16 juni 2024, 07:46:46

Balou

Gestart door DazlingJ - Jacqueline, 9 januari 2010, 20:06:18

« vorige - volgende »

DazlingJ - Jacqueline

Ok had er dus al 1. Hij vind het nog een beetje eng om erop te zitten. Af en toe land hij er perongeluk op. Wel grappig.
Maar als hij er in zijn kooi wat meer aan gewend is is dat inderdaad wel een leuk idee om ook in de huiskamer te hangen :-)
Bedankt voor de tip.
Ben nu ook bezig om zelf speeltjes te maken van touw en knopen en kralen.
Bijna net zo duur als kopen in de winkel maar ja het houd je bezig. :-)

Jacqueline

patty_dordtse valkjes

 ;D Maar zelf knutselen is ook gewoon een leuke bezigheid voor ejzelf als voor je valkjes.

ik heb ook veel zelfgemaakte spullentjes of oude speeltjes van me zoontje haha...
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Marian

Hallo Jaqueline,

Wat is Balou een mooi valkje en een hele leuk naam!
En je schrijft zo lekker enthousiast :D
Gezellig dat er later nog een vriendje/ vriendinnetje voor jou en Balou gaat komen :D :D

Groetjes, Marian

DazlingJ - Jacqueline

Hoi Allemaal.

Paar dagen niet gereageerd en geschreven op het forum maar genoten van Balou. Denk alleen dat ik Balou toch maar zij moet noemen i.p.v. hij. Zij is nu al kippetje aan het zitten af en toe maar probeert ook te fluiten enzo dus weet het nog niet zo goed. Hij zij is pas 3 maanden weet niet of ze dan beide gedragen vertonen. Of dat kippetje zitten echt alleen popjes doen?
Maar maakt ook niet uit. HIj is nog steeds hastikke lief maar ook erg ondeugend. Maar ook daar kan ik van genieten. Probeer al wel duidelijk te maken wat wel en niet mag al vind ik alles een schattig en leuk gezicht.
Hij heeft nu nog niet zoveel kracht in zijn snavel dus de afstandbediening bijvoorbeeld word nu nog niet gesloopt maar stuur hem er al wel van weg is anders denk ik verwarrend als het nu wel mag en straks niet meer.
Heb een platau met knopen op mijn salontafel en is hij helemaal gek mee. Rolt ze over tafel heen is er continu mee bezig als hij niet bij mij op me schouder of aan het kroelen is.
Ook heb ik het gister voor elkaar gekregen dat hij een spruitjesblaadje at :-) Had hem tussen zijn speelgoed (knopen) gelegd en hij had hem eigenlijk per ongeluk te pakken en kwam er toen achter dat het best wel lekker is.
Wil hem heel veel verschillende fruit en groente leren eten maar is natuurlijk nog helemaal niks gewend.
Als ik hem even in de kooi doe gaat hij van zijn voer eten en als hij daar mee klaar is gaat hij vaak voor het deurtje zitten van kom je me nog halen.
Als ik dan na een paar minuten nog niet geweest ben gaat hij gewoon spelen in zijn kooi. En probeert het later weer opnieuw. Echt leuk:-)
Dat was een beetje een update wil van de week nog proberen foto's te maken maar vond het nu gewoon leuker om met hem te spelen.

Jacqueline

amazingleeuwtje

klop klop klop ;)

ik wil geen aagje lijken hoor en al helemaal niet ongeduldig maaruh fotoooooooooos ;) ;)

Groetjus Sylvia

Dierenfreackske

Hoi, fijn dat je zo geniet van je Balou...altijd handig als je wil dat ie iets nieuws eet, je legt het bij zijn speelgoed he, da's heel goed gezien,  ;D ;D ;D geniet jij intussen maar lekker van hem! Het wordt nog een echt slopertje, hihi, ja ik ken dat hoor! Grtjs. Ann



DazlingJ - Jacqueline

Bedankt voor jullie reacties. De batterijen van me camera waren leeg toen ik woensdag enthousiast foto's wou maken. Maar die zijn nu opgeladen dus de foto's komen er echt aan.

Een slopertje is het wel ja. Wil overal aan zitten en knagen nu maakt hij het nog niet echt kapot maar probeer hem wel alvast te leren wat wel en niet mag. Gaat me er meer om dat hij nu niet aan dingen knaagt die als hij ze wel kapot krijgt kwaad kunnen voor hem. 

Groente leren eten gaat echt goed. hij heeft al kool, spruitjes, sla enzo gehad.
En ik heb woensdag koekjes gebakken volgens het recept op de site. Die vind hij ook wel lekker hij heeft alleen volgens mij nog niet door dat hij ook zijn pootje kan gebruiken om het koekje vast te houden. Dus hij houd het koekje in zijn snavel en gaat vervolgens met zijn kop heen en weer bewegen proberen een stukje eraf te krijgen en dan gaat hij smullen.
Gister was hij alleen zo druk met het koekje bezig dat hij vergat dat er ook een einde aan de tafel kwam en toen viel hij maar hij heeft er niks aan overgehouden gelukkig. Was ook van de salontafel dus maar een klein stukje.
Wel een leuk gezicht.
Hij zal de koekjes nu nog niet helemaal opeten maar maakt mij niet uit denk dat het zowiezo een goede training voor zijn snavel is. Was toch even een korte update en vanavond gaan we foto's maken. 

Jacqueline