Onze Binky nu 2 dagen gewicht kwijt ipv erbij

Gestart door Annemarie86, 11 juni 2009, 09:16:38

« vorige - volgende »

Annemarie86

Hoi Ageeth,

van het weekend heb ik ook binky met heeeeeel veel lauw warm water schoon gemaakt. Wat een troep die pap om uit de veren te krijgen. Binky blijft nu mooi op gewicht. Ik weet eigenlijk niet of dat slecht voor hem is, maar ik spoel nu iedere keer na de pap zijn borstje af. Hij zit nu druk te flapperen in zijn kooi en klimt af en toe ook al aan de tralies. Hoe is het met Teuntje? Nog niet uitgevlogen? We hebben er ook een vriendinnetje bij voor Binky. Binky is cinnamon en mijn man wilde graag een opvallende kleur. Dus nu hebben we een lutino popje erbij. Nog helemaal niet handtam, maar gaat wel al erg goed nu. Komt netjes op je vingen zitten en laat zich al een beetje kroelen. Deze dame heet tweety. Tussen die twee gaat het heel erg goed. Ze zitten al tegen elkaar aan te slapen en zitten aan elkaar te pulken. Erg lief gezicht!

Groetjes Annemarie

Ageeth

Hoi Annemarie,

Goed om te horen dat het met Binky goed gaat, als je wilt dat ie nog wat zwaarder wordt moet je  wat eivoer door de pap doen...
Leuk dat ie al een vriendinnetje heeft, schattig..
Je moet hem na iedere boenbeurt wel goed afdrogen, en lekker in een handdoek bij je houden, zodat ie geen kou vat en longontsteking krijgt..En zeker 'savonds..
Teuntje heb ik nu op 3 voedingen en weegt ong 100-110 gr.
Ik heb al trosgierst, grasparkietenzaad, krachtvoer in zijn kooitje gezet. Het bakje water haal ik eruit als ik moet gaan werken , want het is zo'n kluns, hij is in staat om erin te verdrinken..
Teuntje heeft vandaag voor het eerst helemaal de kooi tot aan boven beklommen en op en stok gaan zitten, wel eng hoor, zo'n stuntel maar ook wel weer lachen.
Ik denk ook iedere keer als ik hem uit de kooi haal dat ie weg vliegt maar nee hoor, hij blijft gewoon in mijn hand liggen, en dan zit ie te piepen, maar als ie geaaid wordt issie stil, net een hondje, haha.
Hoe gaat jouw hond er mee om???

Doe veel kroelies geven aan Binky en Tweety en de hond niet te vergeten..

Groetjes Ageeth en Teuntje.. :)

Annemarie86

hoi Ageeth,

Onze hond gaat er erg goed mee om. Als onze valkjes op de grond poepen likt ze het ook op :-\. Wel makkelijk schoon maken. Tweety klimt idd ook af en toe onhandig naar boven. Maar binky zat vandaag ook al perongeluk op een stokje. Gewoon omdat hij eten wil van me. Ik weet alleen niet zo goed hoe om te gaan met het afbouwen en het feit dat hij maar blijft zeuren om 12 uur om eten. Moet ik dan nog geven? Of mag ik hem gerust even laten zeuren? Na het wassen hou ik ze idd een tijdje bij me. Lekker in een handdoek. Gaan ze meestal ook zitten slapen.

Wij hebben een border collie dus vandaar dat ze misschien ook zo lief is hoor voor de vogels. Ze likt ze af en snuffelt aan ze. Behandelt ze heel goed.

groetjes Annemarie

Ageeth

Hey Annemarie,

Als Binky goed op gewicht is zou ik hem op 3 voedingen houden wat ie nu krijgt toch???
Anders gewoon een lepeltje water, doe je ook kracht/eivoer door de pap, want dat vult wel.
Heb je trouwens ook al voer in de kooi in schaaltjes op de grond, Teun eet/speelt ook van de kalkblok en sepia en trosgierst.
Teun deed dat ook maar het krijsen wordt nu minder, ik denk dat Binky alleen krijst als ie jou ziet.
Jonge Valkjes doen dat ook bij ons in de voliere, zo gauw dat ie hun vader of moeder zien beginnen ze al, terwijl die donderstenen allang zelf kunnen eten, ze zijn al 7 weken oud. En Pa en Ma keren ze gewoon de rug toe en dan houdt het krijsen gewoon op, en dat is met Teuntje ook zo, hij/zij begint nu te piepen.
Teuntje heeft vanmiddag voor het eerst in de kamer een kleine meter gevlogen, amper 25 cm van de grond, haha.
Koppiekrauws aan Binky en Tweety, en de aais aan de hond..

Gr Ageeth.


Annemarie86

Hallo Ageeth,

wat goed dat teuntje gevlogen heeft! Tweety vliegt al hele rondjes door de kamer alleen landen gaat niet hoe het moet nog. Binky klimt nu vanaf de bodem naar de eerste stok. Dat is bij de voerbakken. Ik was ook benieuwd naar de persoon Ageeth ;D. Ik ben benieuwd waar je vandaan komt en hoe oud je bent enz. En is er een andere manier om te communiceren met elkaar. Ik denk eigenlijk dat het forum daar ook niet echt voor bedoeld is misschien. Anders gaan we mailen of msnen? Ik vind het wel gezellig zo.

Een knuf aan Teuntje!!!

Groetjes Annemarie

Ageeth

Hoi Annemarie,

Zit jij op hyves?? Mijn mail is akluitmans1@gmail.com.
Teuntje begint nu na ong 8ml pap te hebben gegeten zijn koppie af te weren.
Hij pikt wel van de zaadjes en droog kracht/eivoer, maar ik weet niet of datie ook daadwerkelijk de zaadjes pelt..
Hij blijft op een gewicht tussen de 90 en 110 gr..Hij krijgt nog 3 voedingen, om 6 uur om 14 uur en om 22 uur..
In het begin issie heel gulzig maar na ong 7a8 ml heeft ie er genoeg van..
Ik blijf hem wel wegen..
Vandaag issie ook met zijn koppie tegen het plafond aangevlogen en toen landde hij op de bank, hij wil ook constant op je schoenen zitten en dan klimt ie meteen in je broekspijpen, met zijn scherpe nageltjes doet dat best wel pijn, haha.
Hoe oud is Tweety eigenlijk???
Wel gemakkelijk dat jij zo'n dweil op 4 pootjes rond hebt lopen..
Doe de kroelies aan Binky en Tweety en een aai voor de hond.. :)
Groetjes vanuit Eindhoven..