29 maart 2024, 11:03:48

verkoop te jonge valkjes

Gestart door mieke, 9 juni 2009, 22:17:44

« vorige - volgende »

mieke

Hallo

Ik wil iets vertellen waar ik van vind dat het niet kan.
Gisteren ben ik naar een winkel geweest om te gaan kijken of ze een vrouwvalkje hadden voor ons tam mannetje ,nu hadden ze er geen die oud genoeg waren ,ik vroeg de verkoper hoe oud de valkjes waren en hij vertelde mij dat ze ongeveer 12weken waren ,nu was dat dus niet goed voor ons mannetje maar er zat er ééntje bij dat ik toch niet achter kon laten en heb dat meegebracht ,nu weet ik dat de beestjes de eerste dag moeten wennen maar hier had ik mijn twijfels over de leeftijd ,nu vandaag zie ik dat het nog niets had gegeten ik weeg het valkje en tot mijn verbazing weegt het maar 61gr ,dus zeker geen twaalf weken ,nu goed dat ik er toch al iets van ken dankzij dit forum en dat ik hier zelf een jongske aan grootbrengen ben dat door zijn ouders verwaarloost werd, dus probeerde ik het wat pap te geven met het spuitje en het eet heel goed alsof het niet anders gekend heeft .Maar stel je voor dat er mensen die er niets van kennen zo een valkje kopen dan gaat zo een klein ding toch dood  :(ik vind dat het niet kan dat ze zo een jonge diertjes verkopen in een winkel hoeveel valkjes zouden er zo niet sterven.Hieronder een foto van blinky mijn nieuw valkje wat denken jullie ,ik denk dat het maar 6à7 weken is .
Ik wou het even kwijt mijn verhaal.

Groetjes mieke,yazhi en blinky :)

mieke_06

het is idd geen 12 weken zo te zien aan het staartje. ik vind het afschuwelijk ze moeten zulke jongen beestjes weigeren over te kopen van de kweker.

groeten, Mieke

Koos

Ach gosjjj het ukkie  :'(

Je hebt helemaal gelijk hoor, dit kan ook gewoon niet  :-\

Wat goed dat jij het hebt meegenomen Mieke!

  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D