28 maart 2024, 17:57:04

2 donsjes binnen voor zelf op te voeden

Gestart door Dierenfreackske, 11 juni 2009, 13:09:50

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi, ik heb 2 laatste donsjes binnen gehaald bij Kenji en Pearl, voordat ze ook dood zijn , het zijn de twee laatste donsjes en zijn bijna 3 weken oud. Het jongste donsje weegt 25 gr. is twee weken denk . Was uitgehongerd en het 2 de laatste is 2.5 week, en wog 35 gr.

Ze slapen nu, maar moet ik ze wakker maken om te eten? En wanneer ???De jongste heeft over een uurtje pa gegeten, en de oudste 2 uur geleden, maar slaapt.

Ik hoop dat ik niet elke 2 uur moet voeren??
Is het goed om 15.30? En dan om elf uur zoals op het schema??En blijven ze met hun bekkie open ? Hoe zie je dat ze genoeg hebben??? Grtjs Ann



Lin

Je kan beter meer voedingen geven dan veel pap in 1 voeding. Verspreiden dus de hoeveelheid. Om de twee uur is in de aankomende dagen wel goed hoor. Ze zijn erg klein.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ageeth

Hoi,

Je moet ze 10% van hun gewicht geven, dus als de een 25 gr weegt dan 2en een halve ml nutribird..
ze moeten nu eigenlijk tussen de 30 en 40 gr wegen, En proberen om de 3 uur te voeden en dan beginnen om 7 uur in de morgen en de laatste voeding om 22 uur 'savonds..
Je moet even bij hoodstuk voeding en dan onderwerp handopfok lezen daar staat alles precies, het heeft mij enorm geholpen om Teuntje op te voeden van een bijna dood vogeltje tot een valkje van 4 weken van ong 100 gr...

Succes met de birdiess.

Gr Ageeth

Lin

Ja zeker het stuk het lezen:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

Ik zou zelf om de twee uur geven ipv drie uur de komende 3 dagen bijv.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ageeth

Ja Lin daar heb je eigenlijk wel gelijk in, maar ik volgde eigenlijk de richtlijnen van onderwerp handop geven!!!
Ik wil niet jou raadgevingen dwarsbomen, want ik weet dat je er heel veel vanaf weet..
Jij heb toch ook die valkparkietenhyves, vind ik helemaal top.
Maar ik hoop dat het met die 2 donsjes goed gaat, het raakt mij omdat ik nu ook zelf voor het eerst een valkje heb grootgebracht vanaf zijn 2 weken..En die richtlijnen hebben mij hier ontzettend vij geholpen..Ons Teuntje weegt nu 100 gr en is 4 weken.

Ik wens jullie een prettig weekend, en sterkte met de 2 donsjes..

Gr Ageeth :)