18 april 2024, 06:12:35

Montana Memphis III te groot?

Gestart door Sindicate, 9 juni 2009, 18:10:47

« vorige - volgende »

Sindicate

9 juni 2009, 18:10:47 Last Edit: 9 juni 2009, 18:16:21 by Sindicate
Beste mensen,

Sinds een tijdje heb ik een valkparkietje die ik bij de kweker gehaald heb. Hij doet het prima en het is een echte fluiter. Nu ben ik echter bij het kopen van een kooi een beetje verkeerd ingelicht over de grootte waardoor de kooi die ik nu heb eigenlijk net iets te klein is. Hij is nu nog jong dus gaat het nog prima en hij kan er ook regelmatig uit, maar ik wil toch een grotere kooi voor 'm kopen. Nu heb ik naar de montana line zitten kijken, omdat ik begrepen heb dat het best goede kooien zijn. De Memphis III vond ik wel heel mooi. Hier een linkje naar de website. (wel in het duits)

http://www.parrotshop.de/products/de/Kaefige/Fuer-kleine-Voegel/Memphis-III-Platinum-von-Montana-Cages.html

De afmeting bedragen 84 x 48 x 162 cm incl standaard met een kooihoogte van 97cm.

Toch vraag ik mij af of dit niet wat te groot is. Ik wil 'm het liefst zoveel mogelijk ruimte geven, maar het moet het beestje natuurlijk wel ten goede komen. Ik weet namelijk dat bij papegaaien niet altijd de "hoe groter hoe beter" regel geldt als het op kooi grootte aan komt.

Ik hoop dat er iemand is die mij hierbij kan helpen

Mvg,

Geert

Sindicate


Sindicate


jeroenn

hallo,

de montana kooi zijn heel mooi alleen erg prijzig vergeleken met de kooien van dierenvilla.
als ik jou was zou je is daar moeten kijken en dan vooral bij de papegaaien kooien mooie acties zijn er nu.
maar de Memphis III is een mooie kooi ik heb de Memphis I gehad.

Noppie

Citaat van: jeroenn op  9 juni 2009, 18:32:35
de montana kooi zijn heel mooi alleen erg prijzig vergeleken met de kooien van dierenvilla.


Montana kooien zijn wat duurder maar je koop er ook een stuk kwaliteit voor. Ik heb er inmiddels drie, nummer vier is onderweg. Hiervoor had ik een 'namaak' montana, afwerking is een stuk minder. Al vrij rap omgeruild voor een echte.

Verder opletten webshops die adverteren met montana plaatjes, beschrijvingen en dan een namaak Eve Cages verkopen. Het bedrijf happybird maakt van deze 'tactiek' gebruik.

Gerda

Goede kooi. Een kooi kan noit te groot zijn eigenlijk, alleen in het begin als je een valkje tam wilt maken kan een kleinere kooi handig zijn.

Maar het is zeker een investering, en gezien het normale verloop (kijk maar rondop de site) zal het niet bij 1 valkje blijven. Voor twee valkjes, die ook af en toe rond mogen vliegen is het een uitstekende kooi.

De kooi heeft bovendien een veilige tralie afstand.

Groetjes, Gerda

Sindicate

9 juni 2009, 19:01:42 #6 Last Edit: 9 juni 2009, 19:22:21 by Sindicate
Citaat van: Noppie op  9 juni 2009, 18:44:36
Citaat van: jeroenn op  9 juni 2009, 18:32:35
de montana kooi zijn heel mooi alleen erg prijzig vergeleken met de kooien van dierenvilla.


Montana kooien zijn wat duurder maar je koop er ook een stuk kwaliteit voor. Ik heb er inmiddels drie, nummer vier is onderweg. Hiervoor had ik een 'namaak' montana, afwerking is een stuk minder. Al vrij rap omgeruild voor een echte.

Verder opletten webshops die adverteren met montana plaatjes, beschrijvingen en dan een namaak Eve Cages verkopen. Het bedrijf happybird maakt van deze 'tactiek' gebruik.


Is toch verdomd goed dat je dat zegt joh. Had er bijna 1 gekocht bij die zaak. Heb ze net gemaild of ze 'm op voorraad hadden. Iemand die een andere winkel kent waar ik ze kan halen? Heb mijn valkje gehaald bij Parkietendroom. Die hebben ook een winkel genaamd Petsdream: http://www.pets-dream.nl/shop/catalog/. Prima kwekers. Daar hebben ze 'm ook staan alleen vind ik 'm daar wat prijzig. Iemand andere winkels in gedachte?

EDIT: Heb via de mail het bericht gehad dat de kooi bij Happypets op voorraad is. Heb hem op bewijs gevraagd waarmee hij kan aantonen dat het een echte Montana betreft en geen namaak Eve Cage.

Sindicate

Ik heb mijn kooi uitgekozen. Ik ben niet voor de Memphis gegaan maar wel bij Montana gebleven. Het is de Montana Mini San Remo geworden zoals hier te zien: http://www.parrotshop.de/products/de/Kaefige/Fuer-kleine-Voegel/Mini-San-Remo-Antik-von-Montana-Cages.html

Vond de grote versies toch net iets te collosaal voor 1 valkje. Bovendien zouden 2 parkieten het hier ook prima in naar hun zin moeten hebben. Het dak kan open en er zit een aanvliegroute op. Bovendien zit er een grote deur in zodat je niet zo moeilijk hoeft te doen als je in de kooi moet zijn.

Bedankt voor alle snelle reacties :)

Noppie

Citaat van: Sindicate op  9 juni 2009, 19:01:42
EDIT: Heb via de mail het bericht gehad dat de kooi bij Happypets op voorraad is. Heb hem op bewijs gevraagd waarmee hij kan aantonen dat het een echte Montana betreft en geen namaak Eve Cage.


Wellicht overbodig wij hebben de kooien bij Petgoodies gekocht. http://www.petgoodies.nl/

Enne over te groot, wij hebben 1 valk zitten in een Montana New Denver :) Okey zaten er twee in, maar noppie is niet meer onder ons en bij de aanschaf was de kooi toch wat groter dan verwacht  ;D

Sindicate

10 juni 2009, 02:10:07 #9 Last Edit: 10 juni 2009, 02:13:21 by Sindicate
Citaat van: Noppie op 10 juni 2009, 00:51:33
Citaat van: Sindicate op  9 juni 2009, 19:01:42
EDIT: Heb via de mail het bericht gehad dat de kooi bij Happypets op voorraad is. Heb hem op bewijs gevraagd waarmee hij kan aantonen dat het een echte Montana betreft en geen namaak Eve Cage.


Wellicht overbodig wij hebben de kooien bij Petgoodies gekocht. http://www.petgoodies.nl/

Enne over te groot, wij hebben 1 valk zitten in een Montana New Denver :) Okey zaten er twee in, maar noppie is niet meer onder ons en bij de aanschaf was de kooi toch wat groter dan verwacht  ;D


Nou dat is idd meer het probleem. Je hebt er ongeveer wel een schatting van, maar als je het dan na gaat nameten is het toch een stuk groter dan je in eerste instantie dacht.

Diaantje

o fijn dat ik het lees vande site van"happybird" ik had bijhun nl de montana mini san remo gezien voor een stuk goedkoper.
Maarnu begrijp ik wel waarom...

Ik heb hier ook een advertentie staan en ook ik hebuiteindelijk besloten voor de mini san remo te gaan,super kooi lijkt mij. Enik heb er al verschillende gehoord die dat ook vinden.
Ik denk dat ik hem ga bestellen petgoodies of ik heb ook nog een anderesite van een winkel bij mij in de buurt.


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.