Hoeveel nestjes legt een valkparkiet na mekaar?

Gestart door Kelly, 18 juni 2009, 23:39:27

« vorige - volgende »

Kelly

Hallo,
Ik heb 4 valkjes, 2 mannen en 2 poppen.
Het zijn koppeltjes geworden.
Kyra en Falko hebben nu hun derde nestje.
Weet iemand hoe veel nestjes ze ongeveer na mekaar leggen?
Stopt dit vanzelf of moet ik de eieren vervangen door nep eitjes.
Ik wil natuurlijk dat mijn valkjes gezond blijven en ik heb gehoord van iemand dat het niet goed is als ze teveel nestjes na mekaar leggen.  Klopt dit?
Is het ook normaal dat sommige eieren niet uitkomen?
Meestal komen er bij mij 2 á 4 van de 5 uit.

Groetjes Kelly

Karin

Zelf doe ik maximaal 2 nesten per jaar. Dat vind ik meer dan genoeg. Het kost ze aardig wat energie. Er zijn kwekers die 3 rondes doen. Ik heb hetzelf 1 x uit noodzaak gedaan ( zaten op nepeitjes en een ander nest wat bijna uit kwam werd verlaten. Heb het dus omgelegt ) en dat heeft de man uiteindelijk behoorlijk verzwakt. Toen hij vlak erna ziek werd heeft hij het niet gehaald  :-[ Vandaar dat ik me nu zeker strak aan de 2 nesten hou. Je kunt ze makkelijk laten stoppen door het blok weg te halen. Leggen ze toch op de grond dan idd de eitjes vervangen door neppers.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Overseer

geld dit voor nesten met jongen die zijn grootgebracht of ook voor nesten waarbij de eitjes niet uitkomen?

Karin

Ik heb het over nesten die grootgebracht zijn.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kelly

Ok bedankt.
Dan ga ik dat eens proberen.

Gaan ze dat dan niet merken dat het nep eitjes zijn als ze niet uitkomen?  Anders blijven ze natuurlijk eieren leggen.

Groetjes Kelly

Anke

Hoi,
Nee hoor valkjes zien niet het verschil tussen nepeitjes en echte eitjes.
Als de eitjes niet uitkomen dan verliezen ze na een week of drie (ongeveer) gewoon de belangstelling.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kelly