan? Hij kan wel de geluiden horen omdat ik in een appartement woon.

Rianne

Wij laten de Rosé altijd in de kamer tijdens drukte enzo, maar dat is natuurlijk wat anders als een valkje.
Als je niet weet hoe je valkje reageert op drukte, zou ik hem naar een andere kamer brengen. Je hebt er niks aan als hij telkens schrikt en in beweging is. Ook kan hij dan niet rusten als het voor hem tijd is om te slapen.
Een klein lampje aan kan wel prettig zijn, dan schrikt hij ook niet zo snel.

Manon

Ik weet dat hij erg hyper wordt als er meerdere mensen zijn. Het is een echte aandacht trekker. Hij sjouwt dan de kooi helemaal door, en wil graag met zijn gefluit boven iedereen uitkomen.

Meestal wordt hij later wel rustig, maar dan zit het bezoek ook rustig. Nu krijg ik zo'n 30 mensen over de vloer die dan ook continu heen en weer lopen. Ik denk niet dat dat mijn valkje goed zal doen. Helemaal omdat iedereen ook gek is op ons valkje en dan de hele tijd tegen hem gaan praten en voor z'n kooi staan.

Karin

Ik zet de kooi altijd in de badkamer als het erg druk wordt  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bello

Als wij veel bezoek krijgen zetten we de valkjes met kooi en al boven in de badkamer.

Zo krijgen ze hun rust en raken niet in de stress.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel