29 maart 2024, 11:40:56

Bincky doodgebloed ?

Gestart door bincky, 7 juni 2009, 14:51:27

« vorige - volgende »

bincky

7 juni 2009, 14:51:27 Last Edit: 7 juni 2009, 17:13:07 by bincky
Hallo allemaal

wat een droevige dag. Anderhalf uur geleden is mijn Bincky overleden. Ze woonde pas sinds 2006 bij ons en kreeg in november 2008 een mooi donsdag (dat ook bij ons woont), Vanmorgen lag er een ei op de bodem van de kooi, het was een rot, ingedeukt  ei. Ook zat er bloed aan. Toen ik naar Bincky keek zat er enorm veel bloed aan haar kont. Toen ik beter ging kijken dacht ik dat er nog een stuk ei uitkwam, maar er zat zoveel bloed dat ik het niet goed kon zien. Enigsinds in paniek heb ik de weekend dierenarts gebeld waar ik gelukkig gelijk naartoe kon. Hij schrok wat hij zag en legde mij uit dat mijn Bincky d'r baarmoeder eruit had geperst. Ik  heb Bincky goed vastgehouden en geknuffelt terwijl de dierenarts en zijn assistente de baarmoeder weer probeerde terug te stoppen. Gelukkig ging die vrij snel weer terug, maar je zag aan Bincky dat het heel naar was. Inmiddels liep het bloed en poep langs mijn arm, maar dat kon  me geen moer schelen. De dierenarts heeft toen een kraagje omgedaan zodat ze er niet aan kon zitten, en we zijn toen naar huis gegaan. Eenmaal thuis aangekomen hebben we haar extra vertroeteld, maar het heeft niet mogen baten. Ze was aan het trillen en lag maar een beetje in de handdoek. Terwijl we over haar koppie aaide, heeft ze die neergelegd en haar oogjes gesloten......wat een drama.

Vanaf het moment dat wij naar de dierenarts gingen zit haar kind Pino, die nu al 7 maanden is te schreeuwen om zn moeder. We hebben hem lekker bij ons genomen en ook extra verwend, maar ik vind het zo zielig, kan wel janken.

Wat moet ik nou doen? Laat ik Pino allen volwassen worden (ik heb geen andere vogels) of moet ik op zoek  naar een vriendje???

wie kan mij advies geven in deze droevige situatie??

Rianne

Hoi,

allereerst veel sterkte met het verlies van Bincky. Een cloaca prolaps, is de medische term. Al heb je daar niets aan...
Het is misschien een geruststelling dat Pino niet direct om zijn moeder zit te roepen, valkparkieten hebben geen ouder-kind binding meer als ze ze niet meer hoeven te voeren.
Pino mist een maatje. Het zijn groepsvogels, dus je zou er wel goed aan doen om er 1 bij te nemen, sowieso :) Dit hoeft niet per direct, maar als je er zelf ook aan toe bent.

Kimm

ow jee wat een drama  :o  :o
verschrikkelijk om haar zo te verliezen  :'(  :'(  :'(
ik sluit mij bij rianne aan en ook wens ik je enorm veel sterkte met het verlies van bincky.

rust zacht lieve bincky... :-*  :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Ach, heel veel sterkte.

Rust zacht, lieve Bincky.  :-*

Voor Pino adviseer ik ook een nieuwe vriendje of vriendinnetje waarmee hij samen oud kan worden.  :D

PS. waar is de papa van Pino?? Is die niet bij jullie.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bincky

Nee de papa is  niet meer bij ons. Na de geboorte van Pino hebben we de papa na een tijdje weg moeten doen (zit nu gezellig bij bekende) omdat hij Pino helemaal kaal plukte tot bloedens toe.

Inmiddels heb ik de grote papagaaienkooi waar Pino in woont (nu alleen dus) een beetje omgebouwd. Ik heb er een soort speeltuin ingemaakt zodat hij zich misschien minder verveelt nu zn moeder er niet meer is. gelukkig ging hij gelijk op onderzoek uit naar zijn nieuwe speeltuin.

Heb ik nog een vraagje, als ik besluit om een vriendje bij Pino te zetten, kan ik dan beter een mannetje of een vrouwtje nemen. (pino is een man)

Caroline

PS. je moet even de titel veranderen, er staat doodgebloek ???
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bincky


Rianne

Hoi,

het geslacht maakt niet uit, net wat je zelf wil :)

bincky

maar ik wil geen gedoe meer met eieren, dus kan ik denk ik beter een mannetje nemen. Of gaan ze dan vechten samen, Pino is nml ook een mannetje.

Dierenfreackske

Hoi, wat rot en oneerlijk he, heel veel sterkte , naar om zo je lieve valkje te moeten verliezen, je heb je best hgedaan, je kan jezelf echt niets verwijten,  Je hebt gedaan wat je kon om je valkje te redden, helaas heeft de natuur anders beslist he!
Veel sterkte nog en hopelijk zal Pino een vriendje krijgen he, dan hoeft ie niet alleen te zijn ! Grtjs Ann



bincky

hallo allemaal,

na het droevige bericht dat mijn Bincky was overleden vorige week zondag, heb ik nu gelukkig weer goed nieuws.
Na mijn oproepje op dit forum voor een nieuw vriendje voor Pino, is het uiteindelijk gelukt.
Karin, van de Bonte Parel, had voor Pino wel een vriendje. Een mooi, lief, tam mannetje van ook 7 maanden oud.
Gisteravond heb ik Jessie gehaald en ze zitten nu net een uurtje samen in de grote kooi. De komende dagen hou ik ze goed in de gaten, en dan hoop ik dat alles weer goed komt en dat ze samen heel oud worden.
Karin (als je dit leest) heel erg bedankt. Ik zal goed voor Jessie zorgen en zijn gewicht en snaveltje goed in de gaten houden

bedankt allemaal

Hermien

Ik hoop van harte dat Pino en Jessie hele dikke maatjes worden. Dat ze het bij jou heel goed krijgen, weet ik wel zeker, gezien je zorgen en verdriet om Binky! Gek, nu wens ik je sterkte met het verlies en veel plezier met je nieuwe aanwinst. Wat liggen die momenten van groot verschil soms toch dicht bij elkaar.


Kus van mijn "Vliegtuig' . Vier mannekes en dat gaat perfect hoor!

Dierenfreackske

Hoi, wat fijn voor Pino hoor, ik hoop dat ze goede vriendjes worden, gelukkig heb je een leuk tam maatje voor hem gevonden hoor! Grtjs Ann



sabine

Hoi,

Heel veel sterkte met het verlies van Bincky.
Wat fijn dat je voor Pino zo snel een lief vriendje heb gevonden.
En voor Jessie is het ook fijn dat hij nu ook een goed huisje heeft gevonden.


Groetjes van Sabine, mijn Binky en Pearl (zusje van Jessie, het gele donsje uit het zelfde nest)

coolsille2

zielig verhaal ben er van gepakt