12 mei 2025, 20:00:53

mag er 1 bij joepieee

Gestart door Coco en Chantal, 8 december 2003, 12:41:31

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

hallo iedereen, nou na lang zeuren mag ik er 1tje bij hoor hahaha, dus ik heb al een advertentie gezet op marktplaats dat ik een valkje zoek en ik heb gebeld naar       hovo vogels oss  want die hadden ook nog valkjes zitten zag ik op hun site.
Dus ik vertelde dat ik een valkje zocht en dat we al een tamme hadden, nou adverseerde hij mij er dan maar geen 1 bij te nemen, want dan zou het wel is kunnen zijn dat als ik met mijn hand ik de kooi zou gaan dat ze elkaar dan wel is zouden kunnen gaan verdedigen en dat ze dan minder tam zouden worden, omdat ze dan elkaar zouden hebben. :-/ :-/, ik weet dat ik het al is eerder heb gevraagd wat het beste is 1 of 2 valkjes, maar zo begin ik toch elke keer te twijfelen, onze coco is zo tam en dat zou ik toch wel heel graag zo willen houden.
Maar goed als ik jullie verhalen lees, dan zou dat toch geen probleem moeten zijn als je meerdere valkjes hebt.
Zouden jullie mij alstublieft nog een keer kunnen overtuigen wat ik het beste kan doen.
wat een vervelende griet ben ik toch he hahaha, nou ik hoop dat jullie mij nog willen helpen met mijn keuze  :-/

Groetjes chantal en coco
Groetjes Chantal en de valkjes

Inger m

Hoi Chantal,
Volgens mij kunnen twee valkparkieten net zo tam worden als dat je er eentje hebt, mits je er voldoende tijd aan besteed en ze beide tam zijn. Het kan wel zijn dat ze wat meer op elkaar gericht raken, maar als Coco al zo supertam is, zou ik niet erg bang zijn dat hij schuw wordt.
Bovendien is het voor Coco ook gezelliger (als jij wegbent) en natuurlijker, omdat het groepsvogels zijn.

Ik ben er erg voorstander van om valkparkieten (maar ook andere sociale dieren) minimaal met z'n tweeen te houden.
En twee samen is natuurlijk twee keer zo gezellig!
Ik heb twee tamme grasparkieten samen gehad en die bleven gewoon hardstikke tam en bijdehant en haalden samen allerlei 'streken' uit.

Er zitten op het forum veel leden die meerdere tamme vogels bijelkaar hebben, dus wacht hun reacties ook nog even af!

gr Inger

nb. ik heb nu 11 niet tamme valken, maar die zitten buiten en zijn nooit tam gemaakt. (ze zijn ook niet echt heel bang, hoor)
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Nes

Hallo Chantal,

ik ben ook met 1 valkje begonnen en was net zo bang als jij dat als ik er 1tje bij zou zetten dat hij minder tam zou worden want dat zeggen ze altijd in de dierenwinkel. Maar dat zeggen ze volgens mij omdat ze ervan uitgaan dat we niet genoeg aandacht aan de valkjes zullen besteden.
Je kunt het beste een tam valkje van een week of zes erbij zetten. Toen ik Binky bij Rocky zette werd Rocky zelfs nog een stuk tammer  :) dan hij al was want Binky liet zich heerlijk knuffelen en dat wou hij toen ook :D dus Rocky is zelfs tammer geworden! Zoals je weet heb ik nu inmiddels een derde valkje (Croky) erbij en dat gaat hartstikke goed!
Als ik jou was zou ik er echt 1tje bij nemen als je de tijd hebt de nodige aandacht er aan te besteden. Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad  ;) :)

Groetjes Nes.

Coco en Chantal

Hoi Inger en nes
bedankt voor jullie reacties en nu ben ik overtuigd dat ik er 1tje bij ga nemen, nu nog een leuk valkje vinden natuurlijk hahaha.
Ik wil graag een lutino, witkop of een bonte en zoals je zegt nes van een week of 6. Dus als jullie een nestje weten dan hoor ik dat graag.

hehe ben zo blij nu he, het is wat als je elke keer aan het twijfelen word gebracht hahaha ;D
Maar dank zij jullie ben ik overtuigd THANKS MEIDEN  :-*

Groetjes van chantal en nog vrijgezelle  coco

Inger m

Hoi Chantal,
Succes met het vinden van een nieuwe tamme valkparkiet! Ik ben benieuwd ;)!

gr Inger

nb.Ik weet niet hoelang Coco nu alleen zit, maar vaak moet een valkparkiet die langer alleen gezeten heeft dan nog even wennen aan een nieuwe valk! In het begin kun je ze mss eerst even apart houden voordat ze bijelkaar gaan. Maar er zijn forumleden die hierover meer weten.
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Coco en Chantal

ja ben zelf ook heel benieuwd wanneer we een nieuwe huisgenoot erbij hebben, kan eigenlijk niet wachten hahaha.
heb al een mailtje gehad van iemand die zijn valkje weg wilt doen, maar dat valkje is bijna 2 jaar oud en het is en mannetje, kijk mij lijkt het helemaal te gek, want het is een lutino, maar het gaat er mij om dat het dan ook goed gaat met de beide valkjes, ons cocootje is nu ongeveer 17 weken oud en heeft altijd alleen gezeten, natuurlijk zal het wennen zijn voor beide valkjes, maar als ze een goed karaktertje heben dan moet het toch lukken.

maar als er iemand mij goed raad wilt geven hier over dan ben ik je eeuwig dankbaar.

Groetjes chantal en coco

molenaar

Hoi Chantal,
Leuk dat je er een bij mag, ik laat altijd een nieuwe vogel ongeveer twee uur wennen aan zijn nieuwe omgeving (binnenvoliere) voor dat ik de toegang open naar de andere vogels.
Misschien uit voorzorg, zou ik de vogels apart in een kooi zetten, zodra ze door hebben dat er een andere valk in de buurt is, gaan ze roepen (mannetje), zet je dan de kooien naast elkaar, merk je snel genoeg nu gaat het goed.
Ik heb veel verschillende vogels, maar tot nog toe nog nooit gemerkt dat een valk de anderen niet mocht.
Ik wens je veel succes.

Paul

Hoi Chantal,

Jouw valkje is nog piepjong dus als je er een andere jonge bijzet gaat dat eigenlijk altijd goed hoor :-)
Ik heb een valkje dat 10 jaar alleen heeft gezeten en geen enkele andere valk in zijn buurt wil, hij accepteerd alleen ons en voornamelijk mijn vriendin.
Maar dat probleem zal jij niet hebben, ik raad wel aan om er dan ook een jonge bij te nemen dan zijn ze ook snel aan elkaar gewend.
Als je er een oudere van 2 jaar bij zou zetten heb je de kans dat die meteen de baas gaat spelen.
Dierenzaken weten vaak heel weinig van de valkjes thuis op dit forum zitten juist mensen die zelf de ervaring hebben en daar heb je veel meer aan :-)
Ik heb zelf ook 20 valkjes en niet allemaal tam maar de tamme blijven net zo tam hier hoor die komen net zo makkelijk bij je :-)
veel plezier met het uitzoeken van je nieuwe valkje.

Groetjes, Paul

Coco en Chantal

9 december 2003, 11:42:47 #8 Last Edit: 9 december 2003, 16:19:58 by Coco__en_Chantal
hallo

ja ik kan vanavond hier in de buurt gaan kijken naar een valkje die net is uitgevlogen (6 weken) een lutino (precies wat ik wilde )
dus ik ben heel benieuwd zal wel meteen verliefd worden  ;D

O dan had ik nog wel een vraagje, als ik dat valkje neem, moet ik dat dan ook nog een tijdje apart zetten of mag het meteen de kooi in van coco.

Mijn man blijft huiverig voor een 2de valk, zeker na gister avond hahaha, weet je wat er gebeurde coco viel mijn man aan , coco was echt heel erg boos, eigenlijk opeens :-/, nouja, coco zat bij mijn man op zijn voeten en die lagen op tafel en coco was tegen zijn voeten aan het fluiten althans dat leek zo  en richard nam na een tijdje coco van zijn voeten en wilde met coco knuffelen, maar toen viel coco richard aan.
Coco was echt heel erg boos  ,maar ik pakte hem op, ik wilde hem kalmeren , maar ik werd ook aangevlogen en dat pikte ik niet en deed hem voor straf de kooi in. en coco deed heel erg boos tegen zijn belletje , hij was echt over de rooie, was wel lachen om hem zo kwaad te zien eigenlijk, maar na 5 minuten nam richard coco weer uit zijn kooi en het leek of het over was, coco heeft flink met mij zitten knuffelen en ben toen naar boven gegaan om onze dochter naar bed te brengen en toen ik even later naar beneden ging hoorde ik van richard dat coco hem weer was aan gevallen, dus nu zegt richard dat hij bang is dat hij straks het babyvalkje dood zal bijten :-/ :-/.
Nou is een heel verhaal geworden, maar weten jullie waarom coco dat doet, normaal zijn richard en coco 2 maatjes en zit als richard thuis is coco de hele tijd bij richard.

zal coco aan het puberen zijn ofzo?

groetjes Chantal en van een stoute coco

Paul

Hoi Chanrtal,

Coco zal echt het andere valkje niet doodbijten hoor daar hoef je niet bang voor te zijn :-)
Ik heb ook een paar valkjes die wel eens zo reageren maar even later zijn ze weer poeslief.
Het kan zijn dat ie die sokken als een partner zag en dat ie boos was dat die ineens weg was  :D
Een van mijn valkjes valt altijd de voeten van mijn vriendin aan als ze over de grond langs zijn doos loopt en ik kan gewoon naast hem gaan staan.
Het zijn soms rare vogels hoor :-)

Groetjes, Paul