17 april 2024, 01:54:30

Kiemzaad

Gestart door Mara, 3 juni 2009, 19:05:49

« vorige - volgende »

Mara

Hoi iedereen

Ik ga niet vragen hoe ik kiemzaad moet maken, maar ik ga vragen, hoe ziet het kiemzaad er nu eigenlijk uit. Ik koop elke keer kiemzaad in de winkel en het kiemt gewoon heel slecht of niet. Heb ook wel een beetje het idee dat het geen goed zaad meer is, dus knikker het maar weer in de prullenbak. Maar wie kan me eens vertellen waar kiemzaad nu precies uit bestaat of waar jullie het halen?

Groetjes

mara

Romy

Hoi Mara

Ik weet niet meer waar ik m'n kiemzaad heb gehaald, maar bij Aveve hebben ze het in ieder geval heb ik gezien. Waar het precies uit bestaat, dat weet ik niet. Maar de meerderheid zijn zwarte kleine bolletjes. Er zitten ook witte zonnebloempitten in (maar het zijn eigenlijk geen zonnebloempitten, het lijkt er alleen maar heel goed op) en van die groene bolletjes, het lijken wel erwten. Verder zitten er ook bruinoranje bolletjes in. De rest weet ik zo niet vanbuiten. Wel denk ik dat het kiemzaad is voor grasparkieten, want die andere vind ik zelf nergens.
Het kiemt erg goed, maar ik doe het wel anders dan de anderen hier op het forum. Ik neem een plastiek potje en leg er onderaan een velletje keukenpapier op. Dat maak ik hééél nat en daarop strooi ik dan de kiemzaadjes. Ik dek het niet af, want dan ontstaat er sneller schimmel. Wel zorg ik ervoor dat het papier altijd heel nat blijft.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

Groetjes
Romy

Marian

Hoi Mara,

Ik heb het kiemzaad bij 'Valkcity' besteld. Ik ben even haar naam kwijt, ze is hier ook op het forum--> oh ja, Kirsten, geloof ik ::)
In de dierenwinkel kan ik ook geen goed kiemzaad vinden.
Het laten ontkiemen vind ik best lastig, heb daar zo'n speciaal kiembakje voor gekocht, de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Maar niet alle zaadjes gaan ontkiemen hoor, weet ook niet waarom niet.

Groetjes, Marian

Caroline

Je kunt 2 soorten kiemzaad in de winkel krijgen, die met de meeste zwarte bolletjes is voor kanaries en vinkachtige, de andere is voor parkietachtige.  ;)


Deze is voor parkietachtige.  ;)

Dit moet je dus wel nog zelf kiemen, kun je niet zo geven.  ;)

Succes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.