Onze Binky nu 2 dagen gewicht kwijt ipv erbij

Gestart door Annemarie86, 11 juni 2009, 09:16:38

« vorige - volgende »

Annemarie86

Hallo,

Onze valkparkiet Binky is 3 weken oud en nu 2 dagen in ons bezit. Hij eet prima van de pap en krijgt 4 voedingen per dag van ongeveer 9ml. Hij weegt dan ook nog steeds 83 gram. Het probleem is alleen dat hij dus afvalt ipv aankomt. Misschien dat het ook van de stress komt, maar ik wil graag weten of dat niet erg is tot nu toe.

Gr.

Annemarie

Ageeth

Hoi Annemarie,

Ik heb ook een Valkje van bijna 4 weken oud en zelf groot gebracht met pap, ik doe sinds een week er krachtvoer en wat dextro (druivesuiker) door heen.
Je moet hem voeren als zijn kropje zo goed als leeg is.
Ik geef hem nu pas 3 voedingen per dag en hij weegt nu tussen de 90 en 100 gr.
Dus ik zou hem 4 voedingen geven en de laatste zo rond 10 uur 'savonds en 'sochtends om 7 uur beginnen dan rond half 12 dan rond 17 uur en om 22 uur de laatste..
Ik hoop dat het goed komt met hem net als met onze  Teun.. ;)
Veel succes met Binky, hij gaat zijn naam vast eer aan doen met zo'n vrouwtje... :D

Ageeth

Hoi Annemarie,

Hier ben ik nog een keer, haha.
Als ik het goed begrijp, (ik heb het nog een keer gelezen) valt Binky niet af, hij blijft gewoon even op hetzelfde gewicht, op een geven moment stopt het gewichtoename, (is ook bij Teuntje) anders worden het 3 tonners.. ;D
Ik vind toch dat ie al knap aan gewicht is met zijn 84 gr.
Volgens valkparkiet,com zou hij nu tussen de 50 en 70 gr mogen wegen. Moet je eens lezen bij handopfok geven onder de noemer Voeding..
Daar haal je heel veel info!! Succes nogmaals.

Gr Ageeth..

Annemarie86

Hoi Ageeth,

Dat we Binky gingen halen was hij 96 gram en woensdag 86 gram. Dus hij valt wel iets af. Voor de rest doe ik alles via de regels. Inderdaad had ik ook al gezien dat zijn vader en moeder hem misschien een beetje teveel eten hebben gegeven, dus is het misschien ook niet zo erg. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Gr Annemarie

Lin

heb je wel goede uitleg gekregen van de kweker? Want als de ouders voeren zou ie nog tot zijn 6/7 week daar moeten blijven. 10 gram in twee dagen is best veel hoor, zou niet meer af moeten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Annemarie86

hoi,

ja ik heb wel uitleg gehad, hij zat nu ook al binnen en werd gedeeltelijk gevoerd al met pap. Verder is dit ons eerste valkje en ik had wel al informatie opgezocht bij jullie, maar dit nog niet gevolgd. Ik hoop dat het morgen beter gaat en anders bel ik de kweker gewoon weer op. In ieder geval bedankt voor jullie reactie

Lin

Hoi,

Zelf ben ik geen voorstander om een jonkie al te verkopen wat nog maar op de helft zit en ook nog aan iemand die voor het eerst een valkje neemt.

Kweker wel opbellen als het niet goed gaat hoor, je zal niet de eerste zijn waarmee het slecht afloopt met het jong.  Maar daar gaan we niet vanuit en anders wil de kweker het vast wel overnemen of je helpen. Voorlopig gewoon vragen stellen hier. Succes!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Annemarie86

Bedankt, ik ben blij dat ik bij jullie er heel veel over kan lezen! Verder is Binky overigens nog wel levendig en heeft geen donkere ontlasting, dus we houden het goed in de gaten! De volgende keer weten we in ieder geval beter.

Ageeth

Hey Annemarie en Binky,

Laat ons even weten hoe het verder met Binky gaat!!!
Is wel leuk om te horen als het goed gaat..En daar gaan we gewoon vanuit.. :D

Gr Ageeth en Teuntje (4 weken)

Annemarie86

Hoi,

Binky is vandaag weer aangekomen! Van 83 naar 88 gram. Ik denk dat het toch misschien een vorm van stres is geweest of zoiets. In ieder geval heel erg bedankt voor jullie adviezen!

Annemarie

Ageeth

Hoi Annemarie,

Ben blij om te horen dat ie het weer goed doet!!! ;)
Ik wil het wel een beetje blijven volgen, ik ben benieuwd wanneer onze dondersteentjes uitvliegen, ook weer een spannend moment, normaal zitten de ukkies in het blok in de voliere bij ons, maar Teuntje zit nu in een kooi binnen, hij is wel al mee en dan aant droog oefenen.
Wel leuk om te zien..

Zet hem op met zijn tweeen... ;D

Gr Ageeth

Annemarie86

Hoi Ageeth,

dan houden we toch contact hier op het forum? Dat vind ik ook wel leuk. Ik kan wat leren van jullie en het is leuk om te weten hoe het gaat. Binky was gistere ook al druk aan het fladderen in zijn kooi.

Gr Annemarie

Ageeth

Hoi hoi,

Hoe is het met onze Binky, komen de kilo's  ;D er
al aan?????
Nee geintje, maar gaat het nog goed???
Prettig weekend..

Gr Ageeth

Annemarie86

Ghighi, nee, maar de grammetjes wel. 90 gram nu, redelijk aan de zware kant, dus ik begreep dat ie ook wel even stil mag staan als hij maar niet afvalt. Nou we houden het in de gaten hij woog vanochtend 90 gram dus komt er met kleine stapjes aan, maar zoals ik al zei, aan de zware kant dus ja. Verder gaat het wel heel goed, hij is erg nieuwschierig. Begint al lekker te kwetteren tegen me, vindt mijn oorbellen erg leuk en pikt de hond in haar neus. Leuk plaatje! Ik vind alleen die pap uit die pennetjes krijgen een drama. Als ik er maar een beetje aan boen begint het ook te bloeden dus tegenwoordig probeer ik het maar een beetje uit te spoelen met water.

groetjes Annemarie

p.s. gaat het met teuntje ook goed???  ::)


Ageeth

Hoi Annemarie,

Echt fijn om te lezen dat het goed met Binky gaat en dat ie ook al de hond aan het pesten is en met je oorbellen speelt..
Ja met die pap worden het echt 3 tonnerkes, hahha ::)
Ik heb gisteren ook bij Teuntje wat papresten verwijderd met echt flinke lauw water en met mijn handen de papresten eruit gemasseerd, vooral langs zijn snaveltje. daarna goed afgedroogd en bij mij in een handdoekje laten zitten en geknuffeld..
Hij zat gewoon lekker te slapen..

De knufjes aan je Binky en aan de hond natuutrlijk..

Gr Ageeth :D