8 mei 2025, 06:00:08

bloedende bek

Gestart door vanessaenrobbert, 23 juni 2009, 20:57:22

« vorige - volgende »

vanessaenrobbert

mijn jonge valkparkieten worden aangevallen door een oudere valkparkiet.eerst een jong uit haar eigen nest kaal geplukt.die heb ik uit de voliere gehaald en voer hem nog iets bij.nu net pakt de valk een ander jong uit een ander nest.het valkje bloed in zijn bek.wat moet ik hier aan doen?tot welk gewicht moet ik de valkjes bij voeren?

Caroline

Wat betreft de "bloedende bek" moet je eerst kijken wat er bloed en of het hefig bloed, is dit laatste het geval moet je snel op zoek naar een dierenarts of beter, een vogelarts waar je nu nog terecht kan.

Hoe oud is het jong wat gebeten is??

Let goed op de de ouders het jong nog voeren c.q. kunnen voeren.

Je andere vraag, het gaat er niet om dat je de valkjes voert tot een bepaald gewicht maar totdat ze zelf kunnen eten om op gewcht te blijven.

Sterkte.

Mocht je nog vragen hebben, gewoon stellen hoor.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

vanessaenrobbert

ik weet het niet,ik schat ongeveer 7 a 8 weken oud.het bloeden is gestopt,viel mee dus.hij zit nu binnen en ik durf hem niet terug te zetten ivm de vogel die hem en een andere heeft aangevallen.hij is wel erg lief hoor,zat net al te 'wippen' op mijn hand  ;D

Caroline

Maar je schreef dat hij nog in het nest zat.  ::)

De meeste vliegen uit het blok/nest tussen 4-5 weken.

Kun je geen foto plaatsen van het valkje??

Een valkje van 7-8 weken ziet er nagenoeg volwassen uit.  ;)

Waar bloedde het nou aan??

Fijn dat het gestopt is.

Hoe ga je het doen met voeren nu je hem niet terug gaat zetten??

Ook met pap geven zul je de leeftijd moeten weten om te weten hoeveel x per dag je moet voeren.

Succes!!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

vanessaenrobbert

ik wil even aankijken of hij morgen al wat gaat eten.ik vond het ook al raar dat hij zo lang in het blok zat.(weegt nu 95gram)ik heb ook een foto van onze kale kiki erbij gedaan,hij eet nu goed.ik heb goede hoop.hij weegt nu 80gram.

Saar

Dit is zijn valkjes van 4,5/5 weekjes oud :-\
Die eten dus nog lang niet zelfstandig en die zal je of terug moeten zetten bij de ouders, of gaan voeren met pap. Is het geen mogelijkheid om die vogel die de kleintjes heeft aangevallen om die tijdelijk ergens anders te huisvesten? Andere kooi ofzo?
Groetjes Saar

vanessaenrobbert

24 juni 2009, 17:10:31 #6 Last Edit: 24 juni 2009, 17:22:18 by vanessaenrobbert
ja maar de moeder en de vader vallen hun eigen jong aan dus dan zitten we nog steeds met het probleem dat er 1 bij gevoed moet worden. al eet deze nog lang niet genoeg..
Maar we gaan die grijze zo even terug zetten kijken hoe er op wordt gereageerd.

Caroline

Fijn dat je foto's plaatste ... Saar schreef het al, dit zijn echt geen valkjes van 7-8 weken oud, deze zijn hooguit 4-5 weekjes en kunnen nog lang niet zelfstandig eten.

Ze zult ze minimaal 3 x per dag 10 % van hun gewicht het daarvoor bestemde pap moeten geven maar beter nog, bij de ouders terug plaatsen, Saar schreef dit ook al en degene die de jongen gebeten heeft tijdelijk verwijderen.

Is het jong wat gebeten was nu inmiddels al gevoerd?? Ik neem aan dat je de kale die je al eerder uit het nest haalde met de handopfok groot brengt of laat je deze ook zelf eten??

Lees anders het topic "handopfok" eens KLIK HIER

Heel veel sterkte ermee.

Groetjes van Caroline

PS. hoe is het nu met de wond in zijn bekje??

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

vanessaenrobbert

we hebben de valk met de bloedende bek apart gezet met de moeder.het bekje is weer helemaal in orde.ik hou het in de gaten.moeder is wel een beetje van slag zonder de vader.ik heb nog niet gezien dat ze hem voert maar ik hou het in de gaten.de kale eet 5x per dag 3ml maar dat wordt steeds meer.hij eet ook zelf wat gerst en gewoon voer.hij woog gisteren 78gram en nu 84gram.fijn dat jullie allemaal reageren.wij hebben nu 4jaar de volière en nog nooit problemen gehad.binnen hebben wij 2tamme valkparkieten van 5jaar die we zelf hebben groot gebracht.er is ons toen nooit uitgelegd dat je op deze manier moet voeren.we zijn al een hoop wijzer geworden door deze site.thanks!

vanessaenrobbert

hallo allemaal,het gaat heel goed met kiki en joey;D.ze eten allebei al een beetje en de moeder van joey voed hem weer heel goed.kiki eet goed van de spuit eet ook al zelf wat en komt goed in de pennen dus de veren komen weer terug.ook laat kiki zich zelf weer wat zien,klimt in de kooi.heerlijk om te zien dat ze weer groeien.

Caroline

FIjn nieuws dus!!

Super hoor.

Fijn weekend.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.