29 maart 2024, 09:46:04

zwarte poep???

Gestart door hazeena, 7 juni 2009, 10:22:31

« vorige - volgende »

hazeena

Beste mensen,

Ik heb 2 weken geleden een lieve baby valkparkietje gehaald ik denk dat ze nu al 25 dagen is ongeveer. Het ging goed in de begin 3 x per dag pap etc. alleen gister kwam ik thuis en zag toen hele donkere zwarte ontlasting en mijn vogeltje had geen kracht ze liep heel scheef en viel af en toe. ik heb haar wat pap gegeven en geprobeerd kracht voor te dienen. Pap heeft ze gedronken haar krop zit ook vol. Het lijkt soms beter te gaan maar ze is nog steeds zo slap ze heeft niet veel kracht om te lopen anders valt ze om. Ze slaapt nu lekker op mij schoot met haar hoofd omgedraaid in haar veren.. Wat ze ook steeds doet is een piep geluid maken Ik ben het wel gewend maar waar ik mij wel zorgen over maak Is dat ze zo zwak is. Iemand advies? En waarom haar ontlasting zo donker/zwart is...? Heeft ze misschien last van wormen of iets dergelijks. En wat kan ik doen om haar weer  op kracht te laten komen. Ze eet wel soms een paar slokken pap en dat is het. En waar ik mij vandaag heel erg zorgen over maak is dat ze haar hoofd ook een beetje naar beneden hangt ....??

Z.S.M kan iemand mij advies geven wat dit zou kunnen zijn. Het is plotseling gebeurt en het is een lieve kleine baby. Ze heet ook baby:)
Ze gaat het toch wel halen?? of moet ik met spoed naar de dierenarts??

Het lijkt namelijk wel dta ze begint op te knappen want ze loopt nu wel steeds wat meer.. maar ik vertrouw het niet helemaal...

Alvast bedankt voor de reacties op mij vraag

Met vriendelijke groetjes, namens mij en baby

Anke

Hoi,
Zwarte poep is niet goed!!
Dit betekend dat het kleintje niet genoeg binnen krijgt en zichzelf aan het verteren is.

Volg je het papschema zoals het hier op de site staat?

Klik HIER voor dat topic.

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

De zwarte ontlasting komt van oud, gestold bloed uit het darmkanaal, omdat het kleintje idd tekort voedsel krijgt. Het zichzelf verteren verhaal lees je heel vaak, maar als je bedenkt wat dit precies inhoudt, is het wel erg onwaarschijnlijk ;)

Koos

Whoow! Dit is echt niet goed!

Ik zou het echt niet afwachten, ik zou naar de DA gaan  :-\

Heel veel sterkte!

  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

hazeena

Haar ontlasting is sinds vandaag neit meer zwart maar groen gelukkig maar, wel merk ik iets vreemd op en dat is dat ze haar straat wat scheef houd,.,. wat zou dat kunnen zijn???

Anke

Citaat van: Rianne op  7 juni 2009, 10:36:46
De zwarte ontlasting komt van oud, gestold bloed uit het darmkanaal, omdat het kleintje idd tekort voedsel krijgt. Het zichzelf verteren verhaal lees je heel vaak, maar als je bedenkt wat dit precies inhoudt, is het wel erg onwaarschijnlijk ;)
\

Hoi Rianne,
Dank voor de aanvulling :)
Heb ik ook weer wat geleerd ;)
Wat ik me dan wel afvraag.... waar komt dat bloed vandaan?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Ik heb dit uit de Sticky van Inger:

• donkerbruin tot zwarte ontlasting, infectie en/of bloeding van de maag of het eerste deel van de darm;

Dit ten gevolge van bijv voedingstekort. Waarom dat gaat bloeden, weet ik niet.

hazeena

mijn valkparkiet is nog steeds zwak en poep af entoe nog steeds zwart uit. Maar er komt helemaal geen bloed uit ?? Dus komt het nog steeds door voedsel te kort. En ze eet nu wel goed haar krop is vol. Maar de zwakte is er nog steeds. Iemand advies hoe ze weer op 2 beentjes weer verder kan???

*Yvon

Hallo

Als ik het goed begrijp is Baby al bij je vanaf dat het net een weekje jong was ??
En je gaf het toen al 3x per dag pap ??
Hoeveel weegt Baby nu ??
Het kan wezen dat Baby wat extra kalk nodig heeft.
Vaak door kalk tekort kunnen ze niet goed staan of evenwicht houden.
Welke pap geef je nu ??
Leegt het kropje ook goed ??
Heb je ook een foto van Baby ??

Sorry het zijn veel vragen,maar zo kunnen we je hopelijk ook beter helpen.  ;)

Groetjesssss Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Het zwarte in de ontlasting is al bloed, namelijk oud en gestold bloed.
Verder wacht ik de antwoorden op de vragen van Yvon af, die zijn erg belangrijk. Oh, en hoeveel ml voer je per keer?

utspulletje

Ik ben zo benieuwd hoe het nu met dit valkje is afgelopen?
Misschien wil je ons dat laten weten?
Groetjes Hylke

Anja

Hoe gaat het nu met je valkje?

We zijn nu 3 dagen verder en horen niets meer van je.

Liefs,

Anja

Koos

Citaat van: Anja op 10 juni 2009, 07:43:09
Hoe gaat het nu met je valkje?

We zijn nu 3 dagen verder en horen niets meer van je.

Liefs,

Anja


Ja ik hield deze topic ook in de gaten, had ook gehoopt er iets meer van de lezen?
Ik hoop dat het wel goed gaat??  ???

  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

utspulletje

ik heb haar even een PB gestuurd, hopelijk reageert ze daarop. Hoop maar dat het goed is afgelopen!
Groetjes Hylke

Lin

Citaat van: hazeena op  7 juni 2009, 10:22:31
Beste mensen,

Ik heb 2 weken geleden een lieve baby valkparkietje gehaald ik denk dat ze nu al 25 dagen is ongeveer. Het ging goed in de begin 3 x per dag pap etc.



Wat weegt je valkje eigenlijk dat je op drie voedingen al zit op een dag? Boven de 60 gram?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)