5 mei 2025, 19:06:46

speeltjes

Gestart door geert sterkens, 28 augustus 2003, 04:02:36

« vorige - volgende »

geert sterkens

hallo.ik heb op deze site al van die ronde touwen gezien waar ze op schommelen maar waar moet je dat hangen .en zoon ketting met allemaal houten dingens aan waar kun je dat best hangen            dankzij jullie heb ik mijn ouders overtuigd voor een 2de valkje bedankt

Paul

Hoi Geert,
Die ronden touwen kan je met een vleugelmoer aan de tralies vastzetten en die kan je in allerlei bochten buigen zodat het ook schuin in de kooi kan of zoals ik het heb gebogen voor het deurtje zodat ze er ook makkelijk uit kunnen hier :-)
Je kan het touw ook zelfs buiten de kooi monteren dat als ze er uit komen ze daarop kunnen gaan zitten.
Dat is natuurlijk als je je valkje uit de kooi laat maar ik hoop dat dat bij jou ook zo is :-)
Die speeltjes moet je zo neerhangen dat ze er vanaf een zitstok bij kunnen komen en hier zijn sommige er regelmatig mee aan het spelen :-)
Je hebt die speeltjes ook in een heleboel soorten en ook wat kleinere als je geen plek voor een grote in je kooi hebt.

Groetjes, Paul

Dark_Fox

30 november 2003, 20:34:42 #2 Last Edit: 30 november 2003, 20:36:51 by Dark_Fox
Spiegels zijn slecht als speeltje, veel mensen vinden een belletje ook niks.
Ik heb in mijn kooi drie stokken over de hele breedte, een klein 'schuurstokje', twee etensbakjes (een met zaden en een met speciaal voer) een laddertje, maar die wordt niet zo vaak gebruikt, een badje, een zeepblok en een tonicblokje, een schommeltje (wel op valkparkietgrootte maar dat stoort hem niet) en drie touwen. Deze kun je zelf maken, vogels vinden het leuk om erin te klimmen, met om de paar centimeter een knoop en zorgen dat hij niet tot op de grond hangt.

Hermes_Lucy_nest

ik wil even reageren op dat schuurstokje ::)
wist je dat je beter geen schuurstokje in moet doen omdat het mischien wel de nagels slijpt maar ook het vel van de pootjes? :-/
en je hebt wel leuk speelgoed daar ;)

Dark_Fox

Dat is hier dus nog niet gebeurt, dat vel ervanaf. Het stokje is trouwens van echt steen (eigenlijk erg dat het zo erg is dat je er apart bij moet zetten als het uit de natuur komt, hoort eigenlijk altijd zo te zijn), en wordt ook wel 'anti-stress-stokje' genoemd. het is wit, bestaat in verschillende maten en er heeft volgens mij nog nooit een vogel zijn/haar poten aan opengehaald. Misschien heb jij een ander soort stokje in gedachten?
Ik heb trouwens een van de touwtjes nu horizontaal gehangen, vindt hij ook leuk (trouwens inderdaad vlak voor het deurtje Paul), nog een stok erbij gehaald en hij heeft nu ook een belletje om mee te spelen (die vastzit aan enkele plastic ringen en daarmee aan de bovenkant van de kooi). Hij verveelt zich in ieder geval niet hier!

Hermes_Lucy_nest

normaal mag je geen enkele soort schuurstok geven omdat het na een tijd zere pootjes kan geven :-/

Dark_Fox

Dat betekend alleen dat je ze om de zoveel tijd zou moeten vervangen omdat ze anders te bot worden, maar dat is niet waar hoor je kunt die stokjes rustig gebruiken.

Paul

Hoi Valerie,

Die stokjes die Dark Fox heeft zijn juist heel goed voor de pootjes omdat het een soort steen is.
Je hebt ook andere soorten die precies op een tak lijken maar toch van steen zijn.
Het gaat er om dat die stenen stokjes redelijk glad zijn en die schuurpapier rollen daar zit in princype gebroken glas op en dat beschadigd de pootjes wel inderdaad die moet je nooit gebruiken.
Die stenen stokjes zijn juist heel goed voor het bijhouden van de nageltjes :-)

Groetjes, Paul

Hermes_Lucy_nest

??? bestaat dat dan ::)
ok dan :D ;D
nog nooit gezien :-X
wat ik wel gezien had zijn van die witte stokken en als je je vinger over glijd schuren ze best hard :-X
die dacht ik :-X
sorry...dom bruintje ;) :D

Dark_Fox

Zou best kunnen dat het toch hetzelfde is, het hangt ervan af wat jij precies onder 'hard schuren' verstaat maar daar zijn die stokjes in principe natuurlijk voor, maar die zijn dus toch goed voor de vogel. Of in ieder geval niet slecht.

Paul

Hoi,

als je een houten zitstok over je hand haalt die glad is schuurt dat soms ook maar heel anders dan die schuurpapierrollen die zijn veel grover en je 2hand zou meteen open liggen dan.
In de natuur zitten ze ook op rotsen die wat grover zijn maar die zijn lang niet zo grof als schuurpapier.
Dat is juist wel goed voor de pootjes.

Groetjes, Paul

molenaar

Hoi Geert,
Wij hebben belletjes, schommels, onbespoten stukken hout van fruitbomen, houten en touwspeeltjes verdeeld over alle kooien, voor de momenten dat ze zich vervelen.
Groetjes Banter