16 april 2024, 13:31:57

gaat het goed??

Gestart door twister, 8 mei 2009, 23:25:38

« vorige - volgende »

Zyra

je kunt ook proberen 1 voeding minder te gaan geven, en de eerste voeding dan later geven. savonds voor het naar bed gaan weld e voeding om het zelfde tijdstip laten staan. vooral de avond voeding is erg belangrijk zodat ze gaan slapen met een vol kropje.

Ik had op een gegeven moment dat ik een valkje 6 keer per dag zat te voeren omdat het zo weinig at. Toen ben ik dus van de normaal gesproken 3 voedingen overgestapt naar 2 voedingen en toen ging er wel veel meer pap in per voeding.

misschien is dit bij jou dus ook wel het geval en helpt het als je de eerste voeding later geeft en gewoon 1 voeding minder

bijvoorbeeld

9 uur - 13 uur - 17 uur - 9 uur

wordt dan

11 uur - 16 uur - 9 uur

zelf voer ik meestal de laatste voeding om 11 uur savonds, maar dit is ook maar een voorbeeld, ik hoop dat je hier iets aan hebt

twister

hallo ik ben al over gegaan vandaag naar 3 keer een voeding en hij krijgt het nu ook al wat later en de laaste voeding om 12 uur ik kijk het even aan en hoop dat het goed komt

bedankt voor alle info
;D :D :-*

gr jmy

twister

zo ik heb mijn noedels gewogen en hij zat na zijn laatste voeding tegen rond de 94gr ben nu dus over naar 2x voeren aangezien hij niet onder de 80 gr zit verder eet hij wat van zijn gierst en iets wat van zijn zaden maar goed ooit moet hij toch wel aan het vaste voer zeg maar  :-X
en zonder honger gaat het wel lekker zo  :-\
dus vandaag op naar de 2 x voeren en kijken of hij mooi op gewicht blijft  ;D verder heb ik nu een vriendje voor hem een grasparkiet en dat gaat over het algemeen goed het zijn nog geen dikke maatjes maar dat moet wel goed komen alleen is maar alleen  ;) en vind toch dat hij een vriendje nodig heeft  :) graag hoor ik jullie meening 

mvg jmy

twister

zo nou noedels breekt heel zijn kooi af met dat gebeedel  :-[
maar ik hou mijn poot stijf want hij moet nu toch gewoon zelf gaan eten toch?? ik neem aan dat als hij honger heeft hij echt wel van de zaden eet of niet  ???want ik zie hem toch zo nu en dan wel wat knabbelen

nou ik hoor het wel

gr noedels en jmy

Zyra

in 4 dagen tijd van 4 voedingen over naar 2 voedingen is wel erg snel, hou hem nog even op 3 voedingen, en stap aankomend weekend over op 2 voedingen is mijn advies. maar wacht even af wat de rest zegt :)

Rianne

94 is een mooi gewicht, als hij dat aanhoud op 2 voedingen, heb je er wel goed aan gedaan. En dat bedelen, dat kunnen ze heel lang volhouden! Je kunt hem evengoed wel bij je nemen, en dan met zijn gewone voer bezig gaan. :)
Je geeft wel 's ochtends en 's avonds pap toch?

twister

ja ik geef hem nu in de ochtend en in de avond voor het slapen
ik kijk het gewoon even aan ik zie hem wel al bezig zijn met het voer dus tja ik hoop op het beste  ;D en hij is goed op gewicht dus tja en hij at ook niet zoveel meer als ik hem voer gaf het was zeg maar zo tegen de uhhhhh 5ml en dan weer 8ml en dan zat tie vol want dan wou noedeltje niet meer dus tja ik kijk het aan en als het niet goed gaat stap ik zo weer op 3 keer

xxjes jmy

twister

zo noedel is er helemaal klaar mee ik heb hem nu al uhhhh 3 dagen van de pap af en hij doet het super hij eet goed van zijn zaden en zit nu ik een mega grote kooi bij ons in de winkel met 9 andere valken en zijn vriendje grasparkiet  ;D het is echt gaaf
ben ik op mijn werk kan ik gewoon met noedels spelen  ;D
hij krijgt ook van iedereen aandacht dus dat komt hij niet tekort ben zo blij dat het goed gaat met hem  :D hij gaat ook zo nu en dan in bad nou ja we sproeien hem dan lekker en daar geniet hij super van  8) verder babbelt hij lekker tegen de papagaaien en heeft een hok van  3m hoog 2m breed 3 lengte dus noedels mag niet klagen hihi

gr jmy

ps

verder wil ik iedereen bedanken voor alle steun en hulp in de pap dagen van noedeltje we hebben veel aan jullie gehad
:-* :-* :-*

Caroline

Gaaf!!!!

Laat je nog een keer foto's zien van de grote Noedels en zijn nieuwe vriendjes??

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.