legt 1 ei per twee weken van de hoogste stok.

Gestart door pogobren, 12 juni 2009, 08:00:41

« vorige - volgende »

pogobren

Ik heb een vraag ik heb twee popjes (zusjes) van ongeveer 11 maanden oud 1 ervan heeft al maanden last van hitsige buien. Bij mij in de buurt maar ook gewoon in de kooi.Ze doet haar kont omhoog en maakt kreun geluiden.

Twee weken geleden liet ze spontaan een ei vallen van de bovenste stok maar ze keek er totaal niet naar en twee minuten later was alles als normaal. Maar de hitsige buien gingen door maar wel minder. Maar nu twee weken verder heeft ze er weer 1 gelegd van af haar hoge stok en alles gaat weer precies het zelfde als de vorige keer (ze zijn natuurlijk stuk).
Is hier iets aan te doen of ligt het aan de pubertijd.

Mijn twee popjes zijn niet echt de beste vriendinnen en ze hebben wel eens ruzie (tikken elkaar dan met de snavel tegen elkaar) maar ze slapen wel op 1 stok. Voor de meeste tijd gaat het goed in de kooi het gaat alleen mis als ze elkaar willen kroelen.

pogobren

Weet niemand wat ik hier aan kan doen of is dit normaal in de pubertijd.

kimmie

Bij mij in de buurt maar ook gewoon in de kooi.Ze doet haar kont omhoog en maakt kreun geluiden.

Dat heet kippetje zitten...
Dat is , even zo gezegd, normaal gedrag voor een popje...
Meestal doen ze dat naar een mannetje om die te laten weten dat ze wel een nestje wilt...
Maar ze kunnen het ook "zomaar" doen...

Geef haar niet te vaak een douche, of besproei haar niet met water...
Als ze kippetje gaat zitten, aai haar dan ook niet over haar rug...
Dan stimuleer je haar alleen...

Hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb..

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

pogobren

Bedankt voor je antwoord.
Maar is het ook normaal dat ze zomaar een ei laten vallen en er niet naar omkijkt.
Haar zus begint nu ook mee te doen dus het is een waar feest hier. Ik hoop dat zij geen eieren gaat leggen.